Ga naar inhoud
GENEGEERD

Nieuw: Leatherman Signal SURVIVAL / Bushcraft Multi-Tool


NightOwl

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik vind het een mooie MT maar persoonlijk ik vraag mij af of het nou echt een betere 'survival tool' is dan bijvoorbeeld de Charge of Wave. Uiteindelijk heb ik liever de 2 lemmets dan de firesteel. In het tasje van de Charge kun je makkelijk een firesteel stoppen en een klein fluitje lukt ook wel. Voordeel van de Signal is dat deze een awl heeft, alhoewel je dit ook kunt maken van een bitje van de Charge. Tot slot heeft de signal een diamant vijl om het mes te slijpen. De Charge heeft ook een diamant vijl maar die zit natuurlijk vast aan de Charge. In nood kun je deze echter afbreken om er je messen mee te kunnen slijpen. Ik ben dus niet zo overtuigd door deze Signal in de context van 'survival tool' specifiek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor het opnieuw plaatsen van het filmpje, @NightOwl, ik had het nog niet gezien en ik ben het helemaal eens met @AWOL. Mooi speelgoed, maar toch ... Ik begrijp dat er een kleine diamondsharpener, een fluitje en een ferrorod als extraatje op die nieuwe Leatherman zitten. Leuk, maar ik heb al standaard een betere sharpener en grotere firesteel bij me. En ook wel ergens een fluitje. Ga ik dat ding kopen? Denk het niet. Begrijp me goed, ik ben een liefhebber van Leatherman, ik heb een Wave en een Charge die ik vaak gebruik en er slingeren nog een Skeletool en een oude Supertool ergens rond, geweldig gereedschap. Toch ga ik geen $100 neertellen voor dit nieuwe apparaat, het heeft simpelweg te weinig meerwaarde voor zoveel geld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hmm mischien wacht ik best nog even om een surge aan te schaffen :rolleyes:

 

Ik weet niet of alle Surge dit probleem hebben.

Met Die van mij heb ik het probleem dat de Tang geregeld moeilijk doet bij inklappen van de Tool .

Je zit er geregeld met je vel tussen. Knijpblaren krijg je erbij.

Twee keer terug naar Fabriek. Opgelost nee. Alleen gesmeerd .Hij doet dit meestal aan een zijde .Gaat gewoon vastzitten met tang nog gedeeltelijk open ,waardoor samenvouwen onmogelijk.

Die van mij is inmiddels 5 Jaar oud.

Verder een perfecte tool.

Mocht je de optie hebben om het in een winkel te bezichtigen dan doen.

Waarschijnlijk zal het Surge model ook al wel gemoderniseerd zijn.

 

leatherman-3-.jpg.080a8a2f6cfeefd847aca9bb4617f896.jpgleatherman-1-.jpg.a3ef6762bb97a8893a7b9ead8a973e92.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of alle Surge dit probleem hebben.

Met Die van mij heb ik het probleem dat de Tang geregeld moeilijk doet bij inklappen van de Tool .

Je zit er geregeld met je vel tussen. Knijpblaren krijg je erbij.

Twee keer terug naar Fabriek. Opgelost nee. Alleen gesmeerd .Hij doet dit meestal aan een zijde .Gaat gewoon vastzitten met tang nog gedeeltelijk open ,waardoor samenvouwen onmogelijk.

Die van mij is inmiddels 5 Jaar oud.

Verder een perfecte tool.

Mocht je de optie hebben om het in een winkel te bezichtigen dan doen.

Waarschijnlijk zal het Surge model ook al wel gemoderniseerd zijn.

 

leatherman-3-.jpg.080a8a2f6cfeefd847aca9bb4617f896.jpgleatherman-1-.jpg.a3ef6762bb97a8893a7b9ead8a973e92.jpg

thx,

er is inderdaad een nieuw model uit met een tang waarbij de snijkanten van de tang vervangen kunnen worden

het voordeel van de surge tov de survival vind ik ook dat er een adapter is voor zaagjes en waarbij je dus ook je eigen tools kunt maken

momenteel heb ik als edc een charge tti en deze bevalt me wel dus ik heb niet direct haast om een nieuwe te kopen

gr bjorn

Link naar reactie
Delen op andere sites

thx,

er is inderdaad een nieuw model uit met een tang waarbij de snijkanten van de tang vervangen kunnen worden

het voordeel van de surge tov de survival vind ik ook dat er een adapter is voor zaagjes en waarbij je dus ook je eigen tools kunt maken

momenteel heb ik als edc een charge tti en deze bevalt me wel dus ik heb niet direct haast om een nieuwe te kopen

gr bjorn

 

 

Ik wel wel nog even vermelden dat De SURGE van begin af aan problemen had met dit inklappen.Een soort van Wringen .

Heb het ook niet online gekocht maar via de Groothandel in Bouwmaterialen. Maar destijds vertelde mijn het personeel dat dat normaal was ..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Ik wel wel nog even vermelden dat De SURGE van begin af aan problemen had met dit inklappen.Een soort van Wringen .

Heb het ook niet online gekocht maar via de Groothandel in Bouwmaterialen. Maar destijds vertelde mijn het personeel dat dat normaal was ..

 

Die groothandel gaat ook niet al te veel moeite doen als er geen werkelijke gebreken zijn zoals een afgebroken tangbek of een beschadigde draadknipper.

 

Je kan in principe bij elke leverancier terecht om je lm multitool in te ruilen voor garantie maar de ene rekent transportkosten en de andere niet.

 

over de Signal.

 

Ik loop er niet warm van, als je nog geen lm tool hebt is het misschien wel iets maar als je al een dubbele lemmet tool hebt zoals de wave, charge of surge, kan je beter investeren in een aparte vijl van de surge ( je kan deze ook apart bestellen) en een aparte firesteel dat past je in de zijkant van het zakje.. en een fluitje van 2 euro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag mij af of Leatherman inderdaad wel zo'n geweldige prijs-kwaliteitverhouding heeft. Is het geen overschat merk? Misschien zijn er wel soortgelijke produkten die (bijna) net zo goed zijn maar aanzienlijk minder duur omdat ze de naam niet hebben.

 

Heeft iemand daar ervaring mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag mij af of Leatherman inderdaad wel zo'n geweldige prijs-kwaliteitverhouding heeft. Is het geen overschat merk? Misschien zijn er wel soortgelijke produkten die (bijna) net zo goed zijn maar aanzienlijk minder duur omdat ze de naam niet hebben.

 

Heeft iemand daar ervaring mee?

 

is al eens geplaatst in ander topic

 

maar wil ik wel eens andere merken zien doen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ervaring is dat alles kapot gaat bij zwaar gebruik, de chineeskes direct, de leatherman kan wat meer hebben. Maar beide heb ik al met de hand kapot geknepen,

ofwel de tang die breekt op het scharnierpunt (chineeske) als de punt van de tang die afbreekt (leatherman 2x). Nu de LM Supertool 300 en die is al een paar jaar heel

gebleven (al ben ik iets voorzichtiger geworden ook).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die groothandel gaat ook niet al te veel moeite doen als er geen werkelijke gebreken zijn zoals een afgebroken tangbek of een beschadigde draadknipper.

 

Je kan in principe bij elke leverancier terecht om je lm multitool in te ruilen voor garantie maar de ene rekent transportkosten en de andere niet.

 

over de Signal.

 

Ik loop er niet warm van, als je nog geen lm tool hebt is het misschien wel iets maar als je al een dubbele lemmet tool hebt zoals de wave, charge of surge, kan je beter investeren in een aparte vijl van de surge ( je kan deze ook apart bestellen) en een aparte firesteel dat past je in de zijkant van het zakje.. en een fluitje van 2 euro.

 

Ik heb er al een Vijl inzitten .Zat er standaard bij.Firesteel heb ik nog geen enkele. Dit Ivm dat ik door de bomen het bos niet meer zie . Ik koop er nog wel eens een. Moet eens eerst weten wat ik het best kan kopen.

En fluitjes heb ik genoeg ( Ex Defensie ) , van die platte zwarte .

Mijn Surge is verder oké. Ga ook geen nieuwe kopen. Ik let gewoon op met Inklappen dat ik mijn vingers er niet tussen krijg:o

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er al een Vijl inzitten .Zat er standaard bij.Firesteel heb ik nog geen enkele. Dit Ivm dat ik door de bomen het bos niet meer zie . Ik koop er nog wel eens een. Moet eens eerst weten wat ik het best kan kopen.

En fluitjes heb ik genoeg ( Ex Defensie ) , van die platte zwarte .

Mijn Surge is verder oké. Ga ook geen nieuwe kopen. Ik let gewoon op met Inklappen dat ik mijn vingers er niet tussen krijg:o

 

ik vind de firesteels van fosco goed genoeg die kosten tussen de 5 en 7 euro, ook in de prepshop heb je al firesteels rond die prijs...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 9 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...