Ga naar inhoud
GENEGEERD

Overstroom ik? Voorbereiden op een overstroming www.overstroomik.nl


Charlie

Aanbevolen berichten

Geachte bezoeker,

 

Indien u zocht naar de site overstroom ik . nl, dan zit u hier op de beste plek. Op deze site vindt u alles wat u weten wilt over de risico's, de maatregelen en wat men zoal kan doen met niets of bijna niets.

Driekwart van Nederland kan onder water lopen, als het fout gaat. Minister Schultz zegt wel dat we relatief veilig zijn, maar onze dijken zijn in een bedenkelijke staat. Als ik u niet kan overtuigen, lees dan eens het boekje Hoe overleef ik een crisis, van Dick Berts, of het boek Waterwolven.

Kortom, u moet u voorbereiden op rampen. Niet alleen watersnood, maar op alles wat mogelijk is, want u heeft geen idee hoe kwetsbaar onze maatschappij is.

 

Bereid u voor, dat is ons devies!

 

Oja, dan kunt nu nog even kijken hoe hoog het water bij u komt op www.overstroomik.nl.

 

Voor de ervaren preppers, dit draadje is opgezet om hoog in de zoekmachines te komen (hetgeen niet lukt, tot nu toe). Geen nieuws voor jullie. :)

 

Charlie

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Dit lezende denk ik met weemoed terug aan prepvriend DickBerts. Hij zat ook in een aflevering van NL in zeven overstromingen en gaf een duidelijk en helder verhaal af. Die minister vond ik een beetje "flets" op de situatie reageren. Ze maken zoveel van die subsidie spotjes van postbus 51, waarom net één voor een grote ramp. Water, waterfilter, EHBO kit en minimaal wat voedsel in huis voor enkele dagen\weken. Vluchtplan, routes etc. Overigens zijn de uitzendingen nog steeds te zien op:

 

http://www.npo.nl/nederland-in-7-overstromingen/POMS_S_NTR_447018

 

Als je ziet van een overstroming met bijv. Dordrecht heeft gedaan een paar eeuwen geleden. Het was DE topstad\handelsstad van NL die in 1x van de kaar werd geveegd. Door het water, maar ook economisch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij klopt er geen reet van dat overstroomik.nl.

Ze maken daar gebruik van een simpel progje dat geloof ik alleen maar kijkt naar de hoogte dat je woont en niet de hoogte van de dijken rondom je meeneemt in de berekening.

Als ik hiero zo om me heen kijk hebben we met vloed nog zeker een meter of 10 aan dijk/kade hoogte rondom (of zelfs hoger)...... en volgens die site staat bij 5 meter hier alles al blank.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overstroming is al heel mijn preppers leven mijn grootste zorg geweest . En dat is al een hele tijd . Nu kan ik niet op de site verder kijken omdat je een Nederlandse postcode moet invullen . Hoewel ik maar een steenworp van de grens woon . Zal toch maar eens moeten uit vogelen wat de postcode is hier net over de schreef .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overstroming is al heel mijn preppers leven mijn grootste zorg geweest . En dat is al een hele tijd . Nu kan ik niet op de site verder kijken omdat je een Nederlandse postcode moet invullen . Hoewel ik maar een steenworp van de grens woon . Zal toch maar eens moeten uit vogelen wat de postcode is hier net over de schreef .

 

Je kan gewoon op google earth kijken. Je adres opzoeken en google earth geeft aan wat de hoogte van je terrein is. Het klopt vrij redelijk omdat de gegevens continu worden bijgewerkt. Een paar weken geleden werd onze hele straat nog werd opgemeten. Mijn vloerpas ligt 1 m hoger dan die van mijn overbuurman. En dat op een afstand van ongeveer 30m. Ook hier hebben we rekening gehouden met mogelijke overstromingen. Als iedereen onderloopt, dan zal onze woning ook onderlopen. Als laatste. Zandzakjes heb ik niet klaarliggen :-) Een dompelpomp wel.

 

Mijn woning ligt op +13m. We hebben een rivier, een kanaal en een groot bufferbekken in de buurt.

 

Het centrum van Eeklo ligt bijvoorbeeld op +9m. Als je in een PM je adres stuurt, dan kijk ik wel even voor je.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer dat het dit keer niet werkte, maar alsnog denk ik dat het een erg slimme zet was nav dat vorige topic van @Amazing Dree dat zoveel bezoekers trok.

 

Dit keer kwam Charlie op het idee.

Iedere bezoeker hierdoor, is er misschien weer eentje die zijn/haar verantwoordelijkheid voor eigen leven iets serieuzer gaat nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan gewoon op google earth kijken. Je adres opzoeken en google earth geeft aan wat de hoogte van je terrein is. Het klopt vrij redelijk omdat de gegevens continu worden bijgewerkt. Een paar weken geleden werd onze hele straat nog werd opgemeten. Mijn vloerpas ligt 1 m hoger dan die van mijn overbuurman. En dat op een afstand van ongeveer 30m. Ook hier hebben we rekening gehouden met mogelijke overstromingen. Als iedereen onderloopt, dan zal onze woning ook onderlopen. Als laatste. Zandzakjes heb ik niet klaarliggen :-) Een dompelpomp wel.

 

Mijn woning ligt op +13m. We hebben een rivier, een kanaal en een groot bufferbekken in de buurt.

 

Het centrum van Eeklo ligt bijvoorbeeld op +9m. Als je in een PM je adres stuurt, dan kijk ik wel even voor je.

Ik weet eigenlijk al van het moment dat ik mijn huis neer pote hoe hoog mijn dorpel ligt . Dat is 5m08cm . Maar ik ben wel benieuwd wat het er aan doet wat betreft het smelten van de poolkappen de stand van zowel de Belgische als Nederlandse dijken. Nu weet ik ook dat ze momenteel grote dijk verstevigingen aan het doen zijn in het Zwin . Maar water kan daar omheen lopen en het is erg dun kan bijna overal door .

@Charlie ik ga die postcode effen inbrengen .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet eigenlijk al van het moment dat ik mijn huis neer pote hoe hoog mijn dorpel ligt . Dat is 5m08cm . Maar ik ben wel benieuwd wat het er aan doet wat betreft het smelten van de poolkappen de stand van zowel de Belgische als Nederlandse dijken. Nu weet ik ook dat ze momenteel grote dijk verstevigingen aan het doen zijn in het Zwin . Maar water kan daar omheen lopen en het is erg dun kan bijna overal door .

@Charlie ik ga die postcode effen inbrengen .

 

Ze kunnen ook de gelijkvloerse verdieping van de appartementsblokken aan de kust vol beton storten, dan hebben we onmiddellijk een dijk en moet er geen bekisting meer gemaakt worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad Loreen, alleen werkt het niet. De link naar dit draadje staat op pagina 3 bij google. Dus dat heeft niet helemaal goed uitgepakt. :confused:

 

De admins kunnen instellen met welke frequentie google het forum mag crawlen, ook kan voor een specifieke pagina handmatig een crawl opdracht gedaan worden. Wellicht weet iemand met meer google ranking ervaring betere tips. Dit soort topics lijken mij een goed idee :)

 

Uitzendinggemist

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb me rubberboot gereed in me slaapkamer liggen.

als er een overstroming zou zijn kan ik zo me rubberboot in het water doen.

Voor mij geen probleem :)

Of ik ben bij me grootouders die bij de duinen wonen van 50 meter NAP.

En het is een kwalitatieve rubberboot (handgemaakt in Frankrijk ,een echte aanrader)

Zie ook mijn filmpjehttps://www.youtube.com/watch?v=Os6pQJiItB4

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

De twaalf kilometer lange zeedijk tussen Delfzijl en de Eemshaven wordt versneld verhoogd en verbreed als gevolg van de aardbevingen in Groningen. Dit is nodig om te voorkomen dat de dijk het begeeft als het gebied tijdens hoogwater getroffen zou worden door een zware aardbeving, zo meldt waterschap Noorderzijlvest donderdag. In dat geval zou een groot deel van de provincie, tot aan de stad Groningen, onder water komen te staan.

 

http://www.nd.nl/artikelen/2015/februari/12/zeedijk-versneld-verhoogd-wegens-bevingen

 

Ik ben blij dat ik niet in Groningen woon, maar aan de andere kant van het land.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat ze dan maar even opschieten met het verhogen en het verbreden van de dijk, woon zelf wel in Grunn en zal niet bepaald blij zijn als de boel hier onderloopt. Maar goed, stel dat die aardbeving wel komt, zal het volgens Kamp en de NAM wel weer aan "de bodem daling" liggen. (Wat niet wegneemt dat die bodem daling pas begon nadat de eerste paar flinke aardbevingen achter de rug waren.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...