Ga naar inhoud
GENEGEERD

Berhaus SkyWalk Gaitors


Gast

Aanbevolen berichten

Ze worden ook wel ( Yeti ) Wilderness Gaiters genoemd

 

Ik heb ze vandaag binnen gekregen.En Maat XL is voor Schoenmaat 44 tot 45 (280/285/290 Legermaat )

En niet zoals elders vermeld voor maat 46/47 .

Waarom heb ik ze Gekocht :confused:

Niet alleen voor de Regen/Het natte Gras/ enz.

Maar vooral ter bescherming tegen Teken.

Het worden er alleen maar meer. En er zijn er steeds meer Besmet :(D it is een redelijk goedkoop alternatief.

IK heb ze niet aangebracht door ze eerst in een bak met kokend water te leggen.

Maar gewoon met de hand en de schoen al aan zoals het You Tube Filmpje laat zien. En dan heb ik Behoorlijk last van Artrose aan mijn Duimen.

Het zit hem in de Juiste maat te kopen en bij Berghaus op de site de maat op te zoeken Deze Gaitors staan onder DE Yeti.Je hebt nog een ander model met een andere maatvoering. Staat bijna onderaan op die pagina

http://eu.berghaus.com/sizeguide-all.html

.

 

Berghaus-Gaitors-1-.jpg.d55de6bee0962103409ab8b51523c8bb.jpgBerghaus-Gaitors-2-.jpg.ae414448c4fe0d73db53b74907f66791.jpgBerghaus-Gaitors-5-.jpg.4f0da7dff34798fce7ec698bfe643e48.jpgBerghaus-Gaitors-4-.jpg.98a8939d0ac81d9ebc23e8b3423d0bc1.jpg

Hierbij even een Link met vele reviews van deze Wilderness Gaiters. http://www.buachaille.com/p1921-4-38/Gaiters/Berghaus-Yeti-Wilderness.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Lijkt me iets voor de winter. Ik dacht altijd dat teken dan niet of minder actief zijn. Heb ik dat verkeerd?

 

Hoezo alleen voor de Winter.

Het ligt er maar aan waar je gaat lopen. Ik wandel veel door drassig terrein en Hoog gras.

Deze Gaiters zijn niet alleen voor sneeuw.:)

Teken komen langzaam in leven in de Lente en in de Zomer heb je Ellende met de Huidige aantallen.

Doe mij dan maar een Gaiter.:o En een beetje warmere voeten :o

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is eigenlijk het verschil tusen deze en de Yeti weet je dat @frans81?

 

Vertel vertel , want ik heb mij er niet in verdiept :( Nog niet .:o Ik bemerkte dat bij de nieuwere types "Yeti" vermeld staat ! de oudere zijn Dennegroen van kleur . Lagen er ook te koop ... Zodoende gebruikte ik de naam ook maar .

Als jij het weet , graag info. Anders moet ik er voor gaan googlen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vertel vertel , want ik heb mij er niet in verdiept :( Nog niet .:o Ik bemerkte dat bij de nieuwere types Yeti vermeld staat ! de oudere zijn Dennegroen van kleur . Lagen er ook te koop ... Zodoende gebruikte ik de naam ook maar .

Als jij het weet , graag info. Anders moet ik er voor gaan googlen ;)

 

Nee geen idee, daarom vroeg ik het aan jou ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee geen idee, daarom vroeg ik het aan jou ;)

 

Eerst dacht ik dat ze misschien gevoerd waren. Nee dus. Ik heb inmiddels al wat afbeeldingen gegoogeld. OP de mijne staat geen Yeti ! Maar zijn op het oog identiek aan wat ik op de huidige modellen zie staan.Ook het Materiaal is Hetzelfde .

Deze die ik heb komen van Defensie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ziet er erg warm uit vandaar dat ik dacht dat ze voor de winter zijn. Maar ook in de zomer te gebruiken dus.

 

Nog nooit deze dingen gezien ?

Het zijn maar dunne hoezen met rits. Vervaardigt van een Stevige Gore- tex variant .En een Speciale Skywalker Rubberen zool.

 

Ze zijn ook ideaal voor de oversteek van ondiep water. Je krijgt echt geen natte voeten. Kreeg ik met de oude Groene uitvoering ook niet.

Ze sluiten tot net onder de Knie :o

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch leuk om te zien dat een alom gerespecteerd bedrijf als berghaus ook gewoon zijn spullen laat maken in china :cool:

 

De redenen dat ik ook dat even wilde laten zien was :confused: Dat ze er toch voor uit durven te komen:o

Ik heb ze wel eerst grondig bekeken ,alvorens gekocht.

Zeer netjes afgewerkt ,Zware YKK rits, goede rechte en vaste stiksels. En zeer goede kwaliteit Gore-Tex .

Rubberen loopvlak zit vast met speciaal Garen .

Volgens mij heeft Berghaus wel een vinger in de Pap voor wat betreft het vervaardigen van deze Gaiters en levert misschien ook wel het Materiaal .

Dat gebeurd namelijk wel vaker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan het oostfront hadden in de 2ww de Duitsers ook zo een soort laars die diende om warmere voeten te hebben .

Wist niet dat het nog nieuw gemaakt werkt . Ga ook eens kijken om het aan te schaffen .

 

 

De duitsers hadden hun beenkappen ( Uit Leder ) en Korte Gamaschen .

Ze worden door Militairen over de hele wereld gebruikt en ook voor het /de Hiking/ bergbeklimmen enz enz

Mij hebben ze 19,95 Euro gekost.Voor dit Type is dat een Koopje :o

Je moet wel ontzettend goed op de juiste maat letten ( Honderd uitroep tekens :o ) Anders glijden ze voor van de Neus van de schoen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een mooi alternatief zijn de Fjallraven Sarek Gaiters/Gamaschen iets minder maat gevoelig en ook handig te gebruiken met allerlei vormen van anti-slip

 

 

http://www.zwerfkei.nl/bergsport/gaiters/fjallraven-sarek-gaiters

 

Een gelijkend model heb ik ook al eens gehad/Gebruikt . Helaas kun je er niet mee door het water ( Tot knie hoogte ) Als het dieper is als de schoen dan lopen ze vol :( .Daarom heb ik nu voor deze gekozen.

Ik had eerst zoiets gelijkends maar dan de Dennengroene versie ( 1 kleur, Niet twee kleurig net als nu )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een gelijkend model heb ik ook al eens gehad/Gebruikt . Helaas kun je er niet mee door het water ( Tot knie hoogte ) Als het dieper is als de schoen dan lopen ze vol :( .Daarom heb ik nu voor deze gekozen.

Ik had eerst zoiets gelijkends maar dan de Dennengroene versie ( 1 kleur, Niet twee kleurig net als nu )

 

 

Gaiters zijn inderdaad niet het zelfde als rubberlaarsen. :cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat is een goede.Jij hebt uitgeslapen:o

 

In rubberen laarzen krijg ik ZWEET voeten en moet ik buitenslapen;)

 

Wat ik bedoel is dat ook Berghaus ( Yeti ) Wilderness Gaitors, je niet tot kniehoogte door een riviertje kan waden, zonder nat te worden.

Twee zandkorreltjes te veel en je hebt water ook in je schoenen. Ik heb dat al een keer mogen aanschouwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik bedoel is dat ook Berghaus ( Yeti ) Wilderness Gaitors, je niet tot kniehoogte door een riviertje kan waden, zonder nat te worden.

Twee zandkorreltjes te veel en je hebt water ook in je schoenen. Ik heb dat al een keer mogen aanschouwen.

 

Tja ,dan had ik het mis:(

Wat je zegt dat klopt. Ik maak de schoenen eerst perfect schoon en dan ( Wanneer de goede maat Gaiter gekocht ) goed strak aanbrengen tot bijna onderkant zool.

En geen afwasmiddel of Vaseline gebruiken bij het om de schoen doen ! want dan kruipt de rommel gewoon ertussen en omhoog :o

Ik heb nog nooit natte voeten gehad. Tenminste :) Niet in combinatie met de Gaiters.

 

En tot mijn knieën doe ik ook niet. Dat is toch wel de uiterste grens. Zeker wanneer snelstromend. Dan heb je ook nog eens de waterdruk. En met Grind op de bodem is het ook weer opletten enz enz.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...