Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Review] Fenix E25


Two Socks

Aanbevolen berichten

Rede van aanschaf

 

Sinds 3 maanden ben ik in bezit van deze lamp. Ik heb hem gekocht omdat ik een lamp zocht met een ver bereik, maar hij moest wel op AA-batterijen werken. Na wat zoekwerk kwam ik snel op het merk "Fenix", het merk staat algemeen bekend om de goede kwaliteit en grote verscheidenheid is het aanbod zaklampen. Mijn keuze werd uiteindelijk de Fenix E25, omdat het de lamp met het grootste bereik is van alle AA lampen en hij is niet al te duur. Waarom ik een goede "throw" lamp nodig had was, omdat ik vaak met de hond ga wandelen en in mijn buurt zijn veel grote open plekken i.v.m. het vele bollenland hier. Het is dan wel makkelijk om je hond goed in het zicht te houden, ook komt deze lamp goed van pas met kippen zoeken die weer eens niet het hok in kunnen, omdat ze de ren uitvliegen.

 

http://www.knivesandtools.nl/nl/pt/-fenix-e25-led-zaklamp.htm

 

Verpakking

 

De verpakking is niet de meest luxe van allemaal, maar het voldoet. In de verpakking zitten: Fenix E25, 2x Pairdeer alkaline batterijen, handleiding, garantiekaart, reclameblaadje, reserve O-ring en een lanyard.

Foto-BDBA6LLK-D.jpg

 

Eigenschappen

 

De eigenschappen van deze zaklamp zijn:

Materiaal: Aircraft-grade aluminium met type 3 "hard-anodized anti-abrasive" afwerking

Lichtopbrengst: Low (8 lumen voor 72 uur), Medium (55 lumen voor 10 uur), High (130 lumen voor 3 uur en 30 min.) en Turbo (260 lumen zolang je de knop vast kan houden)

Waterbestendig: IPX8 (tot 2 meter diep voor 30 minuten)

Bereik bundel: 180 meter (afstand tot 0,25 lux op dat punt)

LED: XP-E2

Batterijen: 2x AA (alkaline, NI-MH of lithium)

Schakelaar: Multifunctionele reverse-clicky (knop moet volledig ingedrukt worden voor activatie)

Lens: Speciaal geharde, ultra-heldere glazen lens met anti-reflectiecoating en metalen reflector

Afmetingen: 14,6 bij 2.4 cm

Gewicht: 75 gram excl. en 132 gram incl. batterijen

Digitaal gereguleerde spanning voor constante lichtsterkte

 

Foto-JKADWPCP-D.jpg

 

Foto-XP8JJN3A-D.jpg

 

Foto-MDAR4474-D.jpg

 

Foto-LVSPDAS3-D.jpg

 

Uiterlijk en gevoel

 

De Fenix heeft een paar 6-hoekige segmenten welke het wegrollen verminderen. De kop is wat breder dan de staart en ligt goed in de hand. De achterkant heeft een inham waar mijn duim comfortabel in past waardoor hij lekker vasthoud op de "tactische" manier. Het schroefdraad is vierkant geslepen en geanodiseerd.

 

Foto-N3LYUDK4-D.jpg

 

Foto-BIEXFTB3-D.jpg

 

Foto-ITW8LZXV-D.jpg

 

Bediening

 

Hij heeft een multifunctionele knop voor op de kop. Houd de knop 1 seconde ingedrukt voor activatie, daarna kan er worden gekozen tussen de 3 modi d.m.v. de knop in te drukken. Houd vanuit de aan of uit positie de knop 2 seconde ingedrukt en de lamp springt in de turbo modus, wanneer de knop word losgelaten gaat hij weer uit of naar een andere stand. De knop moet stevig worden ingedrukt, anders "schiet" hij uit de turbo modus, ook is de knop wat moeilijk te vinden met handschoenen aan.

  • Leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

[Review] Fenix E25 deel 2

 

Lichtbeeld binnen

De lamp staat op 1 meter van de muur en de camera op 1,5 meter.

 

Fenix E25

Low (8 lumen)

Foto-8DCDP78G-D.jpg

 

Medium (55 lumen)

Foto-DGESNE74-D.jpg

 

High (130 lumen)

Foto-IXIRQQ78-D.jpg

 

Turbo (260 lumen)

Foto-QGYM38U6-D.jpg

 

Maglite Mini AA (12 lumen)

Foto-Y84TQMYJ-D.jpg

 

Lichtbeeld buiten

Helaas heb ik geen goede tegenstander voor deze lamp.

 

Boom op 22,5 meter

 

Fenix E25

Medium

Foto-6NJOSXWK-D.jpg

 

High

Foto-WSLI6O8R-D.jpg

 

Turbo

Foto-KSLHIKRM-D.jpg

 

Met het menselijk oog is deze schuur op exact 200 meter in het donker met de lamp nog goed te zien.

Foto-BLHK8YPF-D.jpg

 

Conclusie

De Fenix E25 is een zeer goede "spotlight" op AA-batterijen voor een scherpe prijs. Ook zit er 2 jaar volledige garantie op en naarmate die verstreken is word sommige schade nog vergoed, anders gerepareerd tegen betaling. Ik vind hem echt z'n geld waard, een echte aanrader dus!

 

*dit is mijn eerste review, ik hoor graag tips en tops.

  • Leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooie review @Two Socks ! Duidelijke en informatieve foto's en tekst. Ik ben nog wel benieuwd hoeveel je voor deze mooie zaklamp hebt betaald ;).

 

En om even in de zelfde sfeer te blijven als Myron hierboven

 

Doe hast een krease review makke, ik bin beneit nei dien folgende!

 

(Op zijn Fries: je hebt een mooie review gemaakt en ik ben benieuwd naar de volgende)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooie review @Two Socks ! Duidelijke en informatieve foto's en tekst. Ik ben nog wel benieuwd hoeveel je voor deze mooie zaklamp hebt betaald ;).

 

En om even in de zelfde sfeer te blijven als Myron hierboven

 

Doe hast een krease review makke, ik bin beneit nei dien folgende!

 

(Op zijn Fries: je hebt een mooie review gemaakt en ik ben benieuwd naar de volgende)

 

De strakke prijs van........ €36,90!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toffe review. Duidelijk geschreven en overzichtelijk met de foto's erbij. Goed dat je foto's hebt gemaakt van de verschillende standen.

Naar aanleiding van wat je schrijft ben ik erg benieuwd hoe lang de lamp het ongeveer doet op AA-tjes.

Misschien iets om later nog toe te voegen.

 

Dat staat bij de eigenschappen van de lamp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hele nette review, ik ben bezig met een review over de fenix PD35 dus die komt binnenkort op de site te staan.

 

ben wel benieuwd, bij de foto's van de lichtsterkte zien de hotspots er vrijwel hetzelde uit. Heb je toevallig autofocus aan staan?

 

Ik heb de autofocus zo veel mogelijk geprobeerd te verminderen. Maar het is ook zo dat je op korte afstand inderdaad weinig verschil ziet tussen high en turbo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi complete review, behalve de batterijduur dan maar dat is al gezegd.

 

Wat ik me echter afvraag is waarom blijkbaar de meesten hier genoegen nemen met minder dan 300 lumen (ook de O-light in de prepshop) :confused:

Voor hetzelfde geld of minder koop ik een waterdichte lamp van 1000 lumen, en niet waterdicht van 2000 lumen.

 

Wie o wie legt mij dat uit?

 

Gr. en suc6, Martin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi complete review, behalve de batterijduur dan maar dat is al gezegd.

 

Wat ik me echter afvraag is waarom blijkbaar de meesten hier genoegen nemen met minder dan 300 lumen (ook de O-light in de prepshop) :confused:

Voor hetzelfde geld of minder koop ik een waterdichte lamp van 1000 lumen, en niet waterdicht van 2000 lumen.

 

Wie o wie legt mij dat uit?

 

Gr. en suc6, Martin.

 

Hoe meer lumen hoe korter de batterijen mee gaan. Hoe meer batterijen des te groter de zaklamp.

Teveel licht verblind je alleen maar (bijv binnenshuis) en 1000 lumen of meer heb je alleen iets aan als je buiten ver wilt schijnen.

Overigens, 300 lumen verlicht veel meer dan je zou denken en met de juiste reflector kan de straal ook nog aardig ver dragen.

Geef mij voor algemeen gebruik maar een lamp met 0.5, 20, 120 en 300 lumen, daar red ik mij prima mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...