Ga naar inhoud
GENEGEERD

Water uit droogkast


Basement Steve

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast ghostwhiper

Wat voor temperaturen heeft je droogkast?

Bij lagere temperatuur kunnen bacteriën en virussen overleven en eventueel in het water terecht komen lijkt me.

filteren of koken lijkt me sowieso niet onverstandig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

waarom zou je dat willen drinken?

ik dacht dat we op een prepper forum zaten :-)

 

buiten het water dat ik prep, of het water putje dat ik heb probeer ik in kaart te brengen waar er water in huis is voor in een SHTF situatie...

en tis gemakkelijker om het nu te vragen dan in de situatie te zitten dat ik er van moet drinken en niet weet of het veilig of goed is.

 

niet de bedoeling om morgen na het lopen een glaasje droogkast water te tappen :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk toch dat een fles spa uit de winkel:

A) goedkoper is,

B) gezonder is

 

Het is en blijft wasmaschine water dat veerdampt. Dus ongetwijfelt zit er nog troep in het water.

Nog afgezien van waarom je de wasdroger wil starten voor demi water.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een wasdroger is iets anders dan een droogkast... of heb ik het fout?

 

Ik gok haast dat dit per regio verschilt ;)

Want voor mij is ook een wasdroger gewoon een droger, en een droogkast een kast om voedsel ed te drogen.

Maar als ik dan google op droogkast komen er wel allemaal afbeeldingen van drogers te staan =/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gok haast dat dit per regio verschilt ;)

Want voor mij is ook een wasdroger gewoon een droger, en een droogkast een kast om voedsel ed te drogen.

Maar als ik dan google op droogkast komen er wel allemaal afbeeldingen van drogers te staan =/

 

hihi, klopt, ik moest ook even schakelen maar eendroogkast om dingen te drogen produceert geen water als afvalproduct. In ieder geval niet die ik ken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn tal van andere zaken waar je dit water voor kan gebruiken...drinken is het allerlaatste wat je zou moeten doen...er heeft wasmiddel ingezeten enz enz...

Hou het in een emmer en was de autoruit of fiets mee maar drink het niet..Geen goed idee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb een kuubs vat aangeschaft met zo'n metalen rek eromheen en 3 grote blauwe vaten, regenwater van het dak loopt via filtratie door naar vat..ideaal voor mn moestuin..de meeste buitenlui hier (woon vrijaf) hebben een bron geslagen, dit water kun je laten testen, waarschijnlijk bij de meesten gewoon direkt drinkbaar..ideaal!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...