Ga naar inhoud
GENEGEERD

Nieuwe BoB'er


Neodar

Aanbevolen berichten

Hallo preppers,

 

Al een tijdje zit ik er over te denken om een BoB te maken en heb nu eindelijk besloten om het ook echt door te zetten door alvast een fatsoenlijke assault pack te bestellen.

Nu las ik over verschillende soorten "tassen" die mensen maken en bij zich hebben op verschillende momenten. (GHB, EDC, etc.)

 

Vanwege mijn werk ben ik van maandag t/m vrijdag van huis en zat er dus aan te denken om mijn BoB altijd bij me te hebben, deze kan ik dan als het moet ook meteen als GHB en misschien als EDC gebruiken.

Als EDC wil ik misschien nog een klein extra tasje mee nemen zodat mijn BoB/GHB niet meteen word aangebroken, maar wel eentje die ik via MOLLE o.i.d. aan mijn BoB/GHB vast kan maken.

 

Wat vinden jullie van dit idee? Ik heb zelf nog niet echt ervaring met dit soort dingen, en misschien hebben jullie nog een paar tips of redenen waarom ik dit beter niet zou kunnen doen.

 

Gr.

Neo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Aan Condor heb je nooit een miskoop. Heb zelf de 5.11 Rush 72 (volgens mij van dezelfde kwaliteit).

 

Mijn eigen ervaring met het vullen van mijn BOB is dat ik de spullen die ik vroeg had gekocht had, later heb vervangen.

Ik denk niet dat je dit kunt vermijden. Voortschreidend inzicht heet dat.

Het resultaat is dat ik nu 2x BOBs heb. 1x geoptimaliseerde, en 1 die zwaar is met minder ideale spullen.

Deze laatste is voor m'n vriendin bij SHTF :-)

 

Veel plezier met deze verzekeringspolis - Ik hoop dat je 'm nooit nodig hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Neodar wat dacht je van de militaire rugtassen met die kleine tasjes aan de zijkant? kun je als een soort sling bak met een of twee of je rug heen hangen en het ziet er niet eens erg raar uit.

 

kun je een tasje als EDC doen en alle twee aan elkaar voor GHB

 

met de grote tas zelf erbij word het een BOB.

Nou kijk, het probleem is dat ik ergens tussen scandinavië en spanje kan zitten en van engeland tot polen.

Dus om dan eerst nog naar huis te komen om mijn BoB op te gaan halen als de pleuris uitbreekt is niet echt handig lijkt me.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Neodar,

 

hopelijk heb je Youtube ook al ontdekt als prepper infobron.

je Condor 3 Day Assault Pack, jouw persoonlijke keuze, wordt besproken door verschillende (Amerikaanse) preppers.

 

volgens mij is het wel verantwoord.

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Neodar,

 

hopelijk heb je Youtube ook al ontdekt als prepper infobron.

je Condor 3 Day Assault Pack, jouw persoonlijke keuze, wordt besproken door verschillende (Amerikaanse) preppers.

 

volgens mij is het wel verantwoord.

Dat is fijn om te horen. :)

 

Het ging mij er eigenlijk om.wat jullie er van vinden dat ik mijn BoB altijd mee wil nemen i.v.m. mijn werk. Dus eigenlijk een EDCBoB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...