Ga naar inhoud
GENEGEERD

Survivalcursus & preppers gezocht in omgeving Noordoostpolder


walrus

Aanbevolen berichten

Hallo

ik ben nieuw hier en val gelijk de deur binnen met een vraag.

 

ongeveer 2 jaar geleden ben ik steeds meer (door te tv programma's) geintreseerd geraakt in survival.

zelf nooit gedaan en dus 0.0 kennis van.

 

Nou ben ik al een lange tijd op zoek naar een soort van cursus ofzo waar je basistechnieken kan leren over survivallen.

(dus hoe je bijv een vuur maakt, dieren ontleed en klaar maakt om te eten, welke planten wel niet kunt eten, etc etc.

 

tot nu toe heb ik alleen nog maar organisaties gevonden zoals survivalschool.nl waar je gelijk als maagd de natuur in voor een nacht of paar dagen (in nederland of buitenland)

en dat is niet wat ik zoek/wil

 

ik zou graag een vaste adres/locatie/cursus willen vinden waar je zegmaar elke week een dag heen kan om technieken te leren.

zoals je bijv je elke week judo krijgt op een sportschool.

 

gezien ik dit niet heb kunnen vinden vraag of ik me af of dit überhaupt bestaat?

Ik kom zelf uit de Noordoostpolder (flevoland), mocht er misschien iets hier in de buurt zijn of mensen hier zitten die in de buurt wonen dan hoor ik het graag

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Tot zover ik weet bestaat dit nog niet maar misschien is het mogelijk een soort van hobbyclub op te richten.

 

Ook kan je elk onderwerp apart aanpakken en mensen jobgerelateerd hierin benaderen. slachten eens bij de locale slager vragen of je een zaterdagvoormiddag mag komen kijken en helpen, vuur maken staan genoeg tutorials van en dat is kwestie van zelf beetje oefenen (met brandblusser in de buurt) de meeste brandweermannen weten ook wel hoe ze een vuurtje moeten maken alsook het beste te doven, qua planten eten zijn er ook veel boeken over. maar hier kan je bv eens contact houden met je gemeente of stad en je vraagt of je eens mee op ronde mag met een boswachter...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ghostwhiper

Ik ken de omgeving van emmeloord wel een beetje en ben daar regelmatig.

Ik weet dat er een Forum lid die kant op woont maar kom zo niet op de naam.

 

Klinkt als een SC trouwens :)

doelstelling is alleen maandelijks ipv wekelijks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zover ik weet is er in de direct omgeving van NOP, Kop van overrijssel, geen "preppers"-club.. Maar ik kan me wel voorstellen dat er behoefte aan is.

 

"De preppers"-clubjes die ik ken, komen nooit als zodanig naar buiten. Maar vinden zich vaak rond een thema, "bushcraft" of "Survival-runs", "motorrijdersclub", "mannenclubs", 4x4 clubs, de dynamische boogschietclub, scouting. cateringclub. airsoftclub etc, etc..

Zakelijk zijn er thema's als continuïteit van dienstverlening etc.

 

OPS-SEC is altijd een belangrijk thema voor prepppers.. En opgenomen staan in het ledenbestand van een bekende preppers-club levert wat uitdagingen op.

net zo goed, zal iemand niet zomaar een naam van club noemen op een forum, die minder dan drie "echt inhoudelijk" post heeft gestuurd.

 

Ik zal zeker even de kat uit de boom kijken,

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zover ik weet is er in de direct omgeving van NOP, Kop van overrijssel, geen "preppers"-club.. Maar ik kan me wel voorstellen dat er behoefte aan is.

 

"De preppers"-clubjes die ik ken, komen nooit als zodanig naar buiten. Maar vinden zich vaak rond een thema, "bushcraft" of "Survival-runs", "motorrijdersclub", "mannenclubs", 4x4 clubs, de dynamische boogschietclub, scouting. cateringclub. airsoftclub etc, etc..

Zakelijk zijn er thema's als continuïteit van dienstverlening etc.

 

OPS-SEC is altijd een belangrijk thema voor prepppers.. En opgenomen staan in het ledenbestand van een bekende preppers-club levert wat uitdagingen op.

net zo goed, zal iemand niet zomaar een naam van club noemen op een forum, die minder dan drie "echt inhoudelijk" post heeft gestuurd.

 

Ik zal zeker even de kat uit de boom kijken,

mooi dat je al die clubjes op noemt . Maar dan ben je er nog niet . Ook kook club brei club jagers vereniging tuinier club weck gezelschap timmer clubje radioamateur club en nog veel meer hoort bij het preppen .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om iets te leren dien je bij de basis te starten, de basis van survival ligt in bushcraft, waarvan survival dus maar een segment is.

Bij het beoefenen van bushcraft kun je de basis op een "relatief" rustig niveau eigen maken, waardoor survival meer instinctief wordt en doordachtzamer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @walrus

 

Misschien weet @Gamble iets?

 

Bedankt voor de mention Netuyas, maar ik weet niet of ik kan helpen.

 

Als ik het goed begrijp @walrus, zoek je een wekelijkse activiteit waarin je Survival technieken leert, net zoals je 1x in de week een uurtje naar judo gaat.

Om Survival en/of Bushcraft (zoals eerder genoemd in enkele reacties hier) technieken jezelf eigen te maken, ben je een leven lang bezig met aanleren, verbeteren en nieuwe technieken onder de knie krijgen.

Er zijn wel cursussen die gegeven worden variërend tot een paar dagen of weekeinden om de basisprincipes te leren, maar naar mijn weten is dit in Flevoland nog niet aan de orde.

Een uur in de week is kort en zo voorbij. Daarom kiezen veel cursusaanbieders ervoor om dit in een vol weekend aan te bieden en daar eventueel vervolgcursussen op te geven.

Een wekelijks item aanleren zou in theorie mogelijk kunnen zijn. Denk dan algauw aan tenminste 2 uur en pin de tijd er niet op.

Zijn er meer mensen die hier interesse in zouden hebben?

 

Wie weet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ghostwhiper

@Gamble Ja hoor kan nooit geen kwaad om te leren van elkaar dus ik zie een middagje vuurtje stoken en met messen spelen wel zitten.

alleen in de polder is niet veel bos wat relatief rustig is, heb al wel een paar pogingen gedaan Tot wildkamperen maar meestal was het relatief druk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Gamble Ja hoor kan nooit geen kwaad om te leren van elkaar dus ik zie een middagje vuurtje stoken en met messen spelen wel zitten.

alleen in de polder is niet veel bos wat relatief rustig is, heb al wel een paar pogingen gedaan Tot wildkamperen maar meestal was het relatief druk.

 

Aaah u moet wel de plekjes kennen mijn vriend ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...