Ga naar inhoud
GENEGEERD

Ontwerp 6, 7 en 8


Gast tom666

Aanbevolen berichten

Deze middag de volgende 3 ontwerpen uitgelepen die ik gisteren nacht op papier zette...

Ja een mens moet iets doen he als ge niet kunt slapen ;)

 

Deze keer is het slijpen van de snede al goed gegaan daar ik een ander soort fiber schijf heb gebruikt op mijn slijptol.

 

De afwerking van de handvaten zal uit verschillende materialen bestaan deze keer.

Ik gebruik de eik met de mooie lijnen maar daartussen wil ik koper verwerken..ik ga morgen voormiddag zien in de Hubo.

 

Op E-bay heb ik nog een aantal zaken besteld om de leder zakjes voor de messen nog beter af te werken.

Bij 1 van deze messen wil ik ook een fire steel mee inbouwen in de lederen meszak. Deze zal ik halen bij de Action..spotgoedkoop en mits wat aanpassing zeker voldoende.

 

Morgen middag worden de messen gehard want ik ga 10 broden bakken dus het is de moment..

Vervolg op deze volgt..

 

37.jpg.879a5050bcdf4fa10a8cfb5b1b3d8ebb.jpg

 

38.jpg.3f122ad4864f729fafaae1aa14935c67.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 79
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

@RaptorNLD dat zou uiteindelijk de bedoeling zijn ...wie dat interesseert kan eigenlijk gewoon het modelletje bestellen en dan maak ik het met of zonder lederen zak er bij..

@Geert dit is gewoon constructie metaal die ik dan ga harden. Werkt zeer goed. Messen moeten na gebruik onderhouden worden zodat ze niet gaan roesten maar dat is met veel goede messen het geval..

 

Ik maak messen om te gebruiken ..niet om in de kast te liggen.dat maakt het plezant..

Ik probeer verschillende soorten en materialen maar allemaal prepwaardig....dus geen mooi gevormd metaal gaan kopen...dat kan iedereen. Neen gewoon stukken metaal uit de afvalbak en daar een mes van maken .

Zo blijft het plezant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@RaptorNLD

@Geert dit is gewoon constructie metaal die ik dan ga harden. Werkt zeer goed. Messen moeten na gebruik onderhouden worden zodat ze niet gaan roesten maar dat is met veel goede messen het geval..

 

Ik maak messen om te gebruiken ..niet om in de kast te liggen.dat maakt het plezant..

Ik probeer verschillende soorten en materialen maar allemaal prepwaardig....dus geen mooi gevormd metaal gaan kopen...dat kan iedereen. Neen gewoon stukken metaal uit de afvalbak en daar een mes van maken .

Zo blijft het plezant.

 

Ik vroeg me al af waarom je pisbakkenstaal gebruikt. Besef wel dat dat een hoog koolstofgehalte heeft zodat het zelfs na het harden niet super hard wordt. Kun je dan niet beter staal gebruiken van oude zaagbladen? Heb je misschien de uiteindelijke hardheid van je messen al kunnen meten?

 

Heb je een foto van je slijptol? Wellicht heb ik een handig tooltje voor je om de 'bevel' in de goede hoek te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vroeg me al af waarom je pisbakkenstaal gebruikt. Besef wel dat dat een hoog koolstofgehalte heeft zodat het zelfs na het harden niet super hard wordt. Kun je dan niet beter staal gebruiken van oude zaagbladen? Heb je misschien de uiteindelijke hardheid van je messen al kunnen meten?

 

Heb je een foto van je slijptol? Wellicht heb ik een handig tooltje voor je om de 'bevel' in de goede hoek te maken.

 

Ik ook benieuwd welk tooltje voor de bevel jij gebruikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een gewone slijptol diameter 125.

Staal..ik gebruik wat voor handen is..zo heb ik al mes gemaakt van een steek ring sleutel alsook een mes uit hardox staal...

een mes dat ik maak is om te gebruiken...niet misbruiken..daarvoor zijn degene nu uiterst geschikt...

Speciale tools gebruik ik niet..ik paswerk alles met vijl en schuurpapier. @Renanim

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een gewone slijptol diameter 125.

Staal..ik gebruik wat voor handen is..zo heb ik al mes gemaakt van een steek ring sleutel alsook een mes uit hardox staal...

een mes dat ik maak is om te gebruiken...niet misbruiken..daarvoor zijn degene nu uiterst geschikt...

Speciale tools gebruik ik niet..ik paswerk alles met vijl en schuurpapier. @Renanim

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Een gewone slijptol diameter 125.

Staal..ik gebruik wat voor handen is..zo heb ik al mes gemaakt van een steek ring sleutel alsook een mes uit hardox staal...

een mes dat ik maak is om te gebruiken...niet misbruiken..daarvoor zijn degene nu uiterst geschikt...

Speciale tools gebruik ik niet..ik paswerk alles met vijl en schuurpapier. @Renanim

 

Hmm, een mes van pisbakkenijzer misvormt als je er kracht op zet. Wordt snel bot.

Een mes gebruiken in bushcraft/survival-situaties vergt veel van het staal. Dan wil je kwaliteit.

Stukje staal kopen is niet duur, maar maken van oud gereedschap, zoals vijlen is prima te doen.

 

 

Hier wat voorbeelden van messenstaal te koop:

 

http://www.smederijatelieralkmaar.nl/shop/12/Messen%20staal.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals gezegd he...ik gebruik wat voor handen is...nu heb ik 3 oude vijlen liggen die ik de volgende keer ga gebruiken..heb nog hardox ook en dat is pas sterk metaal..ik neem morgen met iemand contact die nog veel hardox heeft liggen...prijsje afspreken..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar dat is niet minderwaardig...hangt af waarvoor het wordt gebruikt...ik gebruik een van mijn messen nu al even en doet wat het moet..voor ander gebruik bv bushcraft maak ik messen in ander staal..

Morgen ben ik thuis en regel ik een en ander soort staal..

Je kan van alles een goed mes maken...niet elk mes op de markt kan je afbeulen he..

Elke soort heeft zn materiaal zn materiaal en prijs..

Link naar reactie
Delen op andere sites

@tom666 Ziet er veelbelovend uit;). Als je een action kan vinden die nu firesteels verkoopt zou ik dat graag weten. Toen ik een paar weken geleden in de action was werd mij verteld dat ze deze alleen in de zomer verkopen:mad:.

 

Bij ons in de Action continu verkoop..ik ga morgen zien..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Zoals gezegd he...ik gebruik wat voor handen is...nu heb ik 3 oude vijlen liggen die ik de volgende keer ga gebruiken..heb nog hardox ook en dat is pas sterk metaal..ik neem morgen met iemand contact die nog veel hardox heeft liggen...prijsje afspreken..

 

Okee.

Blader nog even door die site, waar ik een link van stuurde. Vind je vast wel interessant. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Okee.

Blader nog even door die site, waar ik een link van stuurde. Vind je vast wel interessant. ;)

 

Heb ik gedaan ..zeer interessant .

Doch ga ik morgen eerst langs bij een zaak hier vragen achter een oud zaagblad..is gratis he..en mn gebuur komt juist te zeggen dat hij er ook een heeft liggen voor mij....

Low cost is het motto he

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Heb ik gedaan ..zeer interessant .

Doch ga ik morgen eerst langs bij een zaak hier vragen achter een oud zaagblad..is gratis he..en mn gebuur komt juist te zeggen dat hij er ook een heeft liggen voor mij....

Low cost is het motto he

 

:)

Low cost is cool. Van zaagbladen kan je goede messen maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Klinkt erg gaaf allemaal, krijg helemaal zin om ook een poging te wagen! :) alleen hebben wij een elektrische bbq... Vervloekt ding, waar moet ik nou een vuurtje in maken...

 

Check MP , of bouw je eigen BBQ om. :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...