Pagina 1 van de 8 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 80

Onderwerp: Ontwerp 6, 7 en 8

tom666
    Guest

Ontwerp 6, 7 en 8

Deze middag de volgende 3 ontwerpen uitgelepen die ik gisteren nacht op papier zette...
    Ja een mens moet iets doen he als ge niet kunt slapen

Deze keer is het slijpen van de snede al goed gegaan daar ik een ander soort fiber schijf heb gebruikt op mijn slijptol.

De afwerking van de handvaten zal uit verschillende materialen bestaan deze keer.
    Ik gebruik de eik met de mooie lijnen maar daartussen wil ik koper verwerken..ik ga morgen voormiddag zien in de Hubo.

Op E-bay heb ik nog een aantal zaken besteld om de leder zakjes voor de messen nog beter af te werken.
    Bij 1 van deze messen wil ik ook een fire steel mee inbouwen in de lederen meszak. Deze zal ik halen bij de Action..spotgoedkoop en mits wat aanpassing zeker voldoende.

Morgen middag worden de messen gehard want ik ga 10 broden bakken dus het is de moment..
    Vervolg op deze volgt..

Naam:     37.jpg
Bekeken:  878
Groote:   185,0 KB

Naam:     38.jpg
Bekeken:  880
Groote:   185,1 KB

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jun 2014
    Sodeju je gaat als een speer! Ik hou het weer met veel interesse in de gaten =)
    no matter how cold the winter there's a springtime ahead

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Nov 2013
    Lekker bezig [MENTION=2937]tom666[/MENTION]!:thumbup:
    Your knife and mind: Both can cut through thick situations if sharpened correctly.

Hier doen wij wat we wťl kunnen doen voor onszelf ipv alleen te klagen. Toch?

Prepping: How to turn your life from boring to Epic!

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Oct 2014
    [MENTION=2937]tom666[/MENTION] , hmmm stiekem hoop ik dat je er een aantal in de verkoop wilt doen!

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Dec 2012
    [MENTION=2937]tom666[/MENTION] van welk materiaal zijn of worden die lemmers gemaakt?
    Shelter Camping Vlaanderen
    De afwezigen hadden ongelijk .

tom666
    Guest
    [MENTION=4542]RaptorNLD[/MENTION] dat zou uiteindelijk de bedoeling zijn ...wie dat interesseert kan eigenlijk gewoon het modelletje bestellen en dan maak ik het met of zonder lederen zak er bij..
    [MENTION=1469]Geert[/MENTION] dit is gewoon constructie metaal die ik dan ga harden. Werkt zeer goed. Messen moeten na gebruik onderhouden worden zodat ze niet gaan roesten maar dat is met veel goede messen het geval..

Ik maak messen om te gebruiken ..niet om in de kast te liggen.dat maakt het plezant..
    Ik probeer verschillende soorten en materialen maar allemaal prepwaardig....dus geen mooi gevormd metaal gaan kopen...dat kan iedereen. Neen gewoon stukken metaal uit de afvalbak en daar een mes van maken .
    Zo blijft het plezant.

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom666 Bekijk Berichten
    [MENTION=4542]RaptorNLD[/MENTION]
    [MENTION=1469]Geert[/MENTION] dit is gewoon constructie metaal die ik dan ga harden. Werkt zeer goed. Messen moeten na gebruik onderhouden worden zodat ze niet gaan roesten maar dat is met veel goede messen het geval..

Ik maak messen om te gebruiken ..niet om in de kast te liggen.dat maakt het plezant..
    Ik probeer verschillende soorten en materialen maar allemaal prepwaardig....dus geen mooi gevormd metaal gaan kopen...dat kan iedereen. Neen gewoon stukken metaal uit de afvalbak en daar een mes van maken .
    Zo blijft het plezant.
    Ik vroeg me al af waarom je pisbakkenstaal gebruikt. Besef wel dat dat een hoog koolstofgehalte heeft zodat het zelfs na het harden niet super hard wordt. Kun je dan niet beter staal gebruiken van oude zaagbladen? Heb je misschien de uiteindelijke hardheid van je messen al kunnen meten?

Heb je een foto van je slijptol? Wellicht heb ik een handig tooltje voor je om de 'bevel' in de goede hoek te maken.
    I prefer dangerous freedom over peaceful slavery.
    Si vis pacem, para bellum

In overleg met hogere entiteiten
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Renanim Bekijk Berichten
    Ik vroeg me al af waarom je pisbakkenstaal gebruikt. Besef wel dat dat een hoog koolstofgehalte heeft zodat het zelfs na het harden niet super hard wordt. Kun je dan niet beter staal gebruiken van oude zaagbladen? Heb je misschien de uiteindelijke hardheid van je messen al kunnen meten?

Heb je een foto van je slijptol? Wellicht heb ik een handig tooltje voor je om de 'bevel' in de goede hoek te maken.
    Ik ook benieuwd welk tooltje voor de bevel jij gebruikt.
    keyserpreppersuze@gmail.com

Heksenboot
    Guest
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Keyser Suze Bekijk Berichten
    Ik ook benieuwd welk tooltje voor de bevel jij gebruikt.
    Vertel vertel [MENTION=648]Renanim[/MENTION] !

tom666
    Guest
    Een gewone slijptol diameter 125.
    Staal..ik gebruik wat voor handen is..zo heb ik al mes gemaakt van een steek ring sleutel alsook een mes uit hardox staal...
    een mes dat ik maak is om te gebruiken...niet misbruiken..daarvoor zijn degene nu uiterst geschikt...
    Speciale tools gebruik ik niet..ik paswerk alles met vijl en schuurpapier. [MENTION=648]Renanim[/MENTION]

Vergelijkbare onderwerpen

1. Een nieuw ontwerp...
    Door tom666 in forum Do it yourself (DIY)
    Reacties: 25
    Laatste Bericht: 01-02-15, 21:37
  2. 1e ontwerp eigen mes...
    Door tom666 in forum Do it yourself (DIY)
    Reacties: 29
    Laatste Bericht: 04-01-15, 00:18
  3. Ontwerp stormdolk
    Door ancestral-viking in forum Koffiecorner
    Reacties: 6
    Laatste Bericht: 04-05-14, 23:30
  4. [Docu] Ontwerp om te falen
    Door Rodin in forum Macro algemeen
    Reacties: 10
    Laatste Bericht: 13-07-12, 01:11
  5. Nieuw ontwerp zonneboot
    Door Cyberbeer in forum Voertuigen