Ga naar inhoud
GENEGEERD

6 VWO'ers zoeken preppers voor profielwerkstuk


JeroenFrank

Aanbevolen berichten

Beste Preppers,

 

Jeroen en ik (Frank) zitten in ons examenjaar en moeten een profielwerkstuk schrijven. We hebben beide een Natuur en Techniek profiel en keken graag naar National Geographic. Hierdoor zijn wij op het idee gekomen om ons profielwerkstuk over preppen te houden. We hebben om het niet al te breed te maken één ramp uit gekozen, namelijk de zonnevlam. Nu hebben we al uitgezocht wat de gevolgen zijn van een zonnevlam ( wereld wijde stroomuitval en de daarmee gepaarde chaos) en weten dus ook waartegen we ons zouden moeten preppen. Maar wij zouden graag een kijkje willen nemen bij iemand die al langer bezig is met het voorbereiden op een dergelijk scenario en of we daar dan ook wat foto's en een klein interview mogen houden. (We hebben van Dr. Prepper toestemming gekregen om hier een bericht te plaatsen)

 

We wonen in de buurt van Rotterdam maar kunnen heel makkelijk met de trein (of misschien wel behulpzame ouders) door de rest van het land reizen.

 

Wij hopen op een spoedige reactie!

 

:cool:JeroenFrank:cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Heel erg leuk als mensen geintereseerd zijn in het onderwerp preppen. De meeste van ons (alsof we een of andere diersoort zijn) bereiden ons niet enkel alleen voor op een zonnevlam maar ook voor andere veel voorkomende gebeurtenissen. De zonnevlam staat bijvoorbeeld bij ons wat verder naar beneden op het piroriteitenlijstje. Wel proberen we zoveel mogelijk terug te gaan naar de basis te gaan zonder al te veel apparatuur in huis te hebben zodat we veel minder afhankelijk zijn van het stroomnet of andere nutsbedrijven. Veel dingen zoals de was doen we met de hand en proberen we op andere manieren als een koelkast ons voedsel goed te houden door bijvoorbeeld te wecken, drogen of zouten.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@MyronPrps We hebben een scenario in ons hoofd waarbij je zo zelfvoorzienend mogelijk moet zijn. Zelf weten we natuurlijk niet wat hier allemaal bij komt kijken dus daarom zouden we graag bij iemand anders een kijkje nemen.

 

Ik kom zelf ook uit Rotterdam, en ook scholier, mag ik vragen op welke school jullie zitten?

 

Een EMP door een zonnevlam is een behoorlijk vervelende situatie...

Ik ben zelf op dit gebied helaas nog niet goed voorbereid... (natuurlijk wel mee bezig)

 

Grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voorlopig zitten we nog op het IJsselcollege (in Capelle, ligt vlak bij Rotterdam) maar aan het eind van dit jaar hopen we natuurlijk van deze school af te zijn en ergens te studeren!

 

Ik ben wekelijks in Capelle en kan wel afspreken in bv de Boekenkast om jullie van input te voorzien voor je profielwerkstuk. Zie PM.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ondertussen zijn we al meer dan een maand verder en hebben we het profielwerkstuk al weer teruggekregen. Omdat we ontzettend dankbaar zijn voor alle reacties, hulp en natuurlijk als hoogtepunt dat we langs mochten gaan bij ''flow''. We hebben ook een paar keer de vraag gehad of we het PWS ook wilde delen. Bij deze kunnen jullie het allemaal inzien. (de opmaak en sommige plaatjes zijn een beetje verpest door het overzetten naar google docs).

https://docs.google.com/document/d/1tlYcg1JHxPuqN8f8CPKFcLFz2wm0t0ijdrhYNpfp-TU/edit?usp=sharing

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondertussen zijn we al meer dan een maand verder en hebben we het profielwerkstuk al weer teruggekregen. Omdat we ontzettend dankbaar zijn voor alle reacties, hulp en natuurlijk als hoogtepunt dat we langs mochten gaan bij ''flow''. We hebben ook een paar keer de vraag gehad of we het PWS ook wilde delen. Bij deze kunnen jullie het allemaal inzien. (de opmaak en sommige plaatjes zijn een beetje verpest door het overzetten naar google docs).

https://docs.google.com/document/d/1tlYcg1JHxPuqN8f8CPKFcLFz2wm0t0ijdrhYNpfp-TU/edit?usp=sharing

 

Leuk dat je het werkstuk deelt en het ziet er aardig doorwrocht uit. Ik heb niet alles gelezen maar het prep gedeelte ziet er goed uit. Helaas is het onmogelijk om op alle details in te gaan maar dat hou je toch. Goed gedaan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@JeroenFrank

 

Na gelezen te hebben hoe jullie zelf de BOB en BOL zouden samenstellen en welke locatie en met welke middelen jullie dit zouden doen, geef ik jullie 1 dag en de BOL is weg en minder dan 5 dagen voordat er serieuze problemen zijn ontstaan.

 

Leuk verslag wel ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...