Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 25
    Jr. prepper
    Ingeschreven
    Feb 2015

Question 6 VWO'ers zoeken preppers voor profielwerkstuk

Beste Preppers,

Jeroen en ik (Frank) zitten in ons examenjaar en moeten een profielwerkstuk schrijven. We hebben beide een Natuur en Techniek profiel en keken graag naar National Geographic. Hierdoor zijn wij op het idee gekomen om ons profielwerkstuk over preppen te houden. We hebben om het niet al te breed te maken ťťn ramp uit gekozen, namelijk de zonnevlam. Nu hebben we al uitgezocht wat de gevolgen zijn van een zonnevlam ( wereld wijde stroomuitval en de daarmee gepaarde chaos) en weten dus ook waartegen we ons zouden moeten preppen. Maar wij zouden graag een kijkje willen nemen bij iemand die al langer bezig is met het voorbereiden op een dergelijk scenario en of we daar dan ook wat foto's en een klein interview mogen houden. (We hebben van Dr. Prepper toestemming gekregen om hier een bericht te plaatsen)

We wonen in de buurt van Rotterdam maar kunnen heel makkelijk met de trein (of misschien wel behulpzame ouders) door de rest van het land reizen.

Wij hopen op een spoedige reactie!

JeroenFrank
    Laatst gewijzigd door JeroenFrank; 10-02-15 om 13:43.

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Kijk ik ben nu een zuiderbuur van jullie . En olie dom slecht in afkortingen en nog veel meer dus ik heb ook een vraag .
    Wat zijn 6 VWO 'ers .
    Shelter Camping Vlaanderen
    De afwezigen hadden ongelijk .

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Aug 2012
    [MENTION=1469]Geert[/MENTION] VWO staat voor voorbereidend wetenschappelijk onderwijs.
    Dit zijn over het algemeen redelijk slimme mensen.
    Disclaimer: Prepping is addictive so don't trust my "objective" opinion

"You never know how strong you are untill being strong is the only choice you have"

Jr. prepper
    Ingeschreven
    Feb 2015
    Het is het laatste jaar van het Voorbereidend Wetenschappelijk Onderwijs. Het profielwerkstuk is dan een soort scriptie van de middelbare school ter voorbereiding op de scriptie die we aan het einde van onze studie moeten schrijven.

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Sep 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
    Kijk ik ben nu een zuiderbuur van jullie .
    Tja... Belgen hŤ?

Sorry [MENTION=1469]Geert[/MENTION], is een grapje (ik ben oprecht dol op mijn zuiderburen), maar kon het even niet laten.

[MENTION=4854]JeroenFrank[/MENTION] misschien is het raadzaam om aan te geven waar jullie (ongeveer) wonen.
    Ik neem aan dat jullie nog geen auto hebben.
    Unfortunately even with duct tape, this forum can't be fixed anymore.

Jr. prepper
    Ingeschreven
    Feb 2015
    [MENTION=4437]QuickFix[/MENTION] bedankt voor de tip, we zetten het er meteen bij!

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jul 2013
    [MENTION=4854]JeroenFrank[/MENTION] wat voor soort prepper zoek je? je hebt zoveel soorten op dit forum, mensen die zo zelfvoorzienend mogelijk wonen maar ook mensen die alleen een voorraad hebben en dat ook genoeg vinden.

dan heb je natuurlijk ook de iets oudere preppers () en de broekies en alles daar tussen in
    Vind mij ook op preppers-shelter.nl

Moderator
    Ingeschreven
    Feb 2013
    Heel erg leuk als mensen geintereseerd zijn in het onderwerp preppen. De meeste van ons (alsof we een of andere diersoort zijn) bereiden ons niet enkel alleen voor op een zonnevlam maar ook voor andere veel voorkomende gebeurtenissen. De zonnevlam staat bijvoorbeeld bij ons wat verder naar beneden op het piroriteitenlijstje. Wel proberen we zoveel mogelijk terug te gaan naar de basis te gaan zonder al te veel apparatuur in huis te hebben zodat we veel minder afhankelijk zijn van het stroomnet of andere nutsbedrijven. Veel dingen zoals de was doen we met de hand en proberen we op andere manieren als een koelkast ons voedsel goed te houden door bijvoorbeeld te wecken, drogen of zouten.
    "Life isn't about waiting for the storm to pass... It's about learning to dance in the rain." Vivian Greene

Teamwork divides the task and multiplies the succes

Jr. prepper
    Ingeschreven
    Feb 2015
    [MENTION=2431]MyronPrps[/MENTION] We hebben een scenario in ons hoofd waarbij je zo zelfvoorzienend mogelijk moet zijn. Zelf weten we natuurlijk niet wat hier allemaal bij komt kijken dus daarom zouden we graag bij iemand anders een kijkje nemen.

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Mar 2012
    [MENTION=4854]JeroenFrank[/MENTION]

Waar zaten jullie aan te denken een alles vernietigende KILLSHOT of een stormpje van klasse X waardoor alleen wat centrales uitvallen in een zon-gericht werelddeel. al eens eerder besproken http://preppers.nl/forum/threads/460...per-zonnestorm

Vergelijkbare onderwerpen

1. Zoeken naar berichten op het forum.
    Door houthe in forum Mededelingen Preppers.nl
    Reacties: 14
    Laatste Bericht: 24-09-14, 20:25
  2. Voor wie wat noodrantsoenen zoeken, MP
    Door larik in forum Eten en drinken
    Reacties: 12
    Laatste Bericht: 08-09-13, 19:29
  3. Eieren zoeken voor survival, ook krokodil eieren
    Door Tom in forum Eten en drinken
    Reacties: 8