Pagina 1 van de 9 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 85
    Banned
    Ingeschreven
    Feb 2015

Rusland een bedreiging of bevrijding?

Is Poetin een straf of een zegen voor Europa?
    In diverse media en forums krijgt Poetin veel bijval terwijl hij wel een onafhankelijk buurland (deels) binnenvalt en delen ervan annexeert.
    Welk sentiment speelt hier?
    Een sterke leidersfiguur....iemand die wij als Nederlanders al decennia missen?
    Wat betekenen grenzen zodra de russische beer losbreekt?
    Ik heb zelf ondervonden in Seedorf hoe nietig en volstrekt onbekwaam het westerse legertje is t.o.v. de russische stoomwals.
    Gisteren zag ik een Poolse generaal vertellen aan de verslaggever dat Polen 100.000 para-militairen buiten het reguliere leger opleid.
    De Baltische staten doen hetzelfde, ze hebben geen enkel vertrouwen in de Navo, ze gaan liever zelf de strijd aan mocht de Russische beer losbreken.
    Maar komt die beer wel?
    De wereldmachten zijn in beweging, rollen worden omgedraaid, krachten en machten veranderen en wie wat en waar gaat de strijd aan?
    Moeten wij in Nederigland hier bang van worden?
    Nee, denk ik(!)...maar wie ben ik in het grote geheel....
    Zodra het komt....komt het en ben ik op mijn bescheiden manier enigzins voorbereid?heeft alles dan geholpen?dat kunnen we altijd pas naderhand beoordelen ...toch?

Wees geen schaap maar probeer de wolf te zijn!

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Jul 2014
    die vraag kun je zo niet stellen....rusland is noch een bedreiging noch een bevrijding, het is maar net wat wij er zelf van maken, en als we de beer maar lang genoeg blijven sarren dan kan die wel een keer uithalen ja....rusland had een geweldige handelspartner kunnen zijn, maar dat hebben "wij" verkloot, en wij alleen!

oh ja, en een wolf is een kuddedier net als een schaap

Banned
    Ingeschreven
    Feb 2015
    Wolven leven in roedels maar kunnen ook goed als eenling opereren.
    En ze lusten wel een schaapje!!
    De Rus.......een bedreiging of niet??/...mhmhmh, als ik zo de Polen en Baltische staten en de Oekraieniers zo ziet en hoor........denken zij alvast van wel.....en wie kunnen dat beter weten en voelen dan juist zij die al decennia onder de Russische overheersing hebben geleden?
    Hebben wij...Nederlanders last van een Russische bedreiging????, ik denk persoonlijk(nog) niet.......
    Economische belangen worden binnenkort ondergeschikt aan overlevingsbelangen.....dus qua handel en politiek.....het zal wel.

Wees nog steeds geen schaap...maar probeer een wolf te zijn

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Mar 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Johan de Barbaar Bekijk Berichten
    Is Poetin een straf of een zegen voor Europa?
    In diverse media en forums krijgt Poetin veel bijval terwijl hij wel een onafhankelijk buurland (deels) binnenvalt en delen ervan annexeert.
    Welk sentiment speelt hier?
    Een sterke leidersfiguur....iemand die wij als Nederlanders al decennia missen?
    Wat betekenen grenzen zodra de russische beer losbreekt?
    Ik heb zelf ondervonden in Seedorf hoe nietig en volstrekt onbekwaam het westerse legertje is t.o.v. de russische stoomwals.
    Gisteren zag ik een Poolse generaal vertellen aan de verslaggever dat Polen 100.000 para-militairen buiten het reguliere leger opleid.
    De Baltische staten doen hetzelfde, ze hebben geen enkel vertrouwen in de Navo, ze gaan liever zelf de strijd aan mocht de Russische beer losbreken.
    Maar komt die beer wel?
    De wereldmachten zijn in beweging, rollen worden omgedraaid, krachten en machten veranderen en wie wat en waar gaat de strijd aan?
    Moeten wij in Nederigland hier bang van worden?
    Nee, denk ik(!)...maar wie ben ik in het grote geheel....
    Zodra het komt....komt het en ben ik op mijn bescheiden manier enigzins voorbereid?heeft alles dan geholpen?dat kunnen we altijd pas naderhand beoordelen ...toch?

Wees geen schaap maar probeer de wolf te zijn!
    Ik maak net een iets andere beredenering: Hoeveel landen heeft Rusland de afgelopen 50 jaar verovert dan wel binnengevallen met militaire eenheden? Zet daar Amerika tegenover
    George Carlin Critical Thinking https://www.youtube.com/watch?v=acLW1vFO-2Q

J.F.K. Secret Societies Speech https://www.youtube.com/watch?v=zdMbmdFOvTs

The rabbithole for beginners https://www.youtube.com/watch?v=G_Lu_Fl6_IA

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Jul 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Flow Bekijk Berichten
    Ik maak net een iets andere beredenering: Hoeveel landen heeft Rusland de afgelopen 50 jaar verovert dan wel binnengevallen met militaire eenheden? Zet daar Amerika tegenover
    daar heb je helemaal gelijk in, en wat dat betreft heeft rusland de afgelopen decennia geen agressie getoond, integendeel, juist de vrede vaak weten te bewaren
    maar toch schuilt daarin een klein probleempje, namelijk dat rusland waarschijnlijk niet zal afwachten tot de vs het initiatief neemt voor een aanval....

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Jul 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Johan de Barbaar Bekijk Berichten
    Wolven leven in roedels maar kunnen ook goed als eenling opereren.
    En ze lusten wel een schaapje!!
    De Rus.......een bedreiging of niet??/...mhmhmh, als ik zo de Polen en Baltische staten en de Oekraieniers zo ziet en hoor........denken zij alvast van wel.....en wie kunnen dat beter weten en voelen dan juist zij die al decennia onder de Russische overheersing hebben geleden?
    Hebben wij...Nederlanders last van een Russische bedreiging????, ik denk persoonlijk(nog) niet.......
    Economische belangen worden binnenkort ondergeschikt aan overlevingsbelangen.....dus qua handel en politiek.....het zal wel.

Wees nog steeds geen schaap...maar probeer een wolf te zijn
    rusland vormt enkel een bedreiging als we ze in het nauw zouden drijven, waar we dus nu volop mee bezig zijn.......wij maken het tot een bedreiging, van zichzelf was ze dat absoluut niet!

en een schaap kan ook heel goed als eenling opereren

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Sep 2013
    De Baltische staten hebben Rusland pesten als nationale hobby, maar nu het ze duidelijk wordt dat er geen veiligheid te vinden is achter navo's rokken beginnen ze te panieken.

Polen heeft flink meegeholpen aan de coup en ellende in OekraÔne en is nu ook bang voor een terecht pissig Rusland. Maar ze denken daar ook dat het huidige Rusland gelijk staat aan de oude USSR en dat is onzinnig.

Kort gezegd wil Rusland echt die bodemloze geldputten niet hebben die de EU en OekraÔne inmiddels zijn. Zolang de rekeningen betaald worden zullen ze keurig de overeengekomen handelsafspraken nakomen, maar gebied inlijven beginnen ze niet aan.

Survivor
    Ingeschreven
    Jun 2014
    Er lijkt wel iets te veranderen

Op het nieuws gister werd gesproken over landjepik van Rusland en deze man vertelde dat Europa daar net zo schuldig aan is. De vroegere landen die bij de Sovjet Unie hoorde zijn nu ingelijfd bij Europa. Ik was verbaasd dat dit op het nieuws werd uitgezonden.
    Vanmorgen zat ik het nieuws te kijken en er werd gesproken over een aanval en een ontplofte bus. Er werd niet gesproken over wie de aanval uitvoerde en wie op de bus had geschoten. Wel dat een separatist een gewonde naar het ziekenhuis had gebracht.

Wat mij opviel is dat er niet negatief over de separatisten of Rusland werd gesproken

Adventurer
    Ingeschreven
    Dec 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door charistyc Bekijk Berichten
    Er lijkt wel iets te veranderen

Op het nieuws gister werd gesproken over landjepik van Rusland en deze man vertelde dat Europa daar net zo schuldig aan is. De vroegere landen die bij de Sovjet Unie hoorde zijn nu ingelijfd bij Europa. Ik was verbaasd dat dit op het nieuws werd uitgezonden.
    Vanmorgen zat ik het nieuws te kijken en er werd gesproken over een aanval en een ontplofte bus. Er werd niet gesproken over wie de aanval uitvoerde en wie op de bus had geschoten. Wel dat een separatist een gewonde naar het ziekenhuis had gebracht.

Wat mij opviel is dat er niet negatief over de separatisten of Rusland werd gesproken
    De oud Sovjet landen kozen zelf om bij de EU te gaan en/of bij NAVO. Dit vooral omdat Rusland niet bepaald vriendelijk was tegen hun voormalige staten en ook niet de juiste hulp kon bieden voor een verdere opbouw na de val van de sovjet unie. Het is niet voor niets dat landen zoals Polen en GeorgiŽ nu een grote hekel hebben aan Rusland.

Survivor
    Ingeschreven
    Jun 2014
    Zijn ze nu dan veel beter af ?

Vergelijkbare onderwerpen

1. Anti rusland propaganda
    Door Flow in forum Internationaal
    Reacties: 20
    Laatste Bericht: 23-07-15, 17:57
  2. Rusland en bug-in vraag
    Door lonewalker in forum Huisvesting
    Reacties: 29