Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Review] Vapur Anti Bottle


beready

Aanbevolen berichten

In deze review welke ik in 2 delen ga presenteren laat ik de functionaliteit en duurzaamheid van de

vapur anti bottle zien. Als er vragen zijn over de vapur stel ze dan vooral, want dan kan ik dat nog meenemen

in de het volgende deel.

 

DSC_0181.jpg.004097968a9af9311ff1378bd18e2748.jpg

DSC_0182.jpg.dc16aaf5aba63eb198782e9c34fd6074.jpg

 

 

[ deel 1 ]

 

De vapur antibottle is een van BPA vrij kunststof vervaardigde "fles". De kleur is over het geheel doorzichtig mat groen.

Wat snel opvalt aan de fles is de vel oranje "karabijnhaak" welke om de dop vastgeklikt zit. Dit is een handige toevoeging

om de fles vast te kunnen maken aan bijvoorbeeld je tas, riem of lus aan je broek. Op het eerste gevoel, voelt het materiaal

van de vapur duurzaam en stevig aan. Toch lijkt het wel alsof het kunststof erg kwetsbaar is.

 

Het bijzondere aan deze fles is dat je hem kunt opvouwen of rollen, en dat hij vorst bestendig is.

 

DSC_0185.jpg.32783de684cf6ec564cd8280e4879acb.jpg

DSC_0196.jpg.29f7599cf72019641de943331ab45f49.jpg

 

 

Gewicht en inhoud:

 

Om te beginnen. De fles is erg licht zoals beweerd wordt op de verpakking. Om precies te zijn 40 gram.

Gevuld met water (0.7 liter, uit een litermaat) weegt de vapur antibottle 660 gram. Betreft de inhoud: je kan de fles

tot maximaal 700ML vullen, dan zit hij ook echt vol.

 

DSC_0201.jpg.7e2179275cc0efdd9d13d566a19d3b0e.jpg

 

De dop:

 

De draaidop/drink dop op de vapur is wederom gemaakt van kunststof, de kleur is zwart. Op de bovenkant van de drink

dop bevind zicht een rubber dopje welke er niet af kan. Dit dopje loopt door naar binnen en zorg er voor dat de drink tuit niet kan

lekken. Ook kan het dopje zorgen voor mogelijk wat grip op de drink dop.

 

Al met al is de draaidop erg stevig, en hij lekt niet. Dit omdat er een rubberen ring om de bovenkant

zit zodat als de dop dichtgedraaid is hij niet lekt.

 

DSC_0203.jpg.f108ff29dac4adefef18affe62a65176.jpg

DSC_0208.jpg.43c823185c187e12b39530042f08a1b9.jpg

 

De oranje haak:

 

De oranje haak welke op de dop geklikt zit is een erg handige toevoeging. Dit maakt het zoals ik al eerder beschreven

had, het erg makkelijk om het ergens aan vast te maken. Het materiaal waarvan deze gemaakt is, dat is kunststof.

 

De haak zit zoals ik al zei vast geklikt op de dop van de fles. Dit houd in dat je hem er dus af kan halen als het in de

weg zit of als je hem er gewoon liever niet op wilt hebben. Het clipje in de haak is van metaal gemaakt en blijft middels

een verende werking op zijn plek zodat hij niet open blijft staan. Wat mij wel direct opvalt is dat het clipje erg mee buigt

als je hem wat naar links of rechts buigt. Het is niet te hopen dat je hierdoor je mooie fles kwijt zou kunnen raken.

 

DSC_0195.jpg.e2b048fc4b589174eab5d072e7b5f6db.jpg

 

Praktijk:

 

Ik heb in totaal een half uur met de vapur gelopen. Hierbij heb ik hem ondersteboven in mijn hand vast gehouden. Bij regelmatig

checken bleek dat hij geen druppel lekt. Wat ik kan zeggen over de "drink" dop is dat hij erg stevig vast zit. Bij het openen

moet je wel even goed trekken. Dit zal naarmate je hem meer gebruikt vast minder worden. wat ik wel kan vertellen is dat na het

omspoelen van de fles er geen plastic smaak te ontdekken was.

 

Video:

 

 

Deel 2 zal morgen geplaatst worden met bijbehorende foto's en video. :)

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Leuke revieuw tot zo ver! Ik heb nog een vraagje over de toepassing van de anti-bottle: is hij ook te gebruiken in combinatie met een water filten bijv. Een sawyer?

 

Als de dop en schroefdraad overeenkomen met die van een PET fles zou ik zeggen: ja. Helaas lijkt dit niet het geval dus: nee. Je kunt natuurlijk wel het "slangetje" van de Sawyer One in de drinkzak hangen en de Sawyer gebruiken als drinkriet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja inderdaad, het schroefdraad is hier niet geschikt voor. Wat echter wel zou kunnen is dat je het water vanuit de squeeze er in laat lopen. Je kan de vapur anti bottle namelijk wel recht op laten staan als deze leeg is.

 

Als de dop en schroefdraad overeenkomen met die van een PET fles zou ik zeggen: ja. Helaas lijkt dit niet het geval dus: nee. Je kunt natuurlijk wel het "slangetje" van de Sawyer One in de drinkzak hangen en de Sawyer gebruiken als drinkriet.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja inderdaad, het schroefdraad is hier niet geschikt voor. Wat echter wel zou kunnen is dat je het water vanuit de squeeze er in laat lopen. Je kan de vapur anti bottle namelijk wel recht op laten staan als deze leeg is.

 

Uiteraard :) Maar da's dan geen speciale eigenschap van de Vapur. De Vapur gebruiken als container voor vervuild water (specifiek in combinatie met de Sawyer) is dus een slecht idee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast morningglory

Lijkt me wel een handig ding ook voor het hardlopen. Bij sommige georganiseerde lopen worden geen plastic bekertjes meer gebruikt maar moet jeje eigen fles/beker meenemen. Hopelijk is hij ook duurzaam met al dat vouwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@morningglory

 

Uhm ik zeg ja en nee voor het hardlopen. Dat is als volgt:

 

Ja, hij is relatief compact en je kan er voldoende water in doen voor een lekker stuk hardlopen. Hij zit stevig in elkaar dus op het gebied van duurzaamheid, prima.

 

Nee, de oranje karabijnhaak moet je in de gaten houden want het zou kunnen dat deze door het buigen van de sluiting dat hij open gaat. Dit hangt er natuurlijk wel van af hoe intensief je loopt en of je nog activiteiten moet doen zoals stormbaan of iets dergelijks.

 

Het vervolg van de review word dit nog behandeld. Deze volgt z.s.m.

 

Beready

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt me wel een handig ding ook voor het hardlopen. Bij sommige georganiseerde lopen worden geen plastic bekertjes meer gebruikt maar moet jeje eigen fles/beker meenemen. Hopelijk is hij ook duurzaam met al dat vouwen.

 

ik vond hem wel fijn tijdens het hardlopen heb hem laatst weer mee gehad, nu loop ik gewoon door de weilanden heen en niet door bossen ik zou alleen wel graag een metalen haak erbij willlen hebben ookal heeft de plastic haak nog geen aanleiding gegeven om hem weg te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt me eigenlijk best wel een praktisch ding. Betrouwbaar, opvouwbaar en makkelijk uit te drinken door het tuitje.

 

Zoals opgemerkt jammer dat hij niet op de Sawyer past, maar gelukkig zit daar een eigen zak bij.

 

Of ik deze zal aanschaffen zal puur van de prijs afhangen. Er bestaan nu eenmaal petflessen van 0,25 cent en die zijn ook licht, sterk, alleen niet opvouwbaar. Vaak heb ik een lege 2 liter petfles leeg aan de rugzak gegespt voor het geval ik voorzie dat het handig is om voor een hele dag water mee te sjouwen of als water voorraadje op de camping. Een stuk of drie Vapur anti bottle's zijn waarschijnlijk toch een redelijke investering voor mijn budget.

 

Staat er ergens nog wat het ding leeg weegt?

 

Binnenkort komt er ook een variant uit met 'microfilter'. Op de site vapur.eu staat echter bizar weinig informatie (leeggewicht ontbreekt bv.) dus ook geen informatie over wat hij filtert. :confused:

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Raycoupe

 

Het leeg gewicht bedraagt 40 gram.

Ik had dit ook vermeld in de review deel 1 :)

 

Het zou top zijn als je er een filter in zou kunnen verwerken maar dan zou de vapur niet meer goed te vouwen zijn denk ik.

 

Beready

 

Dat had ik dan even over het hoofd gezien, dank voor het antwoord. 40 gram vind ik netjes.

 

Ze gaan toch echt eentje met 'microfilter' uitbrengen, geen idee wat het ding filtert maar ik neem toch aan om direct uit de sloot te drinken, zie: http://www.vapur.eu/nl/eclipse-olive-microfilter-10-liter.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

@beready tot nog toe een prima review met goeie foto's... ben benieuwd naar het vervolg.

 

Omdat ik hem niet in de Prepshop zie ben ik geinteresseerd in de prijs.

Hij zou erg handig zijn voor de kinderen om mee te nemen naar school.

Ik zal de Vapur zelf ook eens goochelen.

 

Gr. en suc6, Martin.

 

http://preppers.nl/forum/threads/12231-Review-Vapur-Anti-Bottle?p=336303&viewfull=1#post336303

Ik zou even wachten op de dagaanbieding, scheelt je wellicht wat centen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn excuses voor het langen wachten, door onvoorziene omstandigheden heeft het vervolg flinke vertraging opgelopen. Morgen avond komt het vervolg van de Vapur. Dit met foto's en video zoals beloofd. @MyronPrps Hij komt hij komt het lang uitgestelde deel 2 :)

 

Als die online komt zullen wij de dagaanbieding eruit knallen. We hebben ze nu op voorraad en @Simurgh zal ze in de shop gaan plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...