Ga naar inhoud
GENEGEERD

Zaden beurs Reclaim the seeds


Tanfana

Aanbevolen berichten

Zaterdag 28 feb is de jaarlijkse zadenbeurs van Reclaim the seeds. Dit jaar in Driebergen. Deze beurs is opgestart als protest tegen de grote zaad/chemische bedrijven. Het doel is onderling zaden te ruilen en zo onafhankelijk van de grote zaadreuzen te worden. Een ander doel is de variatie in rassen te behouden.

 

Zondag is er ook het een en ander te doen.

 

Reclaim the seeds

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Zaterdag 28 feb is de jaarlijkse zadenbeurs van Reclaim the seeds. Dit jaar in Driebergen. Deze beurs is opgestart als protest tegen de grote zaad/chemische bedrijven. Het doel is onderling zaden te ruilen en zo onafhankelijk van de grote zaadreuzen te worden. Een ander doel is de variatie in rassen te behouden.

 

Zondag is er ook het een en ander te doen.

 

Reclaim the seeds

 

 

Leuk, ik denk dat ik daar zaterdag naar toe ga.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zeg @Greener opletten

 

Thanks for the heads up.

 

Probleem in deze is het feit dat 90% van de aardbewoners ook zaden uit fruit cq groenten pakt van F1 soorten.

Dit geeft dus een drama aan nageslacht.

 

Ik zal dus alleen zaad aankopen van goede heirlooms waar géén andere familieleden van duistere afkomst bij in de buurt hebben gestaan.

 

Greener

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ben er vandaag geweest en viel mij niet tegen.

Natuurlijk weet je niet van alle zaden of die 100% biologisch zijn maar er stonden een aantal betrouwbare bronnen zoals de Bolster.

Dus je kon er aardig betrouwbaar materiaal uit pikken.

 

Zelf heb ik ook veel wilde planten en vergeten groenten gekocht/geruild.

Dat beperkt de kans op genetisch gerommel enorm.

 

 

Groeten Permaculturist

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks for the heads up.

 

Probleem in deze is het feit dat 90% van de aardbewoners ook zaden uit fruit cq groenten pakt van F1 soorten.

Dit geeft dus een drama aan nageslacht.

 

Ik zal dus alleen zaad aankopen van goede heirlooms waar géén andere familieleden van duistere afkomst bij in de buurt hebben gestaan.

 

Greener

 

Mee eens, je weet niet wat je krijgt, veel mensen weten niet hoe je het zaad moet winnen zodat het rasecht is. Nu hoef je het niet alleen maar te kopen denk ik, als je betrouwbare mensen weet kan je best ruilen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat er vooral mensen op dit soort beurzen staan die al langer bezig zijn met het vermeerderen van zaad. Er zullen echter altijd mensen blijven die voor het snelle geld gaan en onbetrouwbaar zijn. Het is de kunst om de betrouwbare mensen van de dubieuze te scheiden. Ik heb zelf genoeg vertrouwen in mensen om op 22 Maart naar de Groenmoesmarkt in Oirschot te gaan. Op deze markt staan bedrijven die al jaren werken op een manier waar ik achter sta.

 

http://www.groenmoes.nl/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...