Ga naar inhoud
GENEGEERD

[ZEBRALERT] Ideeën


Mr. Gold

Aanbevolen berichten

@Dr.Prepper heeft gisteren de "beta Zebralert" online gezet en de Preppers community gevraagd om een kijkje te nemen en zich aan te melden met een test account om vanuit hier dit project verder te gaan ontwikkelen met jullie hulp.

 

 

Waarvoor kunnen we ZebrAlert voor gaan gebruiken?

 

Graag horen we jullie ideeën hierover in de ruimste zin van het woord.

 

Zelf denk ik aan toepassingen zoals Prepper Heaven of aan een Shelter Camping groep. Zou graag wel een sms willen ontvangen als het zover is op welke lokatie ik mij mag melden of dat iets veranderd.

 

Een sms omdat de goudprijs een stijging van 15% meemaakt of waarbij we snel moeten schakelen om op een veiling gezamenlijk iets te kunnen aankopen. Er schieten zoveel mogelijkheden bij mij te binnen en ben erg benieuwd naar jullie ideeën en toepassingen hiervoor. Op mijn Bug Out Location in Spanje heb ik geen tot heel slecht internet op de berg maar mijn goedkope Nokia telefoon laat wel smsjes door en zou fijn zijn als ik weet dat er ergens verderop een aardbeving of een andere ramp scenario zich aan het voltrekken is als ik weer eens een weekje aan het mediteren ben :-)

 

 

Shoot.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
@Dr.Prepper heeft gisteren de "beta Zebralert" online gezet en de Preppers community gevraagd om een kijkje te nemen en zich aan te melden met een test account om vanuit hier dit project verder te gaan ontwikkelen met jullie hulp.

 

 

Waarvoor kunnen we ZebrAlert voor gaan gebruiken?

 

Graag horen we jullie ideeën hierover in de ruimste zin van het woord.

 

Zelf denk ik aan toepassingen zoals Prepper Heaven of aan een Shelter Camping groep. Zou graag wel een sms willen ontvangen als het zover is op welke lokatie ik mij mag melden of dat iets veranderd.

 

Een sms omdat de goudprijs een stijging van 15% meemaakt of waarbij we snel moeten schakelen om op een veiling gezamenlijk iets te kunnen aankopen. Er schieten zoveel mogelijkheden bij mij te binnen en ben erg benieuwd naar jullie ideeën en toepassingen hiervoor. Op mijn Bug Out Location in Spanje heb ik geen tot heel slecht internet op de berg maar mijn goedkope Nokia telefoon laat wel smsjes door en zou fijn zijn als ik weet dat er ergens verderop een aardbeving of een andere ramp scenario zich aan het voltrekken is als ik weer eens een weekje aan het mediteren ben :-)

 

 

Shoot.

 

Begin eerst eens met het dashboard van @f150. Waarom het wiel opnieuw uitvinden als de banden er al omzitten.:p

 

http://www.netvibes.com/f150

 

Misschien kunnen jullie zelfs samenwerken dat er automatisch een sms bij bepaalde waardes gegenereerd wordt.:cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Dr.Prepper heeft gisteren de "beta Zebralert" online gezet en de Preppers community gevraagd om een kijkje te nemen en zich aan te melden met een test account om vanuit hier dit project verder te gaan ontwikkelen met jullie hulp.

 

 

Waarvoor kunnen we ZebrAlert voor gaan gebruiken?

 

Graag horen we jullie ideeën hierover in de ruimste zin van het woord.

 

Wat andere toepassingen die me te binnenschieten en wellicht enigszins commercieel aan te pakken zijn: scholen met last minute rooster wijzigingen of families met belangrijk familie nieuws (ongeval bijv). Misschien bedrijven die met meerdere oproepkrachten werken (groep sms is makkelijker dan een stapel mensen bellen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een algemene landelijke 'rampen' melding (waarbij je BOB c.q. BIL etc nodig gaan zijn) zou iedereen moeten krijgen.

Daarnaast specifieke lokalere groepen graag.

 

15% goudprijsstijging zie ik niet zo snel gebeuren, wil wel een SMS bij koopkansen. (maar ieders' koopgrens is anders...)

Niet elke SC-ganger zal een Zebralert account hebben...

 

Zijn er nog specifieke rampen waarvoor een aparte groep logischer is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat andere toepassingen die me te binnenschieten en wellicht enigszins commercieel aan te pakken zijn: scholen met last minute rooster wijzigingen of families met belangrijk familie nieuws (ongeval bijv). Misschien bedrijven die met meerdere oproepkrachten werken (groep sms is makkelijker dan een stapel mensen bellen).

 

Voor groepen als scholen en families is zebralalert een veel te dure oplossing. Er zijn telecomproviders die sowieso al sms oplossingen verkopen, en even zonder dit te controleren, is dit veel goedkoper te realiseren, uitgaande van bulk hoeveelheden. Denk er ook aan dat je dus al die ouders ook credits moet laten kopen en dat als die op zijn zij dus ook geen wijzigingen doorkrijgen.

Het lijkt mij vooral handig voor eenmalige of weinig voorkomende situaties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor groepen als scholen en families is zebralalert een veel te dure oplossing. Er zijn telecomproviders die sowieso al sms oplossingen verkopen, en even zonder dit te controleren, is dit veel goedkoper te realiseren, uitgaande van bulk hoeveelheden. Denk er ook aan dat je dus al die ouders ook credits moet laten kopen en dat als die op zijn zij dus ook geen wijzigingen doorkrijgen.

Het lijkt mij vooral handig voor eenmalige of weinig voorkomende situaties.

 

Je draait oorzaak en gevolg om, het blijft juist duur als het alleen voor weinig voorkomende situaties gebruikt wordt. Door ook (niet exclusief) zo'n systeem voor vaker voorkomende situaties in te zetten ontstaan hogere volumes sms en wordt het makkelijker om te onderhandelen over bulkprijzen.

 

Misschien zijn er inmiddels betere oplossingen voor last-minute roosterwijzigingen maar het lijkt mij de moeite waard om dit te onderzoeken. Er zijn heel veel scholen en nog meer leerlingen & ouders, dat zal voorlopig nog wel blijven inclusief last-minute roosterwijzigingen.

 

Telco's richten zich hooguit op een gezin (pa, ma, paar kinderen) en niet op families (ooms, tantes, neven en nichten incl aanhang), bij een ongeval & ziekenhuisopname kan het handig zijn om in 1x de hele familie op de hoogte te brengen.

 

Een groep voor nucleaire rampen is handig (ik zou me ook aanmelden) maar levert vrijwel geen verkeer op....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je eerst moet zorgen voor 1 groep voor heel Nederland waar alle preppers en genodigde op aangemeld zijn zodat bij een landelijke calimiteit een sms verstuurd kan worden om Preppers te waarschuwen zodat hij/zij een BugIn of BugOut kan opstarten of andere voorzorgsmaatregelen kan gaan treffen. En waar later ook vervolg berichten naartoe verzonden kunnen worden voor locaties of coördinaten van eventuele safezone om elkaar te treffen ofzo. En dan buiten deze hoofd groep wat groepen Wat meer regio gebonden zodat Preppers in Groningen geen calimiteit berichten ontvangen die met Den Haag te maken hebben.

 

Ik denk dat je het juist niet al te ingewikkeld moet maken met allerlei verschillende groepen hoe simpeler hoe beter. En berichten om goud in te kopen of iets dergelijks kunnen ook gewoon op het forum bekend worden gemaakt. Ik denk namelijk dat een beetje Prepper dit forum minimaal 1x bezoekt en checkt op nieuwe berichten.

 

Greetz

Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zag pettas en jobs iets schrijven waar ik juist ook (ingeblikt)brood in zie...algemene grote ramp zoals kerncentrale, grote overstroming, oorlog, instorting economie, zonnevlam, vulkaanuitbarsting Ijsland etc. Iets waarbij het echt belangrijk is om snel actie te ondernemen. Al zijn veel preppers aardig voorbereid. Die extra minuten / uren kunnen weer een groot voordeel opleveren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je draait oorzaak en gevolg om, het blijft juist duur als het alleen voor weinig voorkomende situaties gebruikt wordt. Door ook (niet exclusief) zo'n systeem voor vaker voorkomende situaties in te zetten ontstaan hogere volumes sms en wordt het makkelijker om te onderhandelen over bulkprijzen.

 

Misschien zijn er inmiddels betere oplossingen voor last-minute roosterwijzigingen maar het lijkt mij de moeite waard om dit te onderzoeken. Er zijn heel veel scholen en nog meer leerlingen & ouders, dat zal voorlopig nog wel blijven inclusief last-minute roosterwijzigingen.

 

Telco's richten zich hooguit op een gezin (pa, ma, paar kinderen) en niet op families (ooms, tantes, neven en nichten incl aanhang), bij een ongeval & ziekenhuisopname kan het handig zijn om in 1x de hele familie op de hoogte te brengen.

 

Een groep voor nucleaire rampen is handig (ik zou me ook aanmelden) maar levert vrijwel geen verkeer op....

 

Ja er zit zeker iets in die redenering, ik denk inderdaad met name aan de eerdere fases van het project en niet de langere termijn. Overigens: de telco oplossing waar ik ana denk zijn oha gericht op bedrijven die willen communiceren met hun klanten, grotere volumes dus inderdaad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...