Ga naar inhoud
GENEGEERD

De eik en het mes.


Gast tom666

Aanbevolen berichten

Ja , het messen maken heeft mij te pakken en dat is duidelijk.

Ik begin na voorbeelden te hebben gemaakt in gewoon constructie metaal een eigen smaak te hebben .

Jachtmessen op mijn manier en ze gaan goed gaan lukken ook.

 

Vrijdagnacht (kon weer niet slapen natuurlijk) kreeg ik een beeld van een mes voor ogen.

Handvat licht Samurai beïnvloedt en het lemmet een Noorse tint.

Handvat..eik...daar heb ik ook een voorkeur voor. Je kan veel gaan gebruiken maar eik vind ik gewoon prachtig en de manier waarop je het zaagt en schuurt bepaalt de lijn waar je heen gaat.

Nu ga ik volgende week ook walnoot zagen en daar heb ik ook hoge verwachting van.

Maar nu dus eik . Deze keer met dwarsliggende nerf . En hoe ..prachtig. Deze blok die ik gebruikte was zo extreem hard dat schuren heel erg traag ging maar stukje voor stukje kwam de vorm tevoorschijn.

Uiteindelijk heb ik tot korrel 1200 geschuurd om een echt glad gevoel te hebben aan het handvat ..en glad is het geworden.

Nadien overvloedig ingewreven met witte boenwas en een half uurtje laten rusten.

Daarna als een zot de vod over en weer bewogen over het handvat en de mooie schijn en de jaarringen van de eik kwamen tevoorschijn .

Nu zeg ik het zelf maar dit is echt een mooi niet al te groot jachtmes geworden waar ik uiterst tevreden over ben.

Foto's zijn niet zo goed. Ik had er mooie genomen maar ik krijg ze hier niet geplaatst :mad:

 

63.jpg.53b9bab5f6c1e44538aa0bcfc4d8985c.jpg

 

64.jpg.b9c9c6e671b35bd1b59178b7a17631e9.jpg

 

65.jpg.95d7c46d41b77d94d9161ed7cb094820.jpg

 

66.jpg.96b9f3a07b5c85e1979872adbb15aec3.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Uuuh foto's? Of ben je nog hardop aan het dromen. Maar het klinkt nu al bijzonder mooi. :D

 

Even geduld man...

 

Nu zou het goed moeten zijn.

Hoewel ik de echt mooie foto's niet krijg verkleind :mad:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik was een beetje ongeduldig. Maat ziet er goed uit.

 

Geen probleem hoor .

Er zullen mooiere foto's van komen . @Renanim gaat deze voor mij verkleinen.

Normaal doe ik dit via seniorennet maar krijg ze niet doorgestuurd...

Link naar reactie
Delen op andere sites

@tom666 De eik en het mes werd samengevoegd tot een dijk van een mes, gij gaat gelijk een speer manneke:D Goe bezig man!

 

Voor foto verkleinen gebruik ik FastStone Photo Resizer is een freeware programmaatje en werk als een trein. Kun je ook een watermerk inzetten en van alles. Is gratis te downloaden.

http://www.faststone.org/FSResizerDetail.htm

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor alle reacties...

Ik heb via @Peerke ne Thumbsplus 9 gedownload.

Ziet er een cool progje uit..

Natuurlijk zullen de progjes die jullie hier zeggen even goed werken daarom nog eens bedankt voor de info.

Ook had @Renanim de foto's reeds verkleind voor mij....wat een hulp langs alle kanten

 

Dank je wel allen.

 

 

Hier nog wat foto's die het licht wat beter toelaten.

 

60a.jpg.7bff891299bd3cb5c307ed5bac8feae7.jpg

 

61a.jpg.34107e5c67ba32148d7433e9e87a2048.jpg

 

62a.jpg.30fd397437067bd50f2a38003252f0c9.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...