Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Review] Vapur opvouwbare waterfles


MyronPrps

Aanbevolen berichten

Hallo Iedereen:)

 

voordat ik begin met mijn verhaaltje wil ik @Simurgh en @Mr. Gold toch wel even speciaal bedanken voor de kans om deze review te maken en @Dr.Prepper voor de technische hulp.

 

De Vapur opvouwbare waterfles:

 

Beginnen bij het begin.

 

toen ik en meneer DHL ons gesprekje weer hadden afgerond dat ik toch wel veel pakketjes kreeg en dat hij het internet toch nog niet vertrouwde kon ik eindelijk het pakketje uitpakken:) Iedereen heeft het wel eens gehad dat je iets oppakt waarvan je denkt dat het heel zwaar is en je het dus haast de lucht ingooit omdat het niet zo is. Dat had ik met dit pakketje dus ook, ik dacht eerst dat simurgh misschien vergeten was er iets in te doen maar daar was de prachtige Vapur toch echt. Niet verpakt in een plastic laag waar een aanvals geweer nog niet doorheen komt (Niet van die wapens die ze in oekraine gebruiken hoor dat zijn verdedigingswapens) maar simpel karton, wat ik zelf toch wel altijd fijn vind.

 

attachment.php?attachmentid=16709&stc=1

 

De kwaliteit valt gelijk op bij de Vapur, niet alleen vind ik zelf de uitstraling simpelweg erg "cool" maar voelt hij ook goed gemaakt aan.

 

Gelijk testen dat ding.

 

Is de vapur wel echt stevig dan? jazeker! zelfs als je met stenen werkt is de vapur een optie voor jou!:

 

attachment.php?attachmentid=16711&stc=1

 

Of wanneer je slaapdronken uit je shelter stapt midden in de nacht:

 

attachment.php?attachmentid=16712&stc=1

 

en toch na al deze mishandeling is de vapur nog steeds helemaal in perfecte staat:)

 

attachment.php?attachmentid=16713&stc=1

 

In de sportschool:

 

In de sportschool blinkt de Vapur zeker uit, het fijne aan de vapur is dat je de fles kan laten hangen en de dop kan buigen zodat je het water kan opzuigen zonder dat je de fles boven je hoofd moet hijsen.

 

Op School:

 

De Vapur valt gelijk al op door zijn "coole" uiterlijk, maar ook hier blinkt hij weer echt uit, normaal nam ik altijd plastic flesjes mee van de Lidl en zodra ik er klaar mee was gooide ik hem weg maar deze kun je erg klein oprollen en vast zetten met de karabijnhaak van plastic die erbij zit( je kunt de helaas niet vervangen door bijv. de Leatherman karabijnhaak) Hierna kun je hem onderin in je tas bewaren terwijl het bijna niks weegt en geen ruimte inneemt.

 

Zoals elke scholier werkt is een opvouwbare waterfles onderin je tas bewaren toch een risico en ditzelfde geld voor bushcraft uitjes of de dagelijkse trip naar je werk maar bij de vapur is dit niet eens een zorg want de vapur doorstaat het allemaal met een dikke laag borsthaar en heeft nergens last van.

 

Tussen de Bomen:

 

In het bos vind ik de Vapur twijfelachtig, de fles heeft mij geen reden gegeven om hem niet mee te nemen maar toch twijfel ik. Voor een dagje wandelen is die perfect, je kunt hem vasthaken aan je tas of je broek(riem) en zodra hij leeg is gewoon in je broekzak zonder dat je met een hele rare bobbel rondloopt(:rolleyes:) maar voor in het bos zou ik toch liever een fles hebben die ook in het vuur kan maar voorderest is hij dan toch ook gewoon erg goed.

 

Vaatwasser en vriezer bestendig:

 

Vriezer bestendig is de Vapur zeker, ik heb de vapur een nacht lang in -20 gehad terwijl de fles helemaal tot aan de dop toe gevuld was en dit doorstond hij met geen enkel probleem, geen scheurtjes helemaal niks.

 

Vaatwasser bestendig is hij wel maar ik zou het niet aanraden na de eerste keer een uitje vaatwasser rook en smaakte de vapur toch wat naar plastic dit was wel weg na een keer goed spoelen met normaal kraanwater maar het geeft geen fijn gevoel.

 

Vapur en Sawyer:

 

zijn geen goede match maar dit leg ik uit in mijn filmpje. Over mijn filmpje, ik hoop dat de zenuwen niet zo te horen zijn, ik heb mijn best gedaan en vond dit voor een eerste filmpje toch redelijk leuk gedaan, binnenkort een leuke camera aanschaffen en dan vertrouwen opbouwen:)

 

Judgement Day:

 

De Vapur is gewoon een top waterfles die het overal gewoon goed doet en je ook op kan vertrouwen. De vapur zal niet snel kapot gaan of beginnen met lekken

 

Dus ben je opzoek naar een opvouwbare waterfles raad ik zeker de Vapur aan:D

 

mvg,

 

MyronPrps

 

https://www.youtube.com/watch?v=H_i5oY0MFS0

  • Leuk 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Prima review en filmpje hoor!

Ben je je er van bewust dat je water door de Sawyer kunt zuigen als een rietje of als de bekende Lifestraw? Je hoeft water er niet perse door te persen. Het zuigt eerst wat zwaar maar als de filter helemaal vol met water zit dan gaat het makkelijker. Zo verlies je ook geen water en het ziet er op het filmpje naar uit dat het slangetje wel tot de bodem komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@MyronPrps mooie review , maar ik heb een vraagje ,nu heeft u hem wel niet zolang in gebruik maar hoe zit het met eventuele slijtage doordat de

fles als hij ergens aanhangt en ergens langs schuurt ? ik vraag dit omdat op zich vind ik het wel een mooie oplossing omdat je hem kunt wassen

Op het moment gebruik ik altijd 0,5 l PET flesjes die ik in mijn sit-on-top kayakje meeneem en gooi die altijd nadien weg (heb er een paar slechte ervaringen mee

als je ze thuis dan schoonmaakt en de andere dag weer meeneemt ) Ook zou ik wel willen weten of de buitenkant van de fles tegen zeewater kan

ik neem aan van wel gezien de kunststof maar je weet nooit

@Simurgh en @Mr. Gold

Overigens iets wat ik nog niet gelezen heb en toch belangrijk vind je kan hem constant hergebruiken omdat je hem kunt wassen , kunststof flessen gooi je weg dus

voor het milieu is het zeker een goed alternatief :cool:

gr will

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Wafels over slijtage kan ik je simpelweg nog geen goed antwoord geven omdat ik hem daarvoor nog niet lang genoeg heb maar ik zal dit topic zo goed mogelijk up-to-date houden over de Vapur.

 

ook over zeewater weet ik niet maar mijn gevoel zegt dat de vapur dat zonder problemen doet maar ik kan dit niet onderbouwen. Voor het milieu is het zeker een top optie

Link naar reactie
Delen op andere sites

@MyronPrps de kunststof zal wel tegen zeewater kunnen alhoewel op strand als op het water heb je wel meer UV straling ( iets wat veel kunststoffen

vaak doet verouderen ,maar mijn oog viel op dat stalen deel van het haakje en als dat geen AISI316 rvs is kan het wegroesten

Kan dat haakje eraf ? ,want dan zou het indien nodig wellicht door een goede 316 rvs muskatonhaakje vervangen kunnen worden .als dat nodig moes zijn

gr will

Link naar reactie
Delen op andere sites

@MyronPrps de kunststof zal wel tegen zeewater kunnen alhoewel op strand als op het water heb je wel meer UV straling ( iets wat veel kunststoffen

vaak doet verouderen ,maar mijn oog viel op dat stalen deel van het haakje en als dat geen AISI316 rvs is kan het wegroesten

Kan dat haakje eraf ? ,want dan zou het indien nodig wellicht door een goede 316 rvs muskatonhaakje vervangen kunnen worden .als dat nodig moes zijn

gr will

 

Het oranje haakje kun je er erg makkelijk afhalen alleen moet je dan wel kijken naar een goede vorm als je een vervanging zoekt.

 

Het is dat mijn vriendin hem zo cool vind en hem nu gejat heeft mee naar haar werk anders had ik gelijk een foto gemaakt dus dat zal ik vanavond doen maar de haak blijft zitten door een lichte verdikking die je vastdrukt wat niet veel haken zullen hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik heb de vapur nu ook een tijdje in gebruik en ze bevallen goed. 'Odorless, Tasteless', absoluut!

 

Ik sleep er altijd eentje mee naar de sauna en omdat ik niet van ijskoud water hou neem ik hem ook mee de cabine in. 90 graden is geen probleem. De oranje clip wordt dan behoorlijk heet, maar geeft nog geen krimp terwijl ik verwacht had dat die eventueel nog wel eens zou kunnen sneuvelen. Het levert af en toe ook nog een leuk praatje op, mensen kennen dit niet en zijn nieuwsgierig.

 

De Vapur heeft een matte 'finish', maar dit laagje slijt er dus redelijk snel af op sommige plekken, ik denk dat ze volgend jaar voornamelijk 'glossy' zijn.

 

De sluiting blijft super en ik verwacht hier ook in de toekomst geen problemen mee, goede constructie. Nu is het nog afwachten hoe goed de onderkant tegen slijtage kan, want ik zet/pleur ze overal neer dus verwachtte hier wat slijtage, maar tot nu toe houden ze het goed uit.

 

Eén handig drinken blijft toch wel even oppassen, de eerste keer in de auto had ik meteen een plens water op schoot en dat ziet er wat merkwaardig uit bij een volwassen vent als je uitstapt. ;)

Voor in de auto houd ik het toch maar op een 1/2 liter petflesje met drinkdopje, hoewel door ervaring en oefening het ook wel met de Vapur kan, hij past echter niet in de 'bekerhouder' en dat flesje wel.

 

Door de positieve ervaringen ben ik zeer benieuwd naar de versie met ingebouwd waterfilter die schijnt uit te komen binnenkort. Tot nu toe blijken de Sawyer filters het beste te presteren met bv. water uit het veen met die lastige zwevende plantenvezeltjes (is met een keramieken filter echt een crime), ben benieuwd hoe goed de Vapur met filter dit gaat slikken, want dat kon weleens de meest eenvoudige en snelle methode te zijn om in het veld veilig water te krijgen. Zak vullen, dop erop schroeven en klaar. Mocht deze worden opgenomen worden in de prepshop, biedt ik mij alvast aan voor de review @Mr. Gold. :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...