Ga naar inhoud
GENEGEERD

DIY sheath voor enzo trapper


chrisprep

Aanbevolen berichten

De laatste dagen ook weer aan knutselen gegaan en een sheath gemaakt voor 2 enzo trapper messen, ik heb de messen indertijd gekocht als blanke lemmet, en zelf van handvaten voorzien, de 2 messen zijn gelijkaardig , dus de sheath kan dienen voor alletwee.

 

Als basis gebruik ik een lederen flessenhouder (denk ik), die ik ooit eens op een rommelmarkt kocht.

 

PICT001.jpg.faf55397e438e98ac89987ed96516867.jpg

 

Na het uitsnijden van de vorm, bevestig ik de riemlus met klinknagels en worden er 2 reepjes leder aan de binnenzijde gelijmd, ook de lus voor een firesteel wordt gelijmd.

 

PICT002.JPG.381406d1826e423409c6a12abd1c06e5.jpg

PICT003.JPG.b02e72d20f96be2e86c77bb1e299a043.jpg

 

Nu kan het geheel genaaid worden, ik gebruik gewaxte draad, en gebruik de zadelsteek met 2 naalden.

 

PICT005.JPG.bcc72c1b80e3a8c28f39aa87a269cb4f.jpg

 

Na het opschuren van de randen wordt de sheat in lauw water gelegd, het mes wordt in huishoudfolie gedraaid en in de sheath gestoken, je kan het natte leder nu vormen naar het mes, het geheel laten drogen en je hebt je eigengemaakte sheath !

 

PICT006.JPG.013835b87da99d1b094de40cd344d6bf.jpg

 

PICT007.JPG.7387c1becf43567706a3f92f27eb3c41.jpg

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

@Dauntless

Mooi! Je kan leder eigenlijk toch makkelijk krijgen.

 

Ik kijk altijd op rommelmarkten naar lederen voorwerpen die ik kan gebruiken om iets zelf te fabriceren, voor deze flessenhouder bv betaalde ik 2 euro,

op die manier kan je heel goedkoop zelf dingen maken, ik weet niet wat een lap leder tegenwoordig kost, maar zal zeker veel meer zijn,

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Dauntless

 

 

Ik kijk altijd op rommelmarkten naar lederen voorwerpen die ik kan gebruiken om iets zelf te fabriceren, voor deze flessenhouder bv betaalde ik 2 euro,

op die manier kan je heel goedkoop zelf dingen maken, ik weet niet wat een lap leder tegenwoordig kost, maar zal zeker veel meer zijn,

 

In het beste geval ongeveer € 9,- per voet. Maar ik ken ook heeeeeel andere prijzen :mad:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...