Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 30
    tom666
    Guest
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Keyser Suze Bekijk Berichten
    Kijk eens naar het mes op deze pagina. Met name de punt en de haak. http://preppers.nl/forum/threads/108...hlight=destiny

Gaat over games???

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jul 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom666 Bekijk Berichten
    Gaat over games???
    pagina tien onderaan de pagina en dan het hunter knife
    Vind mij ook op preppers-shelter.nl

tom666
    Guest
    AAAA ok....is idd een mes met haak...Ja sorry was even niet mee hoor...

In overleg met hogere entiteiten
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom666 Bekijk Berichten
    AAAA ok....is idd een mes met haak...Ja sorry was even niet mee hoor...
    Die haak gebruik je om de buik open te trekken zonder de ingewanden te beschadigen.
    keyserpreppersuze@gmail.com

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MyronPrps Bekijk Berichten
    wat word er met die haak precies gedaan?
    Het dien om dieren te ontwijden .
    Shelter Camping Vlaanderen
    De afwezigen hadden ongelijk .

Peerke
    Guest
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Keyser Suze Bekijk Berichten
    Die haak gebruik je om de buik open te trekken zonder de ingewanden te beschadigen.
    Zo'n zogenaamde vilhaak is ook erg handig voor takjes, twijgjes, paracord, autogordels etc.

Survivor
    Ingeschreven
    Mar 2014
    Ik zal je alvast uit de droom helpen , hardox is absoluut niet geschikt als materiaal voor een skinner.
    Een skinner dient scheermesscherp te zijn om er iets mee uit te kunnen richten, met de haak maak je onder andere de buikwand open en kun je een begin bij de poten maken zonder in je vlees te snijden, het snijgedeelte van die haak dient dus ook super scherp te zijn omdat je anders het vel uit elkaar trekt ipv doorsnijdt.
    Het blad (wat zeer kort is bij een skinner) dient zo scherp te zijn om zonder schade het vel te kunnen verwijderen, wederom met een niet vlijmscherp mes ga je scheuren ipv snijden.

Zeker als je nu messen gaat maken voor andere mensen en tegen betaling zou ik adviseren om dan ook geschikt staal te gebruiken.

Succes

tom666
    Guest
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hurbie Bekijk Berichten
    Ik zal je alvast uit de droom helpen , hardox is absoluut niet geschikt als materiaal voor een skinner.
    Een skinner dient scheermesscherp te zijn om er iets mee uit te kunnen richten, met de haak maak je onder andere de buikwand open en kun je een begin bij de poten maken zonder in je vlees te snijden, het snijgedeelte van die haak dient dus ook super scherp te zijn omdat je anders het vel uit elkaar trekt ipv doorsnijdt.
    Het blad (wat zeer kort is bij een skinner) dient zo scherp te zijn om zonder schade het vel te kunnen verwijderen, wederom met een niet vlijmscherp mes ga je scheuren ipv snijden.

Zeker als je nu messen gaat maken voor andere mensen en tegen betaling zou ik adviseren om dan ook geschikt staal te gebruiken.

Succes
    Ik droom niet hoor...ik sta steeds met 2 voetjes op de grond...En waarom zou je hardox niet scherp kunnen zetten? Al geprobeerd toch?
    Nochtans lukt het hier aardig om dit mooi scherp te krijgen...alleen duurt het wat langer.

Ondertussen het ontwerp uit de plaat gehaald.

..Naam:     DSC_0271.jpg
Bekeken:  254
Groote:   191,7 KB

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Jan 2013
    Puntje bij vilhaak mag/ moet niet te scherp zijn: beetje afronden, anders pakt hij steeds vlees/ gaat hij te diep.

Slot breken: het bekken van het varken moet aan de buikzijde gebroken worden zodat de ingewanden inclusief anus ineens verwijderd kunnen worden.
    Hiervoor moet je een redelijk massief mes hebben, zoals jij hem gemaakt hebt is het misschien te slank.
    Ik zou gewoon een jaar garantie geven op breuk?

Vorm is wat anders dan de messen die ik heb maar zou ik zou niet weten wat er verder mis aan is.

Ziet er chique uit!
    Laatst gewijzigd door Pr3parator; 21-02-15 om 23:25.

tom666
    Guest
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pr3parator Bekijk Berichten
    Puntje bij vilhaak mag/ moet niet te scherp zijn: beetje afronden, anders pakt hij steeds vlees/ gaat hij te diep.

Slot breken: het bekken van het varken moet aan de buikzijde gebroken worden zodat de ingewanden inclusief anus ineens verwijderd kunnen worden.
    Hiervoor moet je een redelijk massief mes hebben, zoals jij hem gemaakt hebt is het misschien te slank.
    Ik zou gewoon een jaar garantie geven op breuk?

Vorm is wat anders dan de messen die ik heb maar zou ik zou niet weten wat er verder mis aan is.

Ziet er chique uit!
    Hmmm ..mes is natuurlijk niet klaar he ..handvat ed moeten nog gemaakt worden...Breken...ik denk niet..heb de test gedaan om een lat hardox een serieuze slag van de voorhamer te geven op de zijkant...niet gebroken..niet geplooid..
    Is ook 4 mm dik.
    De vorm heeft de man zelf gekozen met een voorbeeld dus klant is koning .
    De haak wordt gewoon scherp gezet met een frees want met de vijl gaat dit niet.
    Het handvat wordt nog iets smaller aan de achterzijde om een betere grip te hebben.
    Ik heb er vertrouwen in dat dit zal doen waarvoor nodig.
    Garantie...tja is een moeilijke zaak he ..je weet nooit wat mensen met hun messen gaan doen en nadien kan gelijk wat gezegd worden natuurlijk.
    Voor de prijs tussen 50 en 100 euro voor de messen die ik maak kan je zeker niet gefopt zijn he...
    Voor de centen moet ik het niet doen want na aftrek van materiaal en werk hou ik eigenlijk niks over maar daar gaat het niet om bij mij.
    Het idee erachter is mij veel meer waard.

Bedankt voor de uitleg over het slot breken...
    Ik begrijp wat je bedoeld met te slank om het slot te breken.
    Ik doe zeker nog de navraag bij de persoon.

Vergelijkbare onderwerpen

1. Jachtmes van Decathlon?
    Door Pr3parator in forum Messen
    Reacties: 46
    Laatste Bericht: 22-11-14, 11:48
  2. Reacties: 8
    Laatste Bericht: 15-07-14, 23:57

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten