Pagina 1 van de 5 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 42
    Elementary prepper
    Ingeschreven
    Nov 2012

Mijn B.O.B in de maak.

Hallo mede preppers!

Na het afgelopen jaar redelijk wat gelezen te hebben over bug out bag's ben ik zelf begonnen er 1 samen te stellen.
    Graag zou ik willen weten wat jullie zouden toevoegen of weg laten.

Hieronder zet ik foto's van wat ik tot nu toe heb.

* Rvs inklapschepje
    * Mora companion
    * Inklapzaag
    * Fallknives dc4 slijpsteen
    * Smith's pocket sharpener
    * Leatherman sidekick
    * Handbijl 600gr

* Sawyer mini
    * 50 water purification tablets

* Light my fire firesteel scout 2.0
    * Action firesteel
    * Bic lighter
    * Theelichtjes 1x groot 2x klein
    * Katoen balletjes in vaseline

* TATONKA Kettle 1.6l
    * Mil-tec veldfles met mok
    * Plastic drinkbakje en eetbakje
    * LMF Titanium spork

* Slaapmatje
    * DD tarp 3x3 coyote brown
    * Ripstop poncho/tarp
    * Hangmat parachutestof
    * Husky magnum slaapzak comfort -9

* First aid kit (pijnstillers, wondbehandeling, tekentang)
    * Space blanket
    * Talkpoeder
    * Tandenpasta reistube
    * Tandenborstel
    * Spiegelje

* Oxxa werkhandschoenen
    * 15 meter paracord
    * Degen DE13 hand crank/solar radio
    * SAS survival guide dwarsligger
    * 4 eneloop batterijen in powerpax doosje
    * 1 AA zaklamp
    * 1 Glowstick 12 uur groen

* Microvezel handdoek
    * 2 body/hand warmers
    * Vishaken met onderlijnen
    * Visdraad op rol
    * Seam sealer
    * 5 koffiefilters
    * 10 tie-wraps
    * Koffie, thee en creamer

* Gelert Explorer 65

Verder mis ik nog eten en kleding omdat ik er nog niet over uit ben wat ik mee wil nemen.

Producten die ik graag nog wil kopen.

* Vallendraad
    * 2 rattenvallen
    * Loopstokken (kun je eventueel ook in combinatie met de tarp gebruiken om een tent te maken)

Moderator
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Ziet er goed uit.

Persoonlijk zou ik nog een degelijke zaklamp op AA toevoegen, als 't kan met een rood en/of groen filter. Je 's nachts verplaatsen kan soms verrekte handig zijn en dan is ťťn lampje met alleen fel wit licht wat karig. (Zelf ben ik weg van de Olight S15 Baton)

De koffie filters zijn om water te filteren? Probeer dat eens in de praktijk uit, want mijn ervaringen daarmee zijn vrij dramatisch en de Sawyer blijkt zich niet snel te verslikken in wat drek.

Het draad voor vallen kun je gewoon bij de Action halen voor weinig. Dat dunne ijzerdraad is voldoende om een konijntje te strikken (geleerd op de basis survival cursus van [MENTION=1729]DutchSurvival101[/MENTION], zelf geen echte praktijkervaring mee). De rattenvallen (oid) zou ik achterwege laten.

Verder zou ik nog wat dun sterk draad meenemen naast het paracord, een tubetje seconden lijm en kwalitatief goede ducttape zoals bv. die smalle rolletjes gorillatape van de prepshop. Uiteraard mag een rolletje ijzergaren (sterk naaidraad) en een paar naalden ook niet ontbreken, hiermee kun je redelijk wat defecten herstellen aan je rugzak, tarp en kleding.

De smiths pocket sharpener is optioneel en kun je eventueel thuislaten als je eenmaal met het slijpsteentje overweg kunt. Ook het schepje heeft door z'n kleine formaat weinig nut, maar wellicht zijn jouw ervaringen anders. Ouderwets een geultje graven met een graafstok (gewoon een tak uit het bos dus) gaat waarschijnlijk net zo makkelijk. Verder lijkt je gereedschap set verdacht op de mijne, Florabest klapzaag, Mora, DC4, Sidekick, kleine bijl, ik heb alleen nog een extra mes bij me, de Mora is mijn backup.

Erg verstandig dat je ook werkhandschoenen bij je hebt, veel mensen hebben niet van die eeltige werkhanden en het laatste wat je wilt is blaren of erger op je handen in een noodsituatie.

Nog een tip, bij bv. het kruidvat hebben ze kleine busjes talkpoeder met micanazolnitraat (anti schimmel). Lekker compact en evt. makkelijk navulbaar met een talkpoeder naar keuze. Voetverzorging is extreem belangrijk, vergeet bij je kleding ook niet extra sokken toe te voegen, vaak wisselen helpt.
    Nieuw forum: preppers-shelter.nl (Bij aanmelden kijk voor de activatie mail in je spamfolder)

idefix
    Guest
    Mooie set voor je fire kit zou ik het volgende toevoegen
    home made fatwoood gemaakt van gesmolten kaarsvet/was en wat ruw timmerhout ongerveer 1 cm dik en 5/6 cm lang .
    als het een flinke tijd heeft geregend is er bijna geen droog hout te vinden en hiermee kan je je vuur opgang brengen om de rest droog te stoken....
    stop een doosje vol in je rugzak en je zult er geen spijt van krijgen.

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jul 2013
    Goeie zaklamp (ik heb eentje op AAA) is wel nodig en vanwaar het schepje? Goeie stok voldoet ook.
    Vind mij ook op preppers-shelter.nl

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2013
    [MENTION=1360]LastManStanding[/MENTION], mooie samenstelling man. Inderdaad goed nadenken over "voedzaam" eten, alsmede suikerbommen en water natuurlijk.

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Kijk hier ziet men dat daar is over nagedacht . Nu gaan er 100 members reageren en jou 101 tips geven . Dus ik ook . Het schepje is ok. [MENTION=2431]MyronPrps[/MENTION] probeer jij maar eens met een stok een putje te maken in harde kleigrond met een stok . De zaklamp is nodig denk ook eens aan een hoofd lampje . De firesteel van de action zou ik weglaten en vervangen door stormlucifers. En naast jou nog toe tevoegen eten denk eens aan tussen doortjes . Chocolade of een energie reep doen wonderen voor het moraal .
    Shelter Camping Vlaanderen
    De afwezigen hadden ongelijk .

Heksenboot
    Guest
    Wow, mooie eerste BOB.

Kwestie van oefenen en alles gebruiken, dan merk je vanzelf wel wat je te veel hebt, te weinig, te slecht
    (action firesteel kan je vervangen door eentje uit de dump van 5 euro).
    Aansteker(s) extra kan geen kwaad.
    E.a. waterdicht opbergen.

Succes [MENTION=1360]LastManStanding[/MENTION]

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Aug 2012
    Ziet er echt goed uit maar ik zou nog pen en papier meenemen en een naai etuitje. Verder kan ik echt er niks op aanmerken.
    Disclaimer: Prepping is addictive so don't trust my "objective" opinion

"You never know how strong you are untill being strong is the only choice you have"

Moderator
    Ingeschreven
    Feb 2012
    Goed bezig [MENTION=1360]LastManStanding[/MENTION]

Twee puntjes:

1. Je hakbijl ziet er zwaar uit. Misschien in de toekomst kijken voor een lichtere versie.
    2. Kleding (zoals jezelf al aangaf). Zorg dat je goede kleding bij je hebt zoals thermokleding enz. Want als in de winter moet evacueren en je hebt niet de juiste kleding bij je, dan heb je een groot probleem (waterproof, winddicht en warm).

Oh ja, en neem een wc rol mee of vochtige wc doekjes (altijd handig).
    Laatst gewijzigd door Cyberbeer; 22-02-15 om 08:55.
    - Prepare yourself - The End is Coming -

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Mooie set.
    Aanvullen met een paar van de bovenstaande tips, en je bent klaar
    Heb je hem al op de weegschaal gezet?
    Uit de top van de toren komt de stem van de klok die nu streng met z'n klepel slaat.
    En ook onze koekoek doet z'n kop om de deur en moppert: "Het is veel te laat!"

Vergelijkbare onderwerpen

1. Hoe maak je je eigen B.O.B.
    Door Preppy in forum Rugzakken en tassen
    Reacties: 5
    Laatste Bericht: 29-01-15, 15:58
  2. Mijn eerste bob in de maak
    Door imq101 in forum Rugzakken en tassen
    Reacties: 55
    Laatste Bericht: 01-11-14, 21:37
  3. Hoe ik een lederen schede maak
    Door Bandoeng in forum Messen
    Reacties: 16
    Laatste Bericht: 17-12-13, 15:42
  4. Maak een campinglamp van een hoofdlampje
    Door Davena in forum Do it yourself (DIY)
    Reacties: 5
    Laatste Bericht: 03-02-13, 18:41
  5. maak je eigen brandertje
    Door Ducktape in forum Eten en drinken
    Reacties: 4
    Laatste Bericht: 12-10-12, 14:54

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten