Pagina 2 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 31
    tom666
    Guest
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door homerun Bekijk Berichten
    ik denk toch echt dat iedereen dat voor zich zelf mag weten

Ik spreek hier over de essentie...als je in het dagelijkse leven niet zou geprept zijn voor de kleine zaken ben je niet goed bezig...tuurlijk mag je preppen voor de ''grote '' rampen maar weet dat de kleintjes elke dag op de loer liggen.
    Vele jaren levenservaring hebben dit mogen meemaken.
    [MENTION=3083]Changing the mindset[/MENTION] ik geef ook maar een voorbeeld dus een quote op een quote.... :-(

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Als de blaadjes van de bomen vallen, ligt ineens het gehele treinverkeer in NL op z'n reet. Als er een heli tegen ťťn hoogspanningskabel vliegt, zit een compleet dorp tijden zonder stroom. Wanneer er een storing is bij ING, schreeuwen demensuh moord ende brand.

Wanneer iemand mij 15 jaar geleden had gezegd dat de huizenmarkt in elkaar zou donderen, vastgoed geen ruk meer waard zou zijn, het geld KOST om het op de bank te zetten, had ik ze voor gek verklaard.

De collapse is als een ziekte. Het komt niet ineens, maar verteert ons langzaam. Langzaam, maar zeker.

Zoals [MENTION=425]wodan[/MENTION] als zei, heeft meneer wel steekhoudende punten. Edoch, de derivaten bubbel... Als DIE knapt, dan gaat het pas echt los...

Oh, en dan hebben we nog die idioten van IS, wat gekken in Rusland, en talloze imbecielen in de wereld die iedereen naar het leven staan. Geen zorgen mensen!

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Nov 2013
    Dit is gewoon een heerlijk draadje om de hele shit te relativeren. Jezelf en je gedachtegoed kritisch bekijken kan naar mijn weten absoluut geen kwaad.

Keep on prepping people!

CtM
    Your knife and mind: Both can cut through thick situations if sharpened correctly.

Hier doen wij wat we wťl kunnen doen voor onszelf ipv alleen te klagen. Toch?

Prepping: How to turn your life from boring to Epic!

Survivor
    Ingeschreven
    Aug 2012
    [MENTION=76]Charlie[/MENTION], ik wil wel je uitdaging aangaan en wat dingen tegenspreken.

Ik begin met devaluatie, hoezo vaste wisselkoers? We hebben toch vrij bewegende valuta (uitzonderingen daargelaten, zoals de CHF-EUR koppeling, toen die werd losgelaten devalueerden alle andere valuta toch ten opzichte van de CHF?)? En het klopt dat alle valuta fiatgeld zijn, en geneigd zijn tot inflatie, dus zie je die gezamenlijke devaluaties niet zo duidelijk, tot je de lange termijn goudprijs erbij pakt. Want als alle munten devalueren, is dat een de facto revaluatie van de goudprijs. Een forse stijging van de goudprijs maakt de balansen van veel centrale banken weer gezond, maar het lost natuurlijk niet alle problemen op. Een grotere rol van goud in het financiŽle systeem zal wel een disciplinerend effect hebben, waardoor bergen en dalen van de economische cyclus afgezwakt worden.

Hyperinflatie: de belangrijkste factor is de omloopsnelheid van geld. (maar meestal vooraf gegaan door een significante toename van de geldhoeveelheid, waardoor mensen terecht gaan twijfelen over de waarde van hun papier) Vaak gaan mensen hun geld snel omzetten in reŽle goederen als ze doorhebben dat die goederen duurder worden. Dit zorgt voor een hogere omloopsnelheid, waardoor de inflatie aangejaagd wordt. Het vertrouwen in een munt daalt, en dan kan het hard gaan. Natuurlijk kan de USD aan hyperinflatie ten onder gaan. Ik herinner me een verhaal van Willem Middelkoop, die vertelde dat Rusland China voorstelde (in 2006 meen ik) om de dollar te laten vallen. China schijnt geweigerd te hebben, omdat zij met hun immense voorraad dollars natuurlijk baat hebben bij een geleidelijke overgang. Of dit waar is weet ik niet, maar het klinkt logisch. Het verklaart ook de fanatieke anti-Rusland propaganda, Putin lijkt minder geduld te hebben dan de Chinezen. Maar het moment komt dat China wel zonder de dollar kan, en als ze dan massaal staatsobligaties gaan verkopen volgt de rest vanzelf.

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Mar 2013
    Als die je al moet uitdagen om het stuk te lezen klopt er al iets niet
    Even a tiny acorn becomes a mighty oak..............

If you dont take care of your gear, How can your gear take care of u

Moderator
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Nooit heb ik geloofd in een complete wereld wijde ineenstorting van de economie en de vele doemscenario's die op het internet circuleren, mij hoef je dus niet te overtuigen. De kans dat het elektriciteit netwerk instort is al veel groter (het enige niet economische punt in het betoog) en dan nog denk ik dat het tijdelijk is met eventueel langere periode waarin we teruggaan naar een situatie zoals in India, met maar een paar uur stroom per dag.

Nooit heb ik hiervoor ook geprept, simpelweg omdat daartegen niet te preppen is. Voor de rest van je leven genoeg voedsel, water, energie, medicatie, etc preppen?? Compleet onzinnig en de kans dat je deze voorraad voor jezelf of eigen gezin zou kunnen beschermen tegen de massa die niets heeft is compleet onhaalbaar.

Nooit heb ik geloofd dat het mogelijk is om te midden van miljoenen wegkwijnende mensen het bos in te trekken met een rugzak en daar alleen of met een groepje te overleven van wat de natuur te bieden heeft. Er zijn vast nog wel een paar plekken op aarde waar je decennia kunt verdwijnen in de wildernis en je met veel mazzel en kennis kunt overleven, echter zijn die onbereikbaar voor mij of ik moet nu al die stap maken en zo gaan leven nu de 'pleuris' nog niet is uitgebroken, maar ja, wie wil dat nou echt?

Wel prep ik voor de mogelijke verstoringen van onze infrastructuur (energie, goederen, water) waarvan er talloze voorbeelden zijn zowel hier als in de rest van de wereld. Voor extreme situaties zoals er speelden aan het einde van de tweede wereld oorlog ben ik veel beter voorbereid dan de gemiddelde Nederlander en helemaal voor kleinere verstoringen. De lokale kerncentrale die ploft, extreem weer, andere rampen of simpelweg het verlies van persoonlijk inkomen voor een paar maanden.

Belangrijk hierbij is ook dat je snel kunt terugschakelen en alles wat je verbruikt kunt minimaliseren. Ook kennis van lokaal voedsel verbouwen (dus ook zaden preppen), dingen repareren (denk naaimachine), basis medische kennis en alle dingen die kunnen bijdragen aan samenredzaamheid. (en dan heb je het al over extreme situaties)

Veel valt te leren uit crisis situaties in het verleden. WOII, de monetaire val van ArgentiniŽ destijds en nu ook in Griekenland bv zie je dat lokale mensen er met z'n allen wat van maken.

Ik prep, leer en netwerk dus nog even lekker verder en daarbij is preppers.nl een prima bron!
    Nieuw forum: preppers-shelter.nl (Bij aanmelden kijk voor de activatie mail in je spamfolder)

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Om te begrijpen waarom het zo een onbalans is, moeten we terug naar 2008, waarbij je in de VS huizen kon kopen zonder dat je inkomen moest hebben, het huis de waarborg was en dat deze rommelkredieten werden herverpakt en verkocht...
    Wat achtergrond in mensentaal: http://hqz591.skynetblogs.be/archive...le-crisis.html
    Momenteel is valuta nog goedkoper dan toen en wordt er door middelgrootte banken gespeculeerd op de derivatenmarkt voor bedragen die hoger zijn dan het BBP van landen zoals Duitsland... en dit met hefbomen waar je stil van wordt.

En er zijn er hier die geloven dat dit nog vele decennia gaat doorgaan ZONDER dat het simpele volk de rekening betaalt? Het allergrootste gedeelte van wat de mensen geld noemen, is schuld of een belofte in de toekomst...

Ik raad iedereen aan zijn of haar boerenverstand wakker te maken en wat basiseconomie te leren...

Moderator
    Ingeschreven
    Dec 2012
    [MENTION=425]wodan[/MENTION], laat maar knallen dan, 't zal op mij de minste impact hebben.

Ruim tweederde van m'n uitermate bescheiden inkomen gaat op aan vaste lasten (die ik dan niet meer betaal) en van wat er overblijft wordt de helft besteed aan niet essentiŽle zaken (autootje, reisjes, SC's, sauna, buitensport spul). Het kleine bedrag wat besteed wordt aan essentiele zaken als eten is makkelijker op te vangen dan mensen die hun dure bestaan trachten vol te houden. Op prepgebied heeft het zo z'n voordelen om nu al arm te zijn. Ik maak me totaal geen zorgen over m'n niet bestaande vermogen, pensioen, roerende of ontroerende goederen.

Ik heb natuurlijk makkelijk lullen, ik heb geen kinderen en die pa van mij heeft ook niet zo lang meer te gaan.
    Als ik kinderen zou hebben zou ik me een stuk meer zorgen maken!
    Nieuw forum: preppers-shelter.nl (Bij aanmelden kijk voor de activatie mail in je spamfolder)

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Ik zie best wat punten in het verhaal waar ik het mee eens zou kunnen zijn. Maar het is een makro economisch verhaal over geld en macht en op dat niveau hebben wij preppers toch weinig te zoeken. Ook kunnen we het nauwelijks beÔnvloeden.

Dat het systeem op klappen staan ..... zeker 100%. Dat er nieuwe oorlogen gaan komen ..... zeker 100%. Heeft een kleine groep preppers < 1% van de bevolking hier invloed op? Nee, zelfs NL als klein landje niet. Dus waarom zou je je dan druk maken. Als er een kernbom op onze kop valt zijn we allemaal f#cked maar tegen veel andere dingen kunnen we ons dus wel een tijdje beschermen.

Zorg ervoor dat je zoveel mogelijk zelfvoorzienend wordt, dat je voorraden hebt die je ook aan kunt vullen, dat je voldoende ruilmiddelen hebt (en dan bedoel ik eigenlijk geen geld), dat je niet teveel opvalt, dat je over skills beschikt die nuttig kunnen zijn, dat je minimaal afhankelijk bent van de overheid etc.etc. Dan kan de wereld verbranden, de systemen lappen, kun jij overleven als anderen bij de soepbus staan, kun je jezelf tot op bepaalde hoogte verdedigen en in leven houden. Hoe minder je afhankelijk bent van anderen des te beter het zal zijn.

Bij het verhaal van [MENTION=76]Charlie[/MENTION] zie ik de derivaten als grootste zeepbel op financieel gebied op korte termijn. Maar ook dit probleem is makkelijk op te lossen door dze te verbieden, dan wel ongeldig\illegaal te verklaren. Dus daar verzint men ook wel weer iets op.

Verder zie ik ISIS als reel gevaar voor de westerse samenleving, cultuur en levensopvatting.

Rusland en China is allemaal politiek. Niemand is zo dom een oorlog te beginnen tegen bijv. de VS of EU. Oorlogen voer je liever niet tegen de sterkste de meest geavanceerde macht in de wereld. Kan het hoog oplopen? Ja, maar de oorlogen zullen vooralsnog in iemands achtertuin plaatsvinden en niet rechtstreeks.

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Jan 2014
    Wat [MENTION=1609]Raycoupe[/MENTION] en [MENTION=2684]FincaInSpanje[/MENTION] zegt sta ik achter. [MENTION=2937]tom666[/MENTION] maakt het ook heel onsubtiel duidelijk haha ^^!
    'Beroemd om zijn eindresultaat, berucht om de manier hoe'

Vergelijkbare onderwerpen

1. Moet er over Religie discussie kunnen worden gevoerd op Preppers.nl?
    Door Kungfufox in forum Mededelingen Preppers.nl
    Reacties: 136
    Laatste Bericht: 30-08-15, 12:59
  2. Zo zou het verder kunnen gaan
    Door jobs in forum Geld, goud en zilver
    Reacties: 0
    Laatste Bericht: 15-11-14, 17:06
  3. Wat zouden wij van hun kunnen leren?
    Door FincaInSpanje in forum Internationaal
    Reacties: 15
    Laatste Bericht: 05-04-14, 13:31
  4. We kunnen nog 7 duizend jaar verder!!!
    Door Preppy in forum 2012
    Reacties: 14
    Laatste Bericht: 14-05-12, 10:28

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten