Ga naar inhoud
GENEGEERD

www.meestermessen.nl


g.eding

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, ik heb mijn hobby "messen in algemene zin" uitgebreid met een website, en die wilde ik met toestemming van Mr.Gold met jullie delen http://www.meestermessen.nl is de naam. Op mijn website vind je messen die ik zelf heb geslepen en opgeknapt en geupcycled en opinels die ik kan graveren. De website is under construction en ik heb nog veeeel om uit te breiden.

Neem eens een kijkje er zit voor sommige preppers vast wel wat bij.

 

Groeten G.Eding

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Jaja, de site stelt qua merken messen nog niet veel voor dat komt nog (o.a. spyderco en Reate ) maar ik vind het zonde dat mensen oude messen die een keer verkeerd geslepen zijn door iemand weg gooien, we gooien al genoeg weg in deze tijd... daarom ben ik gaan leren handslijpen en messen reviseren, dit doe ik al een paar jaar en met succes een aantal vaste klanten etc. Nu dus een website beginnetje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey jongens niet lopen katten, zijn bedoeling is goed. En als dat zijn ding is en schijnbaar is er een markt voor, so be it :) @g.eding slijp jij alleen met Japanse waterstenen of gebruik je ook nog DMT voor het wat grovere werk?

 

Ik heb trouwens laatst ook een keukenmes bij de kringloop gekocht voor 1,50 helemaal weer mooi geslepen en dit is nu mijn pizza-doorsnij-mes.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@g.eding: Harstikke leuk initiatief en ik denk dat er juist meer vraag is naar keukenmessen en simpele zakmessen dan de bushcraft/survival messen die we hier op preppers.nl prefereren. Die willen wellicht hun lievelingetjes wel laten customizen. Je prijzen zijn uitermate schappelijk. :)

 

Weggooien is idd doodzonde en zelf heb ik laatst voor 1 euro een Sabatier koksmes bij de kringloop gescoord. Af en toe even slijpen en je hebt er een leven lang wat aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooie gravure...

Kan best leuk zijn om iemand een mes cadeau te doen met een gravure...

Prijs is zeer schappelijk.

 

 

Zo doet elk hier zijn ding en dat vind ik nu juist zo heel mooi...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Gordon timmert ook hier lekker aan de weg zie ik :-)

Misschien dat ik het nog een tijdje kan rekken door veters te gaan venten, maar op termijn zal ik me als ouwe scharensliep nu waarschijnlijk moeten laten omscholen.

De vooruitgang is nu eenmaal niet te stoppen.

 

Je hebt beginners en je hebt meesters.

Jij bent ook niet binnen 2 dagen op het niveau gekomen, dat je nu bereikt hebt toch? ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Geert Opinel is een geprezen meer dan 100 jaar oud merk dus daar hoeft niemand meer aan te twijfelen... en het kan inderdaad ook op andere messen, hrt leuke is dat ik het vanuit hobby doe en ik kan vaak uit mijn (ouwe troep) verzameling eerst proberen of het lukt op andere materialen zodat u niet bang hoeft te zijn dat uw mes beschadigd raakt door experiment zeg maar

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Heksenboot: ik vind het juist leuk dat Gordon de verkoop & het slijpen van messen op zijn eigen manier invult, daarom heb ik hem eerder al de mogelijkheid geboden om zich met zijn website op ons forum te presenteren.

Met name het hergebruik van oude messen in een tijd dat alles maar weggegooid wordt spreekt me aan.

Mijn post was juist een poging om enige humor in deze thread te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...