Pagina 3 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 35
    Heksenboot
    Guest
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kwakster Bekijk Berichten
    Gordon timmert ook hier lekker aan de weg zie ik :-)
    Misschien dat ik het nog een tijdje kan rekken door veters te gaan venten, maar op termijn zal ik me als ouwe scharensliep nu waarschijnlijk moeten laten omscholen.
    De vooruitgang is nu eenmaal niet te stoppen.
    Je hebt beginners en je hebt meesters.
    Jij bent ook niet binnen 2 dagen op het niveau gekomen, dat je nu bereikt hebt toch?

Jr. prepper
    Ingeschreven
    Sep 2014
    [MENTION=1477]kwakster[/MENTION] hey vroege vogel u ook hier haha

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Ik vind het goed dat hij oude messen een tweede leven geeft . En een gravure hoeft tocht niet perse op een opinel te zijn .
    Bdw ik loop al jaren rond met een opinel nr8 .
    Shelter Camping Vlaanderen
    De afwezigen hadden ongelijk .

Jr. prepper
    Ingeschreven
    Sep 2014
    [MENTION=1469]Geert[/MENTION] Opinel is een geprezen meer dan 100 jaar oud merk dus daar hoeft niemand meer aan te twijfelen... en het kan inderdaad ook op andere messen, hrt leuke is dat ik het vanuit hobby doe en ik kan vaak uit mijn (ouwe troep) verzameling eerst proberen of het lukt op andere materialen zodat u niet bang hoeft te zijn dat uw mes beschadigd raakt door experiment zeg maar

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Dec 2012
    [MENTION=1124]Heksenboot[/MENTION]: ik vind het juist leuk dat Gordon de verkoop & het slijpen van messen op zijn eigen manier invult, daarom heb ik hem eerder al de mogelijkheid geboden om zich met zijn website op ons forum te presenteren.
    Met name het hergebruik van oude messen in een tijd dat alles maar weggegooid wordt spreekt me aan.
    Mijn post was juist een poging om enige humor in deze thread te krijgen.
    Gezocht: Guillotine in werkende staat, beetje roestig of bot geen bezwaar.
    Binnen afzienbare tijd benodigd voor groot volksfeest in de regio Den Haag.
    Prijsopgave graag inclusief verzendkosten.

Heksenboot
    Guest
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kwakster Bekijk Berichten
    [MENTION=1124]Heksenboot[/MENTION]: ik vind het juist leuk dat Gordon de verkoop & het slijpen van messen op zijn eigen manier invult, daarom heb ik hem eerder al de mogelijkheid geboden om zich met zijn website op ons forum te presenteren.
    Met name het hergebruik van oude messen in een tijd dat alles maar weggegooid wordt spreekt me aan.
    Mijn post was juist een poging om enige humor in deze thread te krijgen.
    Ah, nou snap ik hem, thanx.

Toef
    Guest
    Opinel is een geprezen meer dan 100 jaar oud merk dus daar hoeft niemand meer aan te twijfelen... en het kan inderdaad ook op andere messen, hrt leuke is dat ik het vanuit hobby doe en ik kan vaak uit mijn (ouwe troep) verzameling eerst proberen of het lukt op andere materialen zodat u niet bang hoeft te zijn dat uw mes beschadigd raakt door experiment zeg maar
    Vind het leuk om te lezen dat dit soort ondernemers de ruimte krijgen op het forum, passie straalt er vanaf, heel leuk !
    Ik heb nu wel al een idee voor mijn vaders verjaardag

Ik contact je eerdaags [MENTION=4427]g.eding[/MENTION]

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Keyser Suze Bekijk Berichten
    Omdat het leuk is om een appel mee te snijden of een potlood of een prei. Meer kun je er niet echt mee. Mijn zoons van 5 en 6 hebben een Opinel.
    Dat is toch al heel veel, zeker als je de prijs, slijpbaarheid en compactheid meeneemt in het verhaal.
    Ik heb een aantal jaren terug 6 opinels gekocht voor iets van 35 euro, die zitten en liggen verspreid in mijn tassen en jassen. Batonnen gaat er niet echt mee, maar met een boel feathersticks krijg je ook een vuur aan.
    Natuurlijk heb ik een goed vast mes (en een backup) maar in het dagelijks leven worden door mij de opinel(en de Eden zakmesjes van KaTo) het meest gebruikt.
    Het simpele houten heft geeft een fijne en goede grip, het feit dat er meerdere maten in te koop zijn maakt dat voor iedere hand er een passend model is, het lemmet is letterlijk op de achterkant van een koffiekopje scheermesscherp te krijgen. het simpele lockingmechanisme zorgt voor een boel extra veiligheid, kortom een prima mesje wat goed van pas komt.

Een prepper met wat minder diepe zakken zou ik als messencombo dan ook een opinel ( icm een mora) aanraden. Heb je wat meer te besteden zijn er natuurlijk legio betere messen te koop.
    Uit de top van de toren komt de stem van de klok die nu streng met z'n klepel slaat.
    En ook onze koekoek doet z'n kop om de deur en moppert: "Het is veel te laat!"

Jr. prepper
    Ingeschreven
    Sep 2014
    [MENTION=4833]Toef[/MENTION] Heel leuk ik ben benieuwd

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2013
    [MENTION=4427]g.eding[/MENTION],

Mooie initiatief en een leuke site is altijd welkom. Ik zoek een goed slachtmes en uitbeen mes. Die van mijn pa van 45 jaar oud begint een beetje dun te worden. Heb je nog tips?

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten