Ga naar inhoud
GENEGEERD

Een videoverslag van mijn EDC / Daypack


Spyder

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

Ik dacht dit weekend - ik zal eens een videotje maken van mijn EDC / Daypack die ik iedere dag bij heb. Wat binnen- en buitenlandse maatjes waren wel benieuwd wat er nu allemaal in dat ding zit, dus heb ik een videotje voor hen gemaakt, samen met een lijst van spullen die er in zitten.

 

Het samenstellen van hat tasje ging wat anders dan bij mijn BOB. Hier heb ik buiten de korte-termijn overlevingsdingen vooral ook gelet op wat mensen om mij heen vaak vragen als we ergens zijn. Bijvoorbeeld "heeft iemand toevallig een paracetamol/batterij etc bij zich?" Het is dus ook vooral van praktische aard en moest klein blijven omdat het wel in mijn messenger bag, jas of laptoptas moet kunnen.

 

Natuurlijk dacht ik dat jullie ook wel geinteresseerd waren in mijn bevindingen: De video is hieronder te vinden!

 

 

[video=youtube_share;mNIBw9jAj_o]

 

 

 

Ik zou natuurlik ook graag van jullie leren. Wat mis ik nog en wat zouden jullie er zeker nog in doen of uit halen?

 

Veel dank alvast,

 

Spyder

  • Leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Goede set-up. Hoe maak jij je zaklamp vast aan de buitenkant? Heb je die rek zelf bevestigd? Mijn Fatty heeft dat niet...

 

Ik zou ook een leatherman toevoegen, dan kan er ander spul uit.

 

Qua EHBO heb ik 20 ml ultra saline eyewash en 15 ml hibicet om te ontsmetten in mijn EDC.

Verder zou ik nog co-flex of een ander snelverband toevoegen, evt een driekante doek en een minstens 1 paar vinyl handschoenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Spyder. Mooie video instructies. Wij zijn onder de indruk!

 

Een persoonlijke aanvulling: een EDC is er vooral om 'thuis te komen'. No matter how. Dus goed dat je lockpickertools hebt toegevoegd.

En je laat een echte liftsleutel zien:

elevatorkey.jpg.cada38929cdf7f93024eb05bccf15fcc.jpg

 

In reactie daarop, er bestaat (bij uitbreiding van de liftsleutel) ook een multikey.

Deze sleutel is voorzien van de meest gangbare sleutels voor o.a. droge blusleiding kasten, paaltjes, schakelaar brandweerlift, prullenbakken, lantaarnpalen en hekken. Maar ook kasten van technische installaties: schakelkasten, verwarming en sanitair, airco- en ventilatie-installaties, ontluchtingstechniek, elektrotechniek, gas en water. Ook een deur waarvan de klink ontbreekt is met deze sleutel te openen. Deze sleutel is onmisbaar voor brandweer, politie en ambulance!

 

kortom: een sleutel om MEE THUIS TE KOMEN!

 

multikey.jpg.8a482041c7349177a9dfd0738f8eb283.jpg

 

 

je vindt hem o.a. op deze link

https://www.hulpverleningshop.nl/producten/tools/multikey-twinkey

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan die video ook plakken in je post he :rolleyes:

 

 

 

 

 

 

Een persoonlijke aanvulling: een EDC is er vooral om 'thuis te komen'. No matter how. Dus goed dat je lockpickertools hebt toegevoegd.

 

 

Een werkpuntje is dat je bij een controle een lockpicksetje niet echt goed verkocht gaat krijgen aan ome agent...

 

Er is een verschil tussen een EDC (EVERY day Carry) en een GHB (GET home BAG)

als ik naar de winkel ga 4 minuten verderop ga ik geen GHB meenemen, wel m'n EDC

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor jullie positieve reacties!

 

Ik zal hieronder e.e.a. beantwoorden:

 

@mr mayhrm De zaklamp bevestig ik simpelweg met de clip aan de rek aan de buitenkant. Die rek zit inderdaad aan de Fatty vast en is dus zo bijgeleverd.

 

@hiddegr de Celox heb ik via E-bay besteld (setje van 10 zakjes van 2 gram. De verkoper heet shy_halat. Goede snelle transactie maar hij deed wel wat moeilijk over de verzendkosten (meerdere items konden blijkbaar niet in één pakket). Heb de andere zakjes in mijn BOB gedaan.

 

@Toef dank! goede tip ook. Ik zit eigenlijk te azen op zo'n mini waterproof stick, maar ik wacht nog even totdat daar de USB 3.0 versie voor uit komt.

 

@Geert dank voor de tip, ik ga wat muntjes toevoegen.

 

@GuywithAplan Ik heb inderdaad niet gezien dat er een fluitje aan de striker zat haha, goed oplettend oog! Heb ik er nu twee (die oranje gaat een stuk harder wel!)

 

@hayauchi Zo'n multisleutel is wel echt een goed ding. Wel is hij 28x duurder dan mijn 1 euro liftsleutel (inclusief verzending uit china) :) Ik denk dat ik zo een ding ga toevoegen aan mijn BOB. Voor mijn EDC is hij wat aan de grote kant.denk ik. Thanks voor de tip!

 

@carismo Dank - de video is ingevoegd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuke video! Altijd leuk om te zien wat een ander in zijn/haar edc heeft. Kom je zelf ook op tips. En ja, iedere edc is persoonlijk.

 

Ik ben een grote voorstander van een persoonlijke edc voor iedereen. Heb er nu zelf een en een maatje van mij heeft er ook een gemaakt. Volgende stap is een edc voor mijn vrouw.

 

Voor mij is een edc gevuld met spullen die je dagelijks nodig kan of zal hebben, maar normaal gesproken veel naast grijpt. Wil wel wat foto's of een filmpje van mijn edc maken, maar weet niet hoe ik ze in een post geplakt krijg. Dus iemand die mij kan vertellen hoe dat moet? Of heb ik de zoekfunctie verkeerd gebruikt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor jullie positieve reacties!

 

Ik zal hieronder e.e.a. beantwoorden:

 

 

@hiddegr de Celox heb ik via E-bay besteld (setje van 10 zakjes van 2 gram. De verkoper heet shy_halat. Goede snelle transactie maar hij deed wel wat moeilijk over de verzendkosten (meerdere items konden blijkbaar niet in één pakket). Heb de andere zakjes in mijn BOB gedaan.[/quote=Spyder;337344]

 

 

De Celox kan ook in Nederland besteld worden. Celox is op dit forum onderwerp van gesprek geweest en de scheikundeman heeft zelfs proeven gedaan (en verslag uitgebracht) om het zelf te maken. Persoonlijk had ik er ook nog nooit van gehoord. Dus goeie tip!

 

http://www.safe-products.nl/contents/nl/d375_Celox.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor jullie positieve reacties!

 

Ik zal hieronder e.e.a. beantwoorden:

 

 

@hiddegr de Celox heb ik via E-bay besteld (setje van 10 zakjes van 2 gram. De verkoper heet shy_halat. Goede snelle transactie maar hij deed wel wat moeilijk over de verzendkosten (meerdere items konden blijkbaar niet in één pakket). Heb de andere zakjes in mijn BOB gedaan.[/quote=Spyder;337344]

 

 

De Celox kan ook in Nederland besteld worden. Celox is op dit forum onderwerp van gesprek geweest en de scheikundeman heeft zelfs proeven gedaan (en verslag uitgebracht) om het zelf te maken. Persoonlijk had ik er ook nog nooit van gehoord. Dus goeie tip!

 

http://www.safe-products.nl/contents/nl/d375_Celox.html

 

Dank hayauchi, ik heb inderdaad ook eerst via Safe products willen bestellen. Zij bieden alleen niet de mogelijkheid van 2 grams zakjes, alleen van 15 of 35. Deze zijn voor mij de groot om in mijn EDC te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...