Ga naar inhoud
GENEGEERD

27mc gateway via TeamSpeak


Communicator

Aanbevolen berichten

Voor de geïnteresseerden:

 

Op de teamspeak server is een nieuw kanaal aangemaakt: 27mc Gateway.

In dit kanaal heb je direct toegang tot de 27mc zender/ontvanger van Communicator.

 

Dit houdt in; als je in dit kanaal zit en je hebt de juiste rechten, kan je via teamspeak praten met andere mensen die op het gekozen 27mc kanaal aanwezig zijn.

Alles wat je dus zegt in dit teamspeak kanaal wordt ook verzonden via de 27mc zender. En alles wat op dit 27mc kanaal gezegd wordt, kan je ook horen via teamspeak.

 

Het concept bestaat al enige jaren, maar werkt nu dus ook in huize communicator :)

 

Mocht je nieuwsgierig zijn, kom eens kijken en luisteren op de teamspeak server: ts1.noodnetwerk.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

komt ie...

 

Hardware (van 27mc naar pc)

 

CRT ss6900n zender ontvanger (10-11 meter bak)

Daartussen een MFJ-1275 Soundcard Radio Interface die het geluid heen en weer verstuurt en de PTT knop via een Seriele verbinding bediend.

PC

 

Op de pc draait voor deze gateway de volgende software:

 

TS-Gateway Commander 4.0.1

en natuurlijk Teamspeak 3

 

De instellingen van TS-Gateway spreken redelijk voor zich. en tijdens het installeren controleert de software of MS Framework 4 aanwezig is. Zonder dit framework gaat Teamspeak hard onderuit met een crash.

 

Dan vraagt TS-Gateway of hij een plugin mag installeren voor Teamspeak (soort van API) om teamspeak te mogen besturen.

 

Daarna is het een kanaal opzetten, geluid een beetje tweaken, en hoppetee :D t werkt!

 

Ik kan nu dus ook zelf via Teamspeak mijn dagelijkse tokkel doen op de 27 mc :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
veelal kanaal 4 @FKAGB maar een bericht vooraf zou fijn zijn, omdat ik mijn apparatuur ook vaak gebruik voor digimodes. dan moet ik eerst even omschakelen ;)

 

Aha hij staat niet constant aan. Ik denk dat ik de antenne donderdag op de auto plak. Geef je wel even een seintje.

 

Ben trouwens aan het kijken naar een FRN gateway voor in de auto. Ongeveer zoiets als Teamspeak. Draait teamspeak op een Raspberry PI?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vrijdag heb ik lekker een vrije dag dus dan ben ik niet in Roosendaal. Proberen volgende week anders wel even. Geen haast.

 

Ik wil al jaren een FRN gateway opzetten voor thuis en met de komst van de Raspberry met zijn extreem lage verbruik zie ik mogelijkheden zo'n gateway in de auto te bouwen. De auto staat hier voor kantoor en heeft de hele dag toegang tot wifi. Is best leuk om een beetje mee te kunnen luisteren op kantoor. En aangezien ik het idee heb dat er op FRN niet zo veel gebeurd dacht ik door dit topic ineens aan Teamspeak. Servertje in de auto die het signaal via een porto de lucht in slingert. Leuk experiment.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

@Communicator, misschien is bijgaande link wel een aardige om te volgen: http://transmission1.co.uk/viewtopic.php?f=48&t=43875

 

Het begon als een stand alone FRN interface gebaseerd op een Raspberry PI. Door problemen met FRN zijn ze nu overgestapt op Teamspeak. Het filmpje wat ik er van zag toen het nog op FRN draaide was veelbelovend. Een PI gateway gekoppeld aan een klein bakkie kan leuke resultaten geven. Zag net een Albrecht AE-6110 voor €60 staan. Ding is 10 cm breed en 2,5 cm hoog, maar wel 8 watt output :-)

 

6110-002wm.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...