Ga naar inhoud
GENEGEERD

Contest uitdaging sstv & rtty


Communicator

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

In aanloop van de Papa Romeo Ronde die volgende week dinsdag weer vanaf 19:00 tot 20:00 plaats zal vinden heb ik iets leuks bedacht....

Dit jaar (2015), zal ik elke maand op de 27.005MHZ USB en op de Teamspeak server tijdens de ronde 2x een SSTV signaal versturen waarin een afbeelding zit.

 

De afbeeldingen zijn genummerd van 1-10 t/m 10-10

 

Iedereen die alle 10 deze afbeeldingen heeft kunnen ontvangen krijgt aan het eind van dit jaar een heus certificaat!

 

Hoe kan je die ontvangen....

 

Via 27mc:

Iedereen met een all-mode 27mc bak kan dit ontvangen (AM/FM/LSB/USB).

Je hoeft enkel de speakeruitgang van je bak, aan te sluiten op de line-in van je pc en MMSSTV (

Als je de ruis of in elk geval het signaal binnenkrijgt van de bak op je pc, in MMSSTV, dan ben je al klaar. De software weet namelijk zelf in welke mode en hoe hij dit signaal moet ontvangen.

 

Via Teamspeak:

Installeer dezelfde software als in de link hierboven, maar zorg er dan voor dat dit programma naar TeamSpeak Luistert ipv je line-in. Mocht je hier niet aan uitkomen, dan help ik je daar graag bij...

 

Klinkt als een uitdaging? mooi!

 

RTTY

Voor de luisteraars die enkel via FM kunnen luisteren zal ik een RTTY uitzending doen op 27.005MHZ FM. (ook te beluisteren via Teamspeak). In deze digitale uitzending is enkel een tekstbericht te lezen.

 

Je bent nu ruim op tijd op de hoogte om voor aankomende Dinsdag je hard- en software op orde te hebben, dus kom op! doe mee, en win dat unieke certificaat! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Om alvast een idee te geven wat voor plaatjes je kunt verwachten, heb ik er ééntje beschikbaar gemaakt voor het forum:

 

attachment.php?attachmentid=17061&stc=1

 

Als je alle 10 de plaatjes hebt kunnen ontvangen via de lucht, of experimenteel via teamspeak, krijg je een certificaat:

 

attachment.php?attachmentid=17062&stc=1


Vandaag heb ik zelf wat SSTV (Slow Scan TV) verstuurd en ontvangen met een ander station die op Mauritius eiland woont, zo'n slordige 9500km van mij vandaan :D

 

attachment.php?attachmentid=17063&stc=1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren avond de eerste succesvolle test gedaan met mmsstv via teamspeak met een ander lid van dit forum.

 

Hij kreeg het in eerste instantie niet voor elkaar om mmsstv naar teamspeak te laten luisteren, maar met behulp van een virtuele geluidskaart lukte het uiteindelijk wel.

En na wat te spelen met de volumeinstellingen bereikten we uiteindelijk het volgende resultaat:

 

attachment.php?attachmentid=17077&stc=1

Eerst kwam het geluid te hard binnen en door overspraak heel veel ruis.

 

attachment.php?attachmentid=17076&stc=1

na het geluid aan beide kanten zachter gezet te hebben, was dit uiteindelijk het beste resultaat

 

Ik ga nu beginnen aan een stap voor stap uitleg op WIKI hoe je dit dan inclusief de extra virtuele geluidskaart moet installeren, en gebruiken. Als het klaar is zal ik de link hier plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...