Ga naar inhoud
GENEGEERD

Eerste rugzak


Gast Moleman

Aanbevolen berichten

Net een Modulair Lightweight Load-Carrying Equipment (Molle) II-Aussault Pack(staat op etiket met nogwat nrs etc) gekocht in kringloop. Geen beschadigingen of afgesleten kleur. Net ik opzoek was voor een geschikte tas. Scheelt hoop geld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
ziet er als een prima tas uit.

terwijl ik er voor de rest niet veel van weet.

misschien is het handig als je er een kleine beschrijving bij zet (meer info).

bijv waar ga je hem voor gebruiken?

en hoeveel liter kan in de tas?

 

Dit is een zeer goede US Molle II tas.

Ik weet niet wat je er voor betaald hebt maar ik ga er vanuit niet veel bij een Kringloop :)

Wat is dat voor rechthoekig Grijs vlak wat daar op de Camo is gestikt?

Bij die van mij staat daar een US Logo op de Camo gedrukt .. Zie Link http://preppers.nl/forum/threads/12318-Te-koop-US-Molle-2-3-Day-Assault-pack

 

Veel succes met de Tas ( 35 Ltr Inhoud )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is een zeer goede US Molle II tas.

Ik weet niet wat je er voor betaald hebt maar ik ga er vanuit niet veel bij een Kringloop :)

Wat is dat voor rechthoekig Grijs vlak wat daat op de Camo is gestikt?

Bij die van mij staat daar een US Logo op de Camo gedrukt .. Zie Link http://preppers.nl/forum/threads/12318-Te-koop-US-Molle-2-3-Day-Assault-pack

 

Veel succes met de Tas ( 35 Ltr Inhoud )

aahh dank je wel.

Dit vind ik wel handig om te weten :p

En ik zelf ga er vanuit dat dat vlak voor klittenband is

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is een kleefband strook.

De zelfde als de uwe :)

Een vraag,

-aan de buitenkant van de rug is een vak en aan de binnen rugzijde eentje met stroken stevig stof zonder gesp maar weet de functie er niet van. mss camelbag?

~ en onderkant nog riempjes.

 

heeft me 10euro gekost. Morgen weer.

 

 

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

De camo is ook wel handig.

Zeker in verstedelijkt gebied waarin woodland camo erg veel opvalt en in de bossen zal je ook niet opvallen.

En het is niet te groot ,zitten er trouwens heupbanden om?

 

 

 

heup en middenbanden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is een kleefband strook.

De zelfde als de uwe :)

Een vraag,

-aan de buitenkant van de rug is een vak en aan de binnen rugzijde eentje met stroken stevig stof zonder gesp maar weet de functie er niet van. mss camelbag?

~ en onderkant nog riempjes.

 

heeft me 10euro gekost. Morgen weer.

 

 

mvg

 

Die Twee witte stroken zijn voor Parachute bevestiging !

En voor Je Camelback zit binnen een extra vak.

Aan de bovenzijde zit aan iedere kant een uitsparing voor je Slang.

DE zak heeft tevens achterin een stevige Witte kunststof plaat en een Schuimplaat.

Blader maar eens door de Info via de Link .Dan zie je de Mogelijkheden van dat US Molle 2

 

http://www.ncat.edu/divisions/academic-affairs/rotc/army/assets/downloads/army-rotc-resource-files/leader-development-and-assessment-course-information-files/MOLLE-Use-care.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

enorm bedankt voor de info,links zodat ik dit tot een volwaardigerugzak kan maken. ik dacht er een Vlaamse leeuw op te zetten maar hoe minder info des te beter :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooie tas @Moleman of maken we er nu molleman van?

 

 

haha das een goeie.:)

 

kende het systeem maar nu ik me erin verdiep lijkt het mij een heel simpel-praktisch systeem. al is de tas vrij basic.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die Twee witte stroken zijn voor Parachute bevestiging !

En voor Je Camelback zit binnen een extra vak.

Aan de bovenzijde zit aan iedere kant een uitsparing voor je Slang.

DE zak heeft tevens achterin een stevige Witte kunststof plaat en een Schuimplaat.

Blader maar eens door de Info via de Link .Dan zie je de Mogelijkheden van dat US Molle 2

 

http://www.ncat.edu/divisions/academic-affairs/rotc/army/assets/downloads/army-rotc-resource-files/leader-development-and-assessment-course-information-files/MOLLE-Use-care.pdf

 

passen alle molle tasjes erop? en waar kan je die kunststof-en schuimplaat kopen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Moleman, als het goed is past alle MOLLE/PALS op elkaar. Soms zitten de bevestigings strips aan de tas vast, of er los bij.

Soms moet je ze er bij kopen. Er zijn verschillende systemen te krijgen. Maxpedition heeft MOLLE loops, Blackhawk heeft MOLLE clips en dan zijn er nog MOLLE Sticks. Die laatste kun je zo los trekken waardoor je de tas zo los kan maken.

 

Ik ben zelf bezig met een prototype MOLLE stick Quick Release, als ik dat verder klaar heb zal ik wat posten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

passen alle molle tasjes erop? en waar kan je die kunststof-en schuimplaat kopen?

 

Die Grote Kunststof en schuimplaat kun je niet los kopen ! Molle tasjes met Alice Clips zijn zijn geen Molle tasjes.:) Een Alice systeem en Molle ( II ) zijn niet hetzelfde.

Vind het ook niet passen met die metalen clips .Maar het kan wel :o

Link naar reactie
Delen op andere sites

mooie tas voor een mooie prijs.

 

maakt niks uit de de tas heel basis is, toen ik net begon met preppen zaten al mijn dingen in een grote sporttas. Dat lukt mij nu nooit weer, maar zulke klein tasjes zijn altijd handig als EDC of voor kleine dagjes in het bos.

 

mijn meest gebruikte tas is ook mijn haversack.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zal wel redelijk licht dragen zijn ,het is compact en met heupbanden.

Niet ideaal als INCH maar als BOB uitstekend.

 

 

U slaagt de nagel op de kop.

Ik ga deze als BOB gebruiken.

De tas heb ik al nu nog opvullen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die Grote Kunststof en schuimplaat kun je niet los kopen ! Molle tasjes met Alice Clips zijn zijn geen Molle tasjes.:) Een Alice systeem en Molle ( II ) zijn niet hetzelfde.

Vind het ook niet passen met die metalen clips .Maar het kan wel :o

 

dan ga ik zelf proberen om die platen te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooie tas hoor, mooie prijs ook. :)

 

Ik heb een aardige verzameling tasjes maar de meesten zijn met Alice-clips (zou ook moeten passen

op MOLLE webbing) en in Woodland en dat zou dan weer vloeken met je tas. :rolleyes:

 

Nogmaals: mooie tas hoor!

 

heb je er toevallig in acu camo die verkoopt-ruilen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...