Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Landbouwgif

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Oct 2012

Landbouwgif

De Europese Commissie liet tussen 2009 en 2013 een rapport met richtlijnen opstellen die zouden bepalen welke soorten landbouwgif veilig zijn om voedselgewassen mee te besproeien. Toen bleek dat volgens de richtlijnen maar liefst 31 soorten gif verboden moeten worden, hield de Commissie het rapport achter.

https://europa.partijvoordedieren.nl...eld-gifrapport

Survivor
    Ingeschreven
    Mar 2013
    Ik heb niet erg veel met de PvdD, maar op dit soort onderwerpen ben ik het toch ťcht met ze eens. Ben ik alleen toch nog even benieuwd wat er met de voedselprijzen zou zijn gebeurd, als deze 31 gifsoorten zouden zijn verboden.
    "That which we obtain to easily, we esteem to lightly."
    ~Thomas Paine

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Ik ben benieuwd wat er met de kosten van de waterschappen, de mens en diergeneeskunde en de veehouderij gebeurt als deze giffen verboden worden. De directe kosten lijken vaak te stijgen. in dit geval de voedselprijzen voor mensen die gangbaar eten, maar de indirecte besparing zal waarschijnlijk groot zijn.

Wat mij betreft mogen deze gifstoffen gelijk verboden worden. Ik ben het zat om het waterschap steeds meer te moeten betalen omdat er mensen zijn die zo nodig chemische stoffen over hun eten laten gooien omdat het dan "goedkoop"is.

Moderator
    Ingeschreven
    Aug 2013
    Tevens zijn door die vervuiling ook de biologische producten duurder dan nodig. Terwijl bij bio teelt en bio consumptie de prijs net zo laag kan worden als al die bespoten producten.

Leve de economie!
    “31 soorten landbouwgif worden momenteel totaal onverantwoord in het milieu en op ons voedsel gespoten. Een dagelijks Europees bestuur dat bewust objectieve onderzoeken achterhoudt die in het belang zijn van volksgezondheid, dieren en het milieu, is het vertrouwen van de burgers en het parlement niet waard,” zegt EuroparlementariŽr Anja Hazekamp.

Wie gaat er nog steeds stemmen? koop liever biologisch voedsel!
    Dat is een directe aanslag op de economie van de chemie producenten. En gezonder voor al het leven.

De politiek zit tot heel diep in dat ene donkere deel van de industrie. Vraag maar aan Demmink, die weet de weg!

Je moet een reputatie toekennen aan andere gebruikers voordat je dat opnieuw kunt doen aan [MENTION=952]Dreutel[/MENTION].
    Laatst gewijzigd door Highway; 10-03-15 om 23:09.

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten