Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 23
    SHTF Expert
    Ingeschreven
    Jul 2013

Lifehack : RFID chip van debit- of creditcard uitschakelen

Steeds meer bankkaarten worden uitgerust met een RFID chip die toelaat om contactloos te betalen. Als ik over dergelijke systemen hoor, dan gaan bij mij alle alarmbellen af. Wellicht is het mijn state of mind of ben ik overgevoelig. Toch wil ik er liever geen gebruik van maken. In de nabije toekomst zal het allicht niet meer mogelijk zijn om bij financiŽle instellingen een bankkaart te krijgen zonder deze functie.

In het bijgevoegde filmpje zie je hoe je de chip kan uitschakelen. Persoonlijk vind ik het nogal knullig. Ik zal zelf opteren voor een boormachine met een klein boortje om de chip naar een andere wereld te helpen. Dan krijg je in je kaart een net gaatje.

https://www.youtube.com/watch?v=e52WfJgXuXE

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Jan 2013
    Goede bijdrage,

We hebben op het werk even wat pasjes zitten onderzoeken. En er zijn er bij waar de rfid chip achter de "grote" chip zit voor de betaal automaten. Dus die zijn niet te disabelen met de ik boor een gat methode
    Zou dat bewust zijn gedaan? We hebben nieuwe pasjes aangevraagd van die bank om ze te kunnen slopen en te kijken hoe de antenne spoel loopt.. Want als je die sloopt heb je ook resultaat. Het is even wachten ;-)

Eigelijk zou ik een losse pas met rifd willen waar ik geld op stort want parkeren en een aantal andere toepassingen zou wel eens moeilijk kunnen worden als je helemaal geen rfid pas hebt.
    Verder was het een goede week. ISP's zijn wan de bewaarplicht af geholpen door de rechter en Teefen en Opstelten zijn weg. De vlag is uit hier

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Sep 2014
    Een stevige oscillator op 13,56MHz met flink wat vermogen erachter en ik durf te wedden dat de chip het niet lang volhoudt.

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door QuickFix Bekijk Berichten
    Een stevige oscillator op 13,56MHz met flink wat vermogen erachter en ik durf te wedden dat de chip het niet lang volhoudt.
    Inderdaad. Er is wel wat te bedenken om dit uit te koken... Maar waarom zou je? Als je wil betalen met een kredietkaart / bankkaart, wordt je transactie sowieso gelogd
    en je haalt zo een kaart enkel boven OM te kunnen betalen. Bij online betalingen ben je meestal in een 'veilige' omgeving en anders steek je je betaalkaarten in een metalen
    hoesje, dan valt er niets te 'scannen'. Maar ieder maakt kapot wat hij wil natuurlijk, of het verstandig is, is een open vraag...

Toef
    Guest
    Het schijnt dat de bank het contactloos betalen kan laten uitschakelen op een nieuwe pas. Als je daar geen gebruik van wil maken.
    Contactloos betalen is niet veilig idd. Ik heb een technische man horen praten dat er IC's op de markt zijn die op 20 meter afstand je pasje kan laten betalen.

Boefjes zijn daar dus snel ook achter !

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Jan 2014
    Super post, die persoon heeft een sub !

Edit: Is dit een idee om allerlei manieren te vinden en te bespreken hoe we die RIFD chip om zeep kunnen helpen (evt. zonder de pas te beschadigen wat van de buitenkant te zien is)?

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Nov 2012
    De ING heeft op de website een mogelijkheid om contactloos betalen uit te zetten.
    Daarnaast beplak je je pas hoesje natuurlijk met aluminiumtape. Werkt prima.

Van twee Sun system configuration cards (uit oude apparatuur) maak je zelf een nieuw hoesje met exact de juiste afmetingen.

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    May 2013
    Vraagje ik heb mijn ID kaart en bankpas (waar nog RFID chip inzit) in een zelfgemaakt envelopje van metaal zitten , het lijkt mij stug dat men je kaart dan kan uitlezen .
    Pas als je je bankpas zou pakken om iets te betalen en men staat er met zo'n RFID uitlezer bij je in de buurt ben je de klos dat wel
    Uit laten schakelen door je bank lijkt mij het slimste en veiligste .
    [MENTION=1377]jobs[/MENTION] mijn envelopje is gemaakt van een opengeknipt blikje cola met daar om heen inderdaad van dat aluminium folie tape , het is dun en werkt perfect
    gr will

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Bij ABN Amro kun je de pas gratis omwisselen voor een pas zonder contact loos betalen.
    Geen gedoe en geen problemen.

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lekker Bekijk Berichten
    Bij ABN Amro kun je de pas gratis omwisselen voor een pas zonder contact loos betalen.
    Geen gedoe en geen problemen.
    Dat is nog meer service dan de knop op de ING website.
    Zal ik toch maar aluminiumtape meenemen naar een volgende SC?

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten