Ga naar inhoud
GENEGEERD

Weer aan het tuinieren....


Communicator

Aanbevolen berichten

Een dag vol miezerige regen...

en op deze dag besloot ik de voortuin om te toveren tot een moestuin.

 

Om onze achtertuin wat op te vrolijken ben ik vanmiddag wezen shoppen bij de plaatselijke kas. tot mijn verbazing zag ik dat zij ook stekjes verkochten van groentes. 20ct per stuk. ik weet het veel te duur, maar goed. ik heb 4 soorten bladgroenten gekocht... van elk 5;

sla, andijvie, spitskool en rode kool.

 

In de voortuin heb ik 4 bedden gemaakt alwaar ik deze groenten heb geplant.

attachment.php?attachmentid=17352&stc=1

 

moet alleen nog groene borders bij halen om het geheel af te maken.

Deze keer geef ik ze wel genoeg ruimte om te groeien. En hopelijk kunnen de kinderen uit de buurt er van af blijven. 24/7 camera bewaking is aanwezig :)

 

In de achtertuin heb ik ook het één en ander aan eetbare vruchten staan nu;

Aardbeien, kiwi's, druiven, rozemarijn en frambozen. En een appelboom die 5 soorten appels geeft.

 

daarnaast nog wat viooltjes, en andere vrolijke bloemetjes, een vlinderplant en een mooie grote palmboom om het geheel een zomers tintje te geven.

 

Ik ben zóóó blij dat onze tuin weer betegeld is.

 

we hebben nog een kleine kippenren staan. deze is weer toe aan een opknap beurt. Als dit is gedaan, komen er twee lekkere lieve konijnen in :)

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Een dag vol miezerige regen...

en op deze dag besloot ik de voortuin om te toveren tot een moestuin.

 

Om onze achtertuin wat op te vrolijken ben ik vanmiddag wezen shoppen bij de plaatselijke kas. tot mijn verbazing zag ik dat zij ook stekjes verkochten van groentes. 20ct per stuk. ik weet het veel te duur, maar goed. ik heb 4 soorten bladgroenten gekocht... van elk 5;

sla, andijvie, spitskool en rode kool.

 

In de voortuin heb ik 4 bedden gemaakt alwaar ik deze groenten heb geplant.

attachment.php?attachmentid=17352&stc=1

 

moet alleen nog groene borders bij halen om het geheel af te maken.

Deze keer geef ik ze wel genoeg ruimte om te groeien. En hopelijk kunnen de kinderen uit de buurt er van af blijven. 24/7 camera bewaking is aanwezig :)

 

In de achtertuin heb ik ook het één en ander aan eetbare vruchten staan nu;

Aardbeien, kiwi's, druiven, rozemarijn en frambozen. En een appelboom die 5 soorten appels geeft.

 

daarnaast nog wat viooltjes, en andere vrolijke bloemetjes, een vlinderplant en een mooie grote palmboom om het geheel een zomers tintje te geven.

 

Ik ben zóóó blij dat onze tuin weer betegeld is.

 

we hebben nog een kleine kippenren staan. deze is weer toe aan een opknap beurt. Als dit is gedaan, komen er twee lekkere lieve konijnen in :)

 

Heb je nog behoefte aan twee konijnen? Kleintjes hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Repelsteeltje
Heb je nog behoefte aan twee konijnen? Kleintjes hoor.

 

Volgens mij moet hij er van af...

@Communicator: Je hebt viooltjes. Heb je wel gedacht aan een paar afrikaantjes bij het fruit? Ze houden de witte vlieg/mieren etc op afstand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Repelsteeltje
misschien ook wat biologisch bloemzaad. goed voor de bijtjes

 

Bijen zijn gek op afrikaantjes. Overigens zijn de bloemen van het afrikaantje zelf uiteraard ook te eten.

 

O ja, wat is het toppunt van discriminatie? Bij het water geven de afrikaantjes overslaan.

 

Flauw, ik weet het :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Vandaag de hele dag bezig geweest met schoffelen, onkruid plukken, en fatsoeneren.

 

Het resultaat mag er weer zijn. :)

 

En nog leuker, we hebben vandaag voor de eerste keer uit ons tuintje gegeten :) Vanmorgen eerst een aardbei weggesnoept :) en als avondeten hadden we sla stamp met spek en kipfilet, met heerlijke zelfgemaakte knoflook saus :)

 

attachment.php?attachmentid=18657&stc=1

 

heerlijk weer om in de tuin te werken :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...