Ga naar inhoud
GENEGEERD

Nieuwe EHBO kits binnen (LifeSystems)


Aanbevolen berichten

We hebben ivm een reis naar Afrika twee nieuwe EHBO kits aangeschaft. Wil jullie deze niet onthouden.

We zijn thuis goed voorzien van EHBO spul maar er ontbraken toch nog enkele zaken bedacht ik me. Al surfend op de website van LifSystems uitgekomen. Een Britse firma met goede credentials.

 

Heb er twee setjes aangeschaft om mee te nemen naar Afrika, hopelijk hebben we ze niet nodig maar je weet maar nooit.

 

1) Dental First Aid Kit

2) Sterile Pro First Aid Kit

 

image.jpg.ff05c5d227da0ea2a59580d4e38d0c03.jpg

De Bic ligt erbij voor een idee van de maat te geven.

 

De zakjes zijn licht maar voelen toch stevig aan. De ritsen zijn waterproof. De Sterile Kit is Molle compatible, de andere niet. Samen wegen de kits net geen 300 gram. Er zit een gebruiksaanwijzing bij in 4 talen waaronder het Nederlands (zonder schrijffouten!)

 

image.jpg.f81868bbca305df034c228fdbbd390cc.jpg

 

LIFESYSTEMS DENTAL KIT includes a useful dental care info card, temporary filling paste, a sterile needle and syringe (for use by a dentist) and clove oil to help numb the pain of toothache.

 

 

image.jpg.262d4ad4a85aa35713640bcf0a00425e.jpg

 

Product Details

 

GENERAL

1 x Primary Care Leaflet

1 x Sterile Information Card

1 x Scalpel (1cm blade)

2 x 2ml Syringes

2 x 5ml Syringes

1 x 10ml Syringe

1 x Hypodermic Needle (19G) 1.1 x 40mm White

2 x Hypodermic Needles (21G) 0.8 x 40mm Green

2 x Hypodermic Needles (23G) 0.6 x 30mm Blue

1 x Hypodermic Needle (25G) 0.5 x 25mm Orange

1 x IV Cannula (18G) 1.3 x 45mm

2 Pairs Vinyl Gloves

Transfusion Set

PREPARATIONS, DISPOSABLES & TAPES

1 x Micropore Tape 1.25cm x 5m

6 x Hygienic Cleansing Wipes

1 x Synthetic Suture 2.4 x 7.5 cm

DRESSINGS

1 x Pack of Assorted Plasters

3 x Wound Closure Strips

 

 

Met de Sterile Kit ben je zelf niet veel, maar bij een ziekenhuisopname ben je zekerder dat ze steriel spul gebruiken.

Er is in beide zakjes nog plaats voor zaken toe te voegen. Ga er zeker nog extra hechtdraad bijdoen, handschoenen, enkele naalden, scalpels, en enkele busjes Hibicet.

 

Ben zeer tevreden met deze aankoop, al was die niet goedkoop. Spijtig genoeg is er geen verdeler in de Lage Landen wegens de Europese wetgeving rond bepaalde medische zaken. Ik heb deze besteld via een vriend die in Londen woont en regelmatig naar hier komt.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Ik heb een porseleinen kroon met seconden lijm vastgeplakt. Die zit alweer zes maanden. Tip voor als je ook zoiets hebt. Wel goed schoon maken tevoren!

 

Secondenlijm is hier in huis geprept. Ook handig om wonden dicht te lijmen. En voor van alles en nog wat.

 

Waarom ben je niet naar de tandarts gegaan ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Secondenlijm is hier in huis geprept. Ook handig om wonden dicht te lijmen. En voor van alles en nog wat.

 

Waarom ben je niet naar de tandarts gegaan ?

 

Het was niet voor mezelf. En echt zo'n rot tijd, vrijdag avond of zo.

 

:)

Dat is geen artsenwerk, meer iets voor een tandtechnicus. En die gebruiken ook gewoon lijm om zoiets te herstellen. Al zal, toegegeven, die lijm net iets duurder zijn als die die wij thuis hebben liggen...

 

Nou ja, die lijm die ik gebruik voor wonden is cyanoacrylaat, blauw en steriel, kost bijna een tientje per flacon of zo, eenmalig gebruik. Die van de Action is kleur loos, ook cyanoacrylaat, en ik geloof niet dat bacteriën in zo'n smerig chemisch goedje willen wonen dus gewoon ook steriel. 3 tubes voor nog geen 50 cent. Kan ik tientallen mensen mee behandelen. En kronen plakken.

 

We worden allemaal iets wijsgemaakt door de medische industrie. Duur dus beter. Honing in wonden werkt vaak net zo goed als fusidinezuur. Om maar een voorbeeld te noemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het was niet voor mezelf. En echt zo'n rot tijd, vrijdag avond of zo.

 

We worden allemaal iets wijsgemaakt door de medische industrie. Duur dus beter. Honing in wonden werkt vaak net zo goed als fusidinezuur. Om maar een voorbeeld te noemen.

 

Oh, maar dat geldt voor elke industrie, niet alleen de medische. Een Iphone iemand?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb wel een potje of 2 met een secondelijm variant van loctite dat ong. €50/gram kost..

en geloof me - er is verdorie toch een verschil in eindsterkte tussen die lijm, en de secondelijm uit de action.

(maakt niets uit voor huid natuurlijk, maar wel voor assemblage / herstelling van dingen :))

heb zo een paar jaar terug de tang van een open scheermes gelijmd ermee.. totale oppervlakte, zo'n 2x9mm, en dat houd het nog steeds prima ondanks de grote hefboom en krachten bij het stroppen.

 

Qua steriel zijn echter denk ik niet dat dat het probleem is.. de medische zal waarschijnlijk gewoon minder schadelijke additieven of activators hebben, en wat meer marge. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Zo, terug uit Gambia/Senegal.

 

Heb gelukkig niets moeten gebruiken van de sets. Heb ze beiden weggegeven aan een Gambiaanse verpleger die ik daar heb leren kennen. Die kan er vast meer mensen mee helpen dan ik en zou onbetaalbaar zijn voor hem (een maandloon in Gambia ligt rond de 70 euro)...

Ik bestel er dan wel nieuwe om in mijn EHBO kast te steken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...