Ga naar inhoud
GENEGEERD

waar stop je alles in


Gast branco

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

ik wilde wat fotoos plaatsen van een aantal rugtassen en andere tassen die ik gebruik voor BOBs

ik vond deze heel bruikbaar en practisch -

misschien hebben anderen er ook iets aan als practische tip

 

de CoCoontas kun je via vissportwinkels krijgen, de Anaconda tas met de isoleervoering en vakverdeling via amazon

de rugzak via countrystore in Epe

 

Anaconda-Picknick-tas.jpg.bd9829f80fb087cdd98cbd8aaa6924a8.jpg

CoCoon-Large-CarryAll.jpg.bc2b45a57de240cbd3ca5a240f3c3ff3.jpg

Lowe-Alpine-strike.jpg.27022e496b5d5eef1234197dba3391e4.jpg

 

oh en ik vergat deze nog: de Maxpedition Versapack Fatboy

geweldige producten hebben die al is niet alles even practisch

en vaak ook wat klein (en duur)

http://www.maxpedition.com/store/pc/FATBOY-G-T-G-VERSIPACK-40p1662.htm

 

 

ik gebruik de Anaconda speciaal voor medische voorraden, medicijnen etc

de dikke isoleerbekleding en isoleer vakverdelers zijn perfect om juist zulke materialen veilig mee te nemen

en te beschermen tegen temperatuursinvloeden

de picknickspulletjes heb ik er uiteraard uitgehaald ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik zelf maak gebruik van de low alpine sting

WP_20150206_11_47_48_Pro.jpg.049745d7f9b53dde5d351c1da3fc0b83.jpg

 

Deze tas gebruik ik als INCH.

Maar omdat ik een Bug out op de fiets doe.

Doe ik hem in 2 delen.

De zij tassen doe ik voor in de bak (bak zit aan het stuur vast) met daar in de zwaardere spullen.

En de "hoofd tas" doe ik op me rug (die is wat lichter).

 

Ook heb ik een pistool holster met een MOLLE systeem.

Waarbij ik het deel voor de pistool eraf heb gehaald en door een normaal camo tasje heb vervangen.

Omdat ik dit tijdens een shtf altijd om mijn been heb (zoals gepland dan) zitten hier de spullen in die ik snel nodig kan hebben.

http://www.benscore.com/Molle-beenholster-rechtshandig-digital-WDL-camo-p-28348.html

 

En ook een vest met daar in de standaard spullen. Voor als ik mijn rugzak kwijtraak.

Van het vest heb ik nog geen foto. Maar tijdens een SC heb ik hem wel altijd aan.

 

EDIT: op de foto is te zien dat ik mijn slaapmat boven zit en mijn tarp onder.

Dit is veranderd. Net zoals dat de slaapzak nu in de tas zit ivm de genoegen ruimte en voor een drogen slaapzak :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

cool @homerun -

 

een fietskar is ook altijd handig als je met de fiets vertrekken wil

 

ik heb jassen ook altijd voorzien van hoogst nodige zaken, en allerlei andere kleinere maten en containers met BOBs en INCHES

voor elke gelegenheid wel iets bedacht

het blijft altidj weer verder zoeken, ontwikkelen en bijschaven...

Link naar reactie
Delen op andere sites

@dutch survival

ja zou zeker eens tuk handiger zijn. Maar ik heb in mijn tarp mijn touw, duc tape en ty-rips zitten ivm mijn systeem om alles bij elkaar te houden van onderwerpen.

Zoals: onderdak, eten, drinken, koken en vuur.

@branco

Ja een fietskar is erg handig.

Maar op dit moment kan ik het me niet veroorloven om er een aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@dutch survival

ja zou zeker eens tuk handiger zijn. Maar ik heb in mijn tarp mijn touw, duc tape en ty-rips zitten ivm mijn systeem om alles bij elkaar te houden van onderwerpen.

Zoals: onderdak, eten, drinken, koken en vuur.

@branco

Ja een fietskar is erg handig.

Maar op dit moment kan ik het me niet veroorloven om er een aan te schaffen.

 

fietskar hoeft niet duur te zijn als je een beetje handig bent. ik heb de mijne voor 40 euro gekocht op marktplaats en er zelf een kist op gebouwd. gaat een flinke lading in hoor.

 

aankoop marktplaats:

[ATTACH=CONFIG]17435[/ATTACH]

 

Uiteindelijk resultaat (het project staat stil sinds mijn verhuizing, zolang het maar werkt.)

[ATTACH=CONFIG]17436[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]17437[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]17438[/ATTACH]

Link naar reactie
Delen op andere sites

fietskar hoeft niet duur te zijn als je een beetje handig bent. ik heb de mijne voor 40 euro gekocht op marktplaats en er zelf een kist op gebouwd. gaat een flinke lading in hoor.

 

aankoop marktplaats:

[ATTACH=CONFIG]17435[/ATTACH]

 

Uiteindelijk resultaat (het project staat stil sinds mijn verhuizing, zolang het maar werkt.)

[ATTACH=CONFIG]17436[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]17437[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]17438[/ATTACH]

 

 

Ziet er goed uit.

Daar zal ik dan even over na moeten denken en over hoe ik dat zal gaan doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Geert - wat er allemaal in zit - poe dat is geen eenvoudige vraag, dwz daar is geen kort antwoord op te geven.

 

ik doe toch even een snelle ongesorteerde poging wat te benoemen:

 

VUUR: 6 verschillende methodes om vuur te maken

WATER: 5 verschillende opties om water te zuiveren (oa katadyn, life-straw, etc), waternoodsupplies, stalen veldfles die op vuur kan

SHELTER: tarps, bungees, touwen, tenthaken,

EHBO: zeer uitgebreide First Aid, verbandmiddelen, hechtsets, infuus, dental sets incl trektangen, lido, xylo, naalden, spuiten, emergency blankets, blusdekens

MEDS: los van 3 jaarvoorraden aan eigen medicatie en 'huisapotheek' ook 10 soorten antibiotica, div schimmel en huidmedicaties, epi-pennen, zware pijnmedicatie, kruidnagelolie, etc

TOOLS: handzaag, handboren, beitels, boomzagen, bijl, kloofbijl, grote bijl, hamers, multitools, trekmes (voor bast vd boom snijden), bushcrafttools, lepelmessen, messen, breekijzer, snoeischaar, tuingereedschap, bliksnijder, grote (staal)draadschaar, enz

DIV: velddouche, klamboe, muizen- en rattenvallen, snares, nood hangmat, goeie hangmat, slaapzak, isoleermatje, slaapmatje, olielampen & lampolie, zaklampen, hoodlampen met batterijen

FOOD: kant-en-klaar BBQ, verschilende kooksets, esbit brander, petroleum kookset met 20m extra lint, vislijn, haakjes, dobbers, zinkers enz, proteine-bars, vitaminetabletten, scheepsbiscuits, zout, kruiden,

ELECTRONICS: oplaadbare radio (hand - en zon), zonnepaneelsets, oplaadbare batterijen, mini telefoonlader, allerlei oplaadkabeltjes en stekkers voor div apparaten, batterijladers

CHEM: zwavelbloem, natriumbicarbonaat, zoutzuur, MMS, colloidaal zilverwater, H2O2, glycerine,

 

en nog veel meer

 

hoop dat het wat nieuwe tips oplevert voor mensen die daar behoefte aan hebben...

Link naar reactie
Delen op andere sites

@prepper053 mooie kar - zit wel max laadgewicht op van 45 kilo maar je kan idd een hoop meenemen zo (die gele fietskar); die bakfiets geeft nog meer ruimte - goeie aktie.

vergeet niet dat je banden al het gewicht (met jou erbij) ook moeten kunnen dragen, en jij toch moet trappen om vooruit te komen. Bergje op (bv rodn Apeldoorn) gaat dat echt niet zo makkelijk als gewoon op een platte friese veldweg (zonder tegenwind) LOL

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Geert - wat er allemaal in zit - poe dat is geen eenvoudige vraag, dwz daar is geen kort antwoord op te geven.

 

ik doe toch even een snelle ongesorteerde poging wat te benoemen:

 

VUUR: 6 verschillende methodes om vuur te maken

WATER: 5 verschillende opties om water te zuiveren (oa katadyn, life-straw, etc), waternoodsupplies, stalen veldfles die op vuur kan

SHELTER: tarps, bungees, touwen, tenthaken,

EHBO: zeer uitgebreide First Aid, verbandmiddelen, hechtsets, infuus, dental sets incl trektangen, lido, xylo, naalden, spuiten, emergency blankets, blusdekens

MEDS: los van 3 jaarvoorraden aan eigen medicatie en 'huisapotheek' ook 10 soorten antibiotica, div schimmel en huidmedicaties, epi-pennen, zware pijnmedicatie, kruidnagelolie, etc

TOOLS: handzaag, handboren, beitels, boomzagen, bijl, kloofbijl, grote bijl, hamers, multitools, trekmes (voor bast vd boom snijden), bushcrafttools, lepelmessen, messen, breekijzer, snoeischaar, tuingereedschap, bliksnijder, grote (staal)draadschaar, enz

DIV: velddouche, klamboe, muizen- en rattenvallen, snares, nood hangmat, goeie hangmat, slaapzak, isoleermatje, slaapmatje, olielampen & lampolie, zaklampen, hoodlampen met batterijen

FOOD: kant-en-klaar BBQ, verschilende kooksets, esbit brander, petroleum kookset met 20m extra lint, vislijn, haakjes, dobbers, zinkers enz, proteine-bars, vitaminetabletten, scheepsbiscuits, zout, kruiden,

ELECTRONICS: oplaadbare radio (hand - en zon), zonnepaneelsets, oplaadbare batterijen, mini telefoonlader, allerlei oplaadkabeltjes en stekkers voor div apparaten, batterijladers

CHEM: zwavelbloem, natriumbicarbonaat, zoutzuur, MMS, colloidaal zilverwater, H2O2, glycerine,

 

en nog veel meer

 

hoop dat het wat nieuwe tips oplevert voor mensen die daar behoefte aan hebben...

 

Als je niet uitgebreid wilt antwoorden prima, maar denk ook niet dat zo'n opsomming voor anderen nuttig is, of nieuwe tips oplevert.

Neem dan een voorbeeld aan deze: http://preppers.nl/forum/threads/38-Wat-moet-er-in-een-Bug-out-Bag-%28BoB%29-zitten?p=122&viewfull=1#post122

Of deze: http://preppers.nl/forum/threads/10403-Mijn-GHOBOB?highlight=ghobob

Link naar reactie
Delen op andere sites

hi @Stuudje - ik probeerde slechts moeite te doen om @Geert Toch een antwoord te geven en wat dingen te benoemen. Het is gewoon een complexe vraag waar veel over te zeggen is. Vind het echter altijd wel netjes om even te reageren als iemand een vraag stelt of interesse toont in iets. Of het nuttig is of niet dat kan ik niet beoordelen. Het is met goede intentie geschreven in ieder geval. ;-) Dank voor de twee extra links, interessant! Groetjes, Branco

Link naar reactie
Delen op andere sites

@prepper053 mooie kar - zit wel max laadgewicht op van 45 kilo maar je kan idd een hoop meenemen zo (die gele fietskar); die bakfiets geeft nog meer ruimte - goeie aktie.

vergeet niet dat je banden al het gewicht (met jou erbij) ook moeten kunnen dragen, en jij toch moet trappen om vooruit te komen. Bergje op (bv rodn Apeldoorn) gaat dat echt niet zo makkelijk als gewoon op een platte friese veldweg (zonder tegenwind) LOL

 

ik spreek uit ervaring als ik zeg dat een dergelijke aanhanger veel meer kan dragen dan 45kg. het is simpelweg een kwestie van de materialen die ervoor gebruikt worden. een standaard kinderaanhanger kan waarschijnlijk inderdaad maximaal 45kg veilig dragen. Maar dit heeft eerder te maken met de veiligheidseisen voor het vervoeren van kinderen en de sterkte van de stoffen die gebruikt worden. Een nylon draad zal tenslotte sneller knappen dan een houten plaat.

 

Btw, ik heb inmiddels ook een bakfiets aangeschaft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...