Ga naar inhoud
GENEGEERD

Alternatieve rugzak


dutch survival

Aanbevolen berichten

Ik had nog wat takken liggen van een gesnoeide boom, en bedacht daarmee een rugzak te maken, nu hoor ik jullie al denken: maar jongens, dit hoort toch op een bushcraft forum?! Nou ik ben van mening dat je buiten het kopen van goede gear je ook moet weten hoe je die gear dan repareert of zelfs vervangt door iets zelf gemaakts, want al je meuk meenemen in je handen terwijl je aan het rennen bent voor wat dan ook lijkt me niet handig, dus vandaar.

 

De rugzak,

Dit is wat ik in de rugzak wou doen, en wat ik nodig heb om hem te maken,

image.jpg.4e823cf0d1cb593768534aa2fd16af65.jpg

De takken, wollen deken, het touw en het mes is nodig om het te maken, natuurlijk kun je ook onder de deken slapen enz.

Allereerst buig je dat tak die je wilt gaan gebruiken voor het frame langzaam tot dat hij ongeveer op je rug zou kunnen, bind er wat dwars "balkjes" onder en controleer of hij goed op je rug kan,

image.jpg.de194e3a868170c47136ddcfdc327661.jpg

Dit gedaan moet je op de onderste hoeken, en bovenin in het midden wat lusjes maken om aan het eind alles vast te sjorren, nu kun je de deken gaan vouwen en alles erin leggen,

image.jpg.8bb7ded3c818a51be413be32d5244f12.jpg

Dichtvouwen,

image.jpg.501adab7f1093027423d092751c4793a.jpg

Let er wel op dat je wat touw buiten het geheel laat om schouderbanden mee te maken en om alles vast te sjorren!

Nu kun je alles vast gaan maken, close up van een lusje met het "sjortouw" er doorheen, de gebruikte knoop is een paalsteek,

image.jpg.27e439b3e86acef7f7e6f9e6325db13c.jpg

Alles vast? Schouderbanden eraan! Ik heb het touw dubbel gedaan voor wat meer comfort,

image.jpg.38825ac53a153605af271ea9f79e16d7.jpg

Nu is het geheel klaar om te gebruiken!

image.jpg.e72f568b0c13c97d3b028f027bfbaa98.jpg

 

Ik heb er

 

 

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben,

Mvg DS

  • Leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Ik had nog wat takken liggen van een gesnoeide boom, en bedacht daarmee een rugzak te maken, nu hoor ik jullie al denken: maar jongens, dit hoort toch op een bushcraft forum?!

 

Nou volgens mij hoorde je het niet helemaal goed door een takje in je oor ofzo, want ik vind het hartstikke leuk!!!

Leuk gedaan joh!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi gedaan /verzonnen .:o

 

Maar draai de volgende keer even de / een foto waarbij dat nodig is. Kijkt wat makkelijker.

De kabels van mijn scherm zijn te kort ;);)

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar aan die van @Greener kan ik niet tippen, die is kei mooi!!

 

Totaal onnodig om jezelf naar beneden te halen, je bent heel goed bezig!

Door gewoon al te doen en te experimenteren om de zaken low-tech aan te kunnen pakken leer je veel meer dan altijd maar de nieuwste gear te bemachtigen en met streven naar verbetering is niets mis mee, probeer zo goed te worden als dat in je mogelijkheden ligt en je bent een winnaar;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Bedankt allemaal:)

Ik ben van het weekend van plan om nog wat meer dingen te gan ondernemen ( maken/uitproberen),

Is hier intresse in?( denk aan misschien nog wat van leer, houten stoeletje enz.)

 

Ja, graag.

 

Mooi werk! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, graag.

 

Mooi werk! :)

Daar sluit ik mij helemaal bij aan!

 

Dit is inderdaad typisch zoiets waar veel mensen het nut niet van zien, maar waar je heel blij mee zult zijn als je het ooit nodig hebt. (Geld voor wel meer dingen waar preppers zich mee bezig houden geloof ik ;))

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...