Ga naar inhoud
GENEGEERD

Eindelijk gestart aan een EHBO cursus


Aanbevolen berichten

Vandaag eindelijk kunnen starten aan een EHBO cursus. Was al een hele tijd aan het uitkijken naar een cursus in de buurt maar op de een of andere manier kwam het er maar niet van. De data van Rode Kruis cursussen in de buurt pasten nooit of waren steeds te snel volzet.

Ben dan uitgekomen bij het Vlaamse Kruis en ben daar vandaag dus de eerste drie uur gaan volgen. Is zeer goed meegevallen. We zitten met negen EHBO-ers in spe in de les. De lesgevers zijn twee ervaren verplegers die buiten hun reguliere jobs als ambulanciers bij het Vlaamse Kruis werken. Ze geven goed les, powerpoints zijn in orde, afgewisseld met filmpjes en een naar mijn gevoel zeer goede gedrukte cursus. De powerpoints worden ons doorgemaild de dag na de les. Allemaal heel professioneel, duidelijk, begrijpelijk, ruimte voor vragen,... Alles wat ik van een goede cursus verwacht. En dat voor 40 euro voor de volledige lessenreeks inclusief examen. Prachtig gewoon!

 

Deze eerste les ging voornamelijk over de vier of zeven stappen bij EHBO, de werking van de stofwisseling en de theorie rond reanimatie. We hebben ook al even kunnen oefenen op een pop.

 

Heb vandaag al enorm veel opgestoken en ben echt blij dat ik er eindelijk aan begonnen ben. Tijdens de paasvakantie is er geen les, daarna starten we terug. Kijk er al naar uit.

 

Oh ja, moesten er nog geïnteresserden zijn uit de buurt van Leuven, er is nog plaats en je kan volgende les nog aansluiten, daarna niet meer. In het najaar start er een vervolgcursus.

 

Ik zal in dit topic mijn verdere ervaringen plaatsen.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast Repelsteeltje
Daar zeg je wat. Dit staat ook bij mij op de bucketlist. Het zijn van die dingen die er niet zo snel van komen in de praktijk. Egenlijk zou EHBO gewoon standaard op alle middelbare scholen moeten worden gegeven.

 

Ik kan mij nog herinneren dat ik op de basisschol zat tijdens mijn eerste jeugd-EHBO cursus. Een basis in de EHBO zou dientengevolge al op de basisschool gegeven kunnen worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...