Pagina 3 van de 7 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 62

Onderwerp: Poeptransplantatie

Moderator
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loreen Bekijk Berichten
    Oh maar dat is niet alleen met poep hoor!
    Ik moest best wel een beetje grinniken toen @Repelsteeltje "tietjes" schreef. Oke, er stond "vakan" voor, maar dat maakt niet uit, tietjes hihi!

Maar goed, ontopic dan: ja top als het werkt, ik had er al vaker over gehoord. Volgens mij is kefir trouwens ook goed voor de darmen.
    Als toepassing tijdens SHTF vraag ik me af of dat wel een goed idee zou zijn, omdat ik denk dat je niet gauw over de juiste middelen beschikt om te onderzoeken over de donor-ontlasting wel helemaal gezond is voor de gene die de transplantatie krijgt toch?
    Dat is dus een van de vragen die ik heb. Is de ontlasting van een supergezond iemand die alles zonder problemen kan eten, geen allergieŽn heeft en klachtenvrij is per definitie een goede bron of zou je ook ziektes kunnen overbrengen met deze methode?

De 'gangbare' methode momenteel is om onbehandelde (slechts verdund met water) ontlasting via een slangetje in te brengen. Wordt dit vooraf nog getest op andere dan de meest duidelijke zaken? Kijk iemand met Hepatitis C of HIV pik je er in een SHTF situatie zo uit, als 'ie nog leeft.

De huidige probiotica bevatten vaak maar een enkele stam bacteriŽn, ipv van het volle scala wat een mens nodig heeft voor een gezonde spijsvertering.
    Nieuw forum: preppers-shelter.nl (Bij aanmelden kijk voor de activatie mail in je spamfolder)

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Interessant [MENTION=1609]Raycoupe[/MENTION] dit hele gebeuren. En heel prepgerelateerd, want je gezondheid is je grootste Prep.
    Ik denk dat als je darmflora in orde is, je gelukkiger bent, minder stress ervaart en dat je immuunsysteem sterker is.
    Het eten van veel koolhydraten zorgt ook voor een overkill aan 'gas' producerende darmbacteriŽn, dus een aangepast dieet, samen met
    het innemen van probiotica kan je hele darmgezondheid verbeteren. Hier een geinig artikel: http://www.groenevrouw.nl/omvang-en-gewicht/#more-2227
    "Be prepared, not scared"

Moderator
    Ingeschreven
    Aug 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raycoupe Bekijk Berichten
    Dat is dus een van de vragen die ik heb. Is de ontlasting van een supergezond iemand die alles zonder problemen kan eten, geen allergieŽn heeft en klachtenvrij is per definitie een goede bron of zou je ook ziektes kunnen overbrengen met deze methode?
    je maakt dan wel kans op paratyfus, geen fijn relatie geschenk hoor!

Moderator
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Highway Bekijk Berichten
    je maakt dan wel kans op paratyfus, geen fijn relatie geschenk hoor!
    Is dat een beetje algemeen? Kan iemand die dat heeft blaken van gezondheid?
    Testen in een SHTF geval zal niet mogelijk zijn, je kan eigenlijk alleen op uiterlijke kenmerken en klachten af gaan.
    Nieuw forum: preppers-shelter.nl (Bij aanmelden kijk voor de activatie mail in je spamfolder)

Moderator
    Ingeschreven
    Aug 2013
    Is dat een beetje algemeen? Kan iemand die dat heeft blaken van gezondheid?
    Testen in een SHTF geval zal niet mogelijk zijn, je kan eigenlijk alleen op uiterlijke kenmerken en klachten af gaan.
    yep, helaas is dat heel lastig ja, mits je kweekjes kan maken en testen doen zoals onze huischemicus zou kunnen doen.

zomaar een link;
    Sommige mensen die hersteld zijn van paratyfus kunnen de bacteriŽn nog steeds in hun galblaas hebben en zo de ziekte jarenlang via de ontlasting verspreiden. Deze zogenaamde bacildragers komen echter niet veel voor. Is de ziekte eenmaal uitgebannen, dan is de ex-patiŽnt levenslang immuun geworden voor de bacterie. http://www.menselijk-lichaam.com/bes...ktes/paratyfus

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jun 2014
    De 'gangbare' methode momenteel is om onbehandelde (slechts verdund met water) ontlasting via een slangetje in te brengen. Wordt dit vooraf nog getest op andere dan de meest duidelijke zaken? Kijk iemand met Hepatitis C of HIV pik je er in een SHTF situatie zo uit, als 'ie nog leeft.

De huidige probiotica bevatten vaak maar een enkele stam bacteriŽn, ipv van het volle scala wat een mens nodig heeft voor een gezonde spijsvertering.
    Kan iemand niet Hep C of HIV recentelijk hebben opgelopen, zonder nog klachten te vertonen?
    no matter how cold the winter there's a springtime ahead

Moderator
    Ingeschreven
    Aug 2013
    Kan iemand niet Hep C of HIV recentelijk hebben opgelopen, zonder nog klachten te vertonen?
    dat is toch via de bloedbaan verkrijgbaar? niet via faeces, of toch wel? ik weet het niet meer. Waar is onze april grap relnicht [MENTION=62]Keyser Suze[/MENTION] ?

Moderator
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Dat kan, zeker in geval van HIV, maar dan is de besmettelijkheid ook minder. Van Hep C weet ik te weinig, behalve het zeer besmettelijk is en dat je het zonder medicijnen niet lang uit houdt.

Wel kun je bij het selecteren van de donor kijken naar de omstandigheden. Is deze persoon in een stabiele relatie al een paar jaar lang (vreemdgaan in een kleine community is wat lastiger als heden ten dage), dan is dat een plus. en of je bij de selectie van een donor de juiste keuzes kan maken.

yep, helaas is dat heel lastig ja, mits je kweekjes kan maken en testen doen zoals onze huischemicus zou kunnen doen.

zomaar een link;
    Sommige mensen die hersteld zijn van paratyfus kunnen de bacteriŽn nog steeds in hun galblaas hebben en zo de ziekte jarenlang via de ontlasting verspreiden. Deze zogenaamde bacildragers komen echter niet veel voor. Is de ziekte eenmaal uitgebannen, dan is de ex-patiŽnt levenslang immuun geworden voor de bacterie. http://www.menselijk-lichaam.com/bes...ktes/paratyfus
    Dit lijkt dus niet het grootste bezwaar. Mensen met een besmetting ontwikkelen binnen 8 tot 48 uur symptomen. Dit is zeker een besmetting die veel zal voorkomen bij het leven in primitieve omstandigheden, het komt ook nog eens via het vee in de meeste gevallen. Zeep is de beste prep tegen deze besmetting.

Een vraag is zeker of het middel niet erger is dan de kwaal. Blijf je ziek in je shelter liggen of doe je wat?

In overleg met hogere entiteiten
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Geef me morgen effe een por. Ben nou effe bezig.
    keyserpreppersuze@gmail.com

Moderator
    Ingeschreven
    Dec 2012
    dat is toch via de bloedbaan verkrijgbaar? niet via faeces, of toch wel? ik weet het niet meer. Waar is onze april grap relnicht @Keyser Suze ?
    Hep C, geen idee.

HIV, ja alleen via bloed, hoewel men vroeger zo panisch was dat je je eigen beddengoed moest wassen op 95 graden. Vriend van mij heeft HIV, al ruim 15 jaar en heeft het handboek uit die tijd nog. Tegenwoordig compleet achterhaald en je lacht je ballen uit je broek. Zelfs bij onbeschermde seks is de kans dat je het oploopt zeer klein. Bij anale seks (vandaar dat het eerst ook zo zwaar uitbrak onder homo's) is de kans op kleine beschadigingen, dus bloed contact veel groter, dit geldt dus ook voor alle extreme vormen van seks. Beiden moeten dus beschadigingen hebben waardoor er bloed contact is.

@Keyser Suze: Ik por wel.

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten