Ga naar inhoud
GENEGEERD

Lockpicks


Aanbevolen berichten

hallo preppers :)

 

ik ben sinds kort begonnen met wat survival spullen in te kopen.

nu ben ik bij lockpicking terecht gekomen , het lijkt me wel interessant en een goede aanvulling op mijn bob.

 

nu ben ik terrecht gekomen bij de lockpickwinkel punt nl :Modingrijpen

en wil ik de "Goso 12 Pcs Lockpick Set" aanschaffen.

 

nou kan ik niet heel veel ervaringen vinden online met deze shop.

nu heb ik 2 vragen:

heeft iemand ervaring met deze shop, zo ja hoe was deze ervaring?

en heeft iemand ervaring met het bovenstaande lockpick setje ?

 

groet blackops :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik heb zelf geen ervaring met lockpicks, maar zeker interessant om eens verder te bekijken. Verder zijn hier mensen die je misschien wel verder kunnen helpen. Maar stel jezelf eerst even voor door middel van een post in de voorstelronde. Dan zul je zien dat men sneller bereidt is om je te helpen.

 

Gebruik gerust de zoekfunctie op het forum. Is al wat over geschreven. Oa hier:

 

http://preppers.nl/forum/threads/1383-Lockpick-set-mijn-mening

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo preppers :)

 

ik ben sinds kort begonnen met wat survival spullen in te kopen.

nu ben ik bij lockpicking terecht gekomen , het lijkt me wel interessant en een goede aanvulling op mijn bob.

 

nu ben ik terrecht gekomen bij:

en wil ik de "Goso 12 Pcs Lockpick Set" aanschaffen.

 

nou kan ik niet heel veel ervaringen vinden online met deze shop.

nu heb ik 2 vragen:

heeft iemand ervaring met deze shop, zo ja hoe was deze ervaring?

en heeft iemand ervaring met het bovenstaande lockpick setje ?

 

groet blackops :)

 

 

Lockpicking lijkt misschien een makkelijke tool om te gebruiken.

Maar in de praktijk kost het erg veel oefening en energie om het een beetje praktisch in te kunnen zetten.

 

Dus als je dat er voor over hebt dan is het erg leuk om te ontdekken maar als je denkt dat je even met een lockpick setje elk slot

kan openen dan zul je alleen maar gefrustreerd raken :)

 

op lockpickinguniversiteit punt nl : modingrijpen staan allerlei gratis gidsen en informatie.

Wat ik je ook aanraad is om je eerste setje gewoon zelf te maken.

 

Dan kan je eerst kijken of het wat voor je is voordat je er geld in investeerd, want zoals ik al zei het is niet voor iedereen weggelegd.

Je moet een aardige dosis geduld en doorzettingsvermogen hebben om er goed in te worden ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

klinkt als makkelijke reclame voor een dubieus product van iemand die niemand kent verder

en dezelfde reclame ondertussen al meermaals gepost heeft

gaat dit zomaar?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ALs the SHTF heeft plaatsgevonden (wil je niet lang ergens staat pielen?) meestal dan

 

als je haast heb en lawaai geen probleem is zou ik toch eerder een goede betonschaar (voor losse sloten)

of een koevoet

Of bij hout gewoon een bijl prefereren. (gaat vele malen sneller)

 

De meeste deuren in een houte of kunststof sponning krijg je "vrij" makkelijk met beetje koevoet en geweld open

(en anders een raam ofzo ernaast pakken maar binnen komen gaat dan wel lukken)

 

Er zijn maar weinig gevallen dat een lockpick echt helpt (in mijn optiek dan?)

en meestla staan er in dat soort plaatsen belangerijke spellen en zorgen ze voor meerdere beveiligingen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ALs the SHTF heeft plaatsgevonden (wil je niet lang ergens staat pielen?) meestal dan

 

als je haast heb en lawaai geen probleem is zou ik toch eerder een goede betonschaar (voor losse sloten)

of een koevoet

Of bij hout gewoon een bijl prefereren. (gaat vele malen sneller)

 

De meeste deuren in een houte of kunststof sponning krijg je "vrij" makkelijk met beetje koevoet en geweld open

(en anders een raam ofzo ernaast pakken maar binnen komen gaat dan wel lukken)

 

Er zijn maar weinig gevallen dat een lockpick echt helpt (in mijn optiek dan?)

en meestla staan er in dat soort plaatsen belangerijke spellen en zorgen ze voor meerdere beveiligingen :)

 

Daar heb je gelijk in..

 

Maar met een betonschaar kan je wel lastig auto's starten die achter gelaten zijn?

Als je dan rustig de tijd hebt en je een passende sleutel kan maken met behulp van impressioning..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar heb je gelijk in..

 

Maar met een betonschaar kan je wel lastig auto's starten die achter gelaten zijn?

Als je dan rustig de tijd hebt en je een passende sleutel kan maken met behulp van impressioning..

 

tot je na een half uur pielen in het slot eindelijk het contact kan omdraaien, kom je er achter dat de startblokkering niet het signaal heeft gekregen van de originele sleutel en de auto alsnog niet start.... veel makkelijker is het om dan het naastgelegen huis met de bijl te 'openen' zodat je binnen de sleutels kan pakken :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

precies nieuwe auto s hebben start blokkering met niet de juiste sleutel start i niet oude auto''s die dit niet hebben of schroevendraiaer in het contact of eronder draadjes lostrekken en goed verbinden (met je letherman of mes) kom je dan een heel eind

 

is net wat je wil en wat je zoekt ibj mij geen lockpick heb het nut er nog niet van gezien :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

precies nieuwe auto s hebben start blokkering met niet de juiste sleutel start i niet oude auto''s die dit niet hebben of schroevendraiaer in het contact of eronder draadjes lostrekken en goed verbinden (met je letherman of mes) kom je dan een heel eind

 

is net wat je wil en wat je zoekt ibj mij geen lockpick heb het nut er nog niet van gezien :)

 

Het is maar net wat je definieert onder nieuw. Zo is mijn 18 jaar oude Renault Laguna toch echt niet te starten zonder de sleutel, hoe graag je ook wil. Ik denk dat je toch globaal (en zeker hier in Nederland) rekening moet houden dat de meeste auto's van 2000 of jonger wel een startblokkering hebben. Daarnaast is het wagenpark in Nederland relatief modern, dus kom je niet zo heel veel oude auto's meer tegen.

 

In een SHTF (of zelfs al tijdens het ontstaan ervan) zal benzine het eerste zijn wat op is/gaat. Een beetje prepper zal wel wat jerrycans hebben staan maar ook dat spul heeft niet het eeuwige leven. Beste is wanneer je een oudere dieselauto hebt welke ook op plantaardige oliën kan rijden, dan kan je zelf na een SHTF olie maken om mobieler te blijven.

 

Ik prep in elk geval met in mijn achterhoofd helemaal geen auto. Ik heb liever fietsen of een paard, maar zelfs dat hangt allemaal af van welke S de F geraakt heeft. De kunst om te improviseren op gebied van mobiliteit is belangrijker dan lockpicking skills, voor mij in elk geval.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aangezien de website Lockpicking University een commercieel belang dient, boekverkoop(duur boek trouwens) lijkt mij onderstaande van toepassing. @Greener @netuyas @Dr.Prepper

 

Uit de forumregels.

 

Commerciële inhoud

Het plaatsen van berichten met een commerciële inhoud die de commerciële belangen van preppers.nl kunnen beschadigen zijn ten strengste verboden. Deze berichten zullen zonder pardon of waarschuwing verwijderd worden, indien geplaatst door een “first time” poster zal ook zijn/haar account zonder waarschuwing direct worden verwijderd. Mede om deze reden zijn gebruikersnamen met daarin een verwijzing naar een website niet toegestaan. Het plaatsen van een onderschrift om zaken te promoten met een commercieel belang is dus ook niet toegestaan. Het is wel toegestaan om je eigen preppersblog als onderschrift te zetten. De privé mail functie op de website valt hier ook onder. De moderators mogen naar eigen inzicht posts en threads verplaatsen, verwijderen of aanpassen. Weet je het niet zeker of je iets mag posten kan je altijd een mailtje sturen naar support (at) preppers (punt) nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

tot je na een half uur pielen in het slot eindelijk het contact kan omdraaien, kom je er achter dat de startblokkering niet het signaal heeft gekregen van de originele sleutel en de auto alsnog niet start.... veel makkelijker is het om dan het naastgelegen huis met de bijl te 'openen' zodat je binnen de sleutels kan pakken :)

 

Hahah oke oke okee..

 

In de meeste gevallen zijn er snellere of makkelijkere manieren om ergens toegang tot te verkrijgen dan met lockpicking.

Maar toch ben ik ervan overtuigd dat in sommige situaties lockpicking mogelijkheden heeft die je met andere methodes niet hebt.

 

Tevens is er vaak verwarring bij het gebruik van de term lockpicking.

 

Lockpicking is eigenlijk één techniek die zo populair is dat het de verzamelnaam is geworden voor alles wat te maken heeft met fysieke veiligheid. Vroeger werd hacken gebruikt als een term voor een verbetering vinden in een systeem en daarna veranderde dit naar een systeem te slim af kunnen zijn. Momenteel heeft het vooral een negatieve associatie door hoe het wordt gebruikt in de media. Maar het was een heel positief iets.. Als je een verbetering vindt in een systeem, help je het systeem te verbeteren.

 

Duss misschien dat deze ene techniek lockpicking niet zo zeer praktisch inzetbaar is. Maar een kennis van sloten kan in mijn mening wel degelijk functioneel zijn. Als mensen in een haast weggaan en ze laten bruikbare spullen achter die alleen te gebruiken zijn met de juiste sleutel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aangezien de website Lockpicking University een commercieel belang dient, boekverkoop(duur boek trouwens) lijkt mij onderstaande van toepassing. @Greener @netuyas @Dr.Prepper

 

Uit de forumregels.

 

Commerciële inhoud

Het plaatsen van berichten met een commerciële inhoud die de commerciële belangen van preppers.nl kunnen beschadigen zijn ten strengste verboden. Deze berichten zullen zonder pardon of waarschuwing verwijderd worden, indien geplaatst door een “first time” poster zal ook zijn/haar account zonder waarschuwing direct worden verwijderd. Mede om deze reden zijn gebruikersnamen met daarin een verwijzing naar een website niet toegestaan. Het plaatsen van een onderschrift om zaken te promoten met een commercieel belang is dus ook niet toegestaan. Het is wel toegestaan om je eigen preppersblog als onderschrift te zetten. De privé mail functie op de website valt hier ook onder. De moderators mogen naar eigen inzicht posts en threads verplaatsen, verwijderen of aanpassen. Weet je het niet zeker of je iets mag posten kan je altijd een mailtje sturen naar support (at) preppers (punt) nl

 

 

lol lockpicking universiteit is een gratis informatie centrum. Er is 1 boek te koop met veel informatie die al te vinden is op de website.

Lockpick Winkel is een webwinkel met verkoop van lockpick tools? Wat is hier commercieel? en waarom geen twijfel over de integriteit van deze post?

Link naar reactie
Delen op andere sites

dank @Stuudje - dit soort lijkenpikkers hoort niet thuis hier -

 

Jimmy007 en BlackOpsje linea reacta in de negeerlijst - forumban zou zinvol zijn

even IPs checken Admins?

 

ik zie geen reden om BlackOpsje te wantrouwen, tenzij inderdaad hetzelfde IP is als Jimmy, maar dat lijkt me sterk. BlackOpsje vraagt enkel of iemand ervaringen heeft met een bepaalde shop omdat hij er iets wil bestellen, dat gebeurt wel vaker hier hoor :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zelf ben al een tijdje bezig me lockpicking. Ik ga er even vanuit dat @Blackopsje en @Jimmy007 ter goeder trouw zijn tot het tegendeel bewezen is (IP check mods?)

 

Mijn interesse in lockpicking is ontstaan nadat ik een (cijfer)slot voor een koffer letterlijk per ongeluk openmaakte omdat ik er gedachteloos mee zat te spelen. Ik kon het truukje moeiteloos herhalen, ook op veel andere sloten.

Afijn, mijn interesse was gewekt en ik ben onderzoek gaan doen naar beveiliging. Korte samenvatting: er schort veel aan ^_^

 

Om terug te komen op je vraag, de webwinkel ken ik niet.Geen ervaring mee. Ik heb mijn picks elders weg. Er zijn bronnen genoeg dus eigenlijk doet dat niet ter zake. Wat wel belangrijk is, is de kwaliteit van de picks. Er zijn talloze goedkope setjes, leuk om eens te proberen. Tenzij je serieus wil gaan picken. Goedkope picks zijn vaak zachter staal (hearsay) en zouden daarom minder 'gevoel in het slot geven'.

Geef iets meer uit en koop een simpele Paterson of Sparrows set. Is duurder, maar kwalitatief wel beter.

Koop ook niet te veel. Veel picks doen hetzelfde als anderen, presteren niet of presteren slecht. Vergeet ook de tension wrench niet. Een ondergeschoven kindje omdat ze er niet zo spannend uitzien als de picks maar de één kan niet zonder de ander.Goede tension wrenches zijn net zo belangrijk als goede picks en goede vaardigheden.

 

Dan het setje. GoSo lijkt mij een chineesachtig product. De prijs lijkt me leuk, al blijf ik er bij gooi er een tientje bovenop en koop een merk.

Vervolgens heb ik mijn magishe fotosoep krachten losgelaten op een foto van het setje.

goso.jpg.2110d2f08941c2b7def92b6249acbc2a.jpg

1-2 Hooks; deze zijn nuttig voor het single pin picken van sloten. Dat wil zeggen pin voor pin kijken welke gezet moet worden. Tijdrovend en er is veel ervaring voor nodig. Maar onmisbaar als al het ander niet werkt.

3 & 5 Half-Diamonds: Ook mooi voor single pin picking. Kunnen ook gebruikt worden om een slot te zippen. Dat lijkt op het klopsleutel idee.

4 Geen idee, vreemd ding. Zie ik mezelf nog niet gebruiken.

6 Snowman: Zou dé pick zijn voor wafer sloten. Maar komt door zijn ronde vorm snel in de knel met omliggende wafers. Wafers kunnen net zo goed met hooks gepickt worden.

7 Haak: Dit is geen pick, maar bedoeld om troep (gebroken lockpicks?) uit sloten te halen.

8,9 & 12: 'Bogota' achtige picks. Mijn eerste picks waren zelfgemaakte Bogota's en die dingen zijn magistraal. Er staan goede beschrijvingen online. Als ik een slot zo snel mogelijk open wil hebben dan probeer ik eerst deze.

10-11 Cityrakes. Niet mijn favoriet, maar hebben bij mij wel redelijk succes. Al doen ze niks wat ik niet met een bogota kan.

 

A & C Tension wrenches in drie maten. Naar mijn idee veel te weinig variëteit en de flexiwrench ontbreekt helemaal.

B Voor mij het hoogtepunt uit de kit is deze double tension wrench. Heb ik zelf nog niet, maar deze zijn perfect om wafer locks open te maken.

 

Wat vindt ik nu van deze set... tja. het lijkt mij een beetje op uiterlijk samengesteld. Veel spannend uitziende picks waar maar een paar echt nuttig van zijn. Zeer weinig diversiteit in de tension wrenches.

De manier waarop de picks zijn gemaakt, met de gepopnagelde handvatten geeft mij het idee dat de picks erg flexibel zijn.

 

Wil je echt aan de slag met lockpicken, dan stel ik dit voor:

- Twee goede hooks, een vlakke en een diepe.

- Een half diamond pick

- Bogota's (triple en single peak)

- Haakse tension wrenches (3 maten met een lange en korte haak)

- Flexiwrenches (3 maten)

- Flat tension wrenches (voor centre of the keyway)

 

Koop één of twee chinese hangsloten (goedkopies) om op te beginnen. Deze stellen doorgaans niks voor en zijn goed voor het moraal in het begin!

Kop een 'echt' cilinderslot bij de bouwmarkt.Kost je iets meer dan een tientje en koop er ook gelijk zakdoekjes bij. Je zal een traantje laten als je merkt dat er meer ervaring bij komt kijken dan de chinese hangsloten.

Afijn, als dat lukt, koop dan een slot met security pins. Geleidelijk aan wek je naar moeilijkere sloten toe.

 

Lesmateriaal hoeft niks te kosten. Internet is je vriend en er staan genoeg gratis guides op internet. Verder is Youtube een leuke bron.

 

Verder wil ik nog even benadrukken zorgvuldig om te gaan met je nieuwe hobby. Waag je niet aan malafide praktijken en blijf ook uit het grijze gebied. Pick alleen sloten die van jezelf zijn en waar je niet van afhankelijk bent. Pick je voor een ander vraag dan schriftelijk toestemming. Klinkt belachelijk, maar doe het. Ik heb een slot gepickt voor mijn werkgever, maar niet zonder schriftelijke toestemming. Je wil niet in een ontslaggesprek horen dat je op werk ingebroken hebt.

Verder horen mensen doorgaans argwanend aan als je over je hobby verteld. Het is voor sommigen moeilijk te begrijpen wat de lol er van is en dat feit alleen al kan je reputatie schaden.

@Blackopsje en @Jimmy007 ik ben heel benieuwd naar jullie ideeën hierover.

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

hey Nomad_404 , heel er bedankt voor dit uitgebrijde antwoord :)

ik heb tog deze bestelt , ik ben al flink aan het proberen geweest , had nog een klein hangslotje liggen , die was zo open :p

heb nu een ander slot gekocht , daar ben ik al weer even mee aan het prutsen inmiddels ...wat verslavend zeg hahahahah.

Ik ga dus eerst even kijken wat ik er van vind , en dan ga ik wel een keer kijken voor een duurder setje van southord ..als dat een goed merk is :p daar valt igg wat meer over te vinden.

 

ik ben trouwens niet vanplan om op grijs gebied bezig te gaan .. xD het is puur voor hobby en voor in de bob :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Blackopsje, als je een @ voor een gebruikersnaam zet krijgt diegene bericht van je reactie ^_^

 

Southord moet ook een goed merk zijn als ik de ervaringen zo lees. Ik heb enkel ervaring met Sparrows en zelfgemaakt picks.

Goedkope hanglsotjes zijn leuk om op te oefenen, meestal zijn ze zo open. Omdat ze doorgaans geen security pins hebben kun je mooi oefenen met single pin picking en raking. De toleranties op die dingen zijn zo groot dat ze nog net niet open gaan als je er in blaast ^_^

 

En oh wat is het verslavend. Maar dat had je zelf al ontdekt lees ik. Soms zit ik een hele avond te prutsen met een Berg sloten op schoot.

Welke ook erg leuk zijn (en betaalbaar) zijn de TSA sloten, en dan met name de code sloten. Die hebben namelijk ook allemaal een wafer slot, daar zit geen sleutel van bij want die heeft de douane. Dus eigenlijk heb je twee sloten voor dezelfde prijs!

Zoals deze. Maar let wel dit zijn geen écht goede sloten.

prosafe_700_samen.jpg.f67c6360a42a19a3d1496e7c315b8214.jpg

Ik heb tegenwoordig het idee dat het vooral voor de gemoedsrust is...

Als je ziet hoe makkelijk het TSA slot open gaat kan elke gek een pak coke in je koffer doen op het vliegveld, en omdat je cijfercombinatie onaangepast blijft is het nog moeilijk te bewijzen dat eriemand anders bij is geweest. Dubieuze praktijken die TSA sloten.

 

En heel verstandig om uit het grijze gebied te blijven. Ik ken het gevoel, je gaat bij elk slot denken "hoe zou ik dit slot picken". De 'vergeten sloten' die je op straat ziet vragen er bijna om om gepcikt te worden (al zijn ze vaak niet écht vergeten en worden ze regelmatig gebruikt).

Ik heb wel een keer in de bus een slot gevonden die iemand aan twee stoelen vast had gemaakt. Aan de krassen op het slot kon ik zien dat er aan gezaagd was, maar dat degene de moed opgegeven had. Toen vroeg ik aan de buschauffeur of ik dat slot er af mocht halen, hij nam me niet serieus en ik moest het met een lachend "tuurlijk joh" doen. Toen ik op bestemming aankwam gaf ik de chauffeur het slotje. Zijn verbazing was goud waard, want kwajongens hadden dat ding in zijn bus achtergelaten en hij kreeg het slot er niet af ^_^

 

Lockpicken is dus naat ontzettend leuk soms ook heel er nuttig ^_^_

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

@Nomad_404

 

Leuk om je reactie te lezen Nomad :-)

Goed om wat verheldering te krijgen over dit onderwerp.

 

Ik vind het zelf ontzettend jammer dat lockpicking vaak direct in verband wordt gebracht met criminaliteit.

 

Lockpicking is naar mijn idee niks meer dan een eerlijke open houding naar veiligheid.

 

Dat zou juist gestimuleerd moeten worden zodat mensen zich er meer in verdiepen in plaats van alles zomaar aan te nemen.

Op geen enkele manier wil ik hiermee criminaliteit stimuleren!! Juist in tegendeel, ik geloof dat de veiligheid er alleen

maar beter van wordt door er mee bezig te zijn en eerlijk te zijn over zwaktes.

 

Wat een leuk uitgebreid antwoord gaf je trouwens over de GoSo set :-)

Indrukwekkende photoshop skills :p

 

In mijn ervaring is de GoSo set is een goede set voor beginners die nog niet te veel willen investeren

maar wel een goede set zoeken. De tension wrenches zijn hopeloos en daar heb je vrijwel niks aan,

behalve de dubbele tension wrench. Maar tension wrenches zijn op zich makkelijk zelf te maken.

 

Maar inderdaad voor een klein beetje extra geld heb je een veel betere set.

Ik kan sparrows ook erg aanraden, ik heb al jaren een setje van hun en het is supergoeie kwaliteit.

 

Groeten :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat we redelijk op één lijn zitten @Jimmy007. Naast dat het een heel leuke bezigheid is, is het waanzinnig nuttig om te weten hoe sloten werken.

Door het aanbrengen van een slot verwachten veel mensen dat daarmee dat wat op slot gaat veilig is.

De bittere realiteit is echter dat veel sloten te wensen over laten. Danwel doordat het slot mechanisme makkelijk te openen is, of door het mechanisme te omzeilen (bv. biometrische of code sloten).

 

Dat is per ongeluk een slot open maak zegt eigenlijk al genoeg. De veiligheid is niet meer dan een afspraak. Als je ergens een slot op hangt dan verwacht je een zekere mate van veiligheid. Voor een ander betekend het dat het op slot zit, en dus niet open kan. Grappig eigenlijk.

 

In de praktijk betekend het dat je door je te verdiepen in sloten meer oog krijgt voor veiligheid. Een leuk voorbeeld is een huis waar ik nu naar aan het kijken ben. De deur kozijnen zijn versterkt en hebben anti inbraak strips. Het (enige) slot in de deur is een warded lock van 70 jaar oud (geen idee precies, maar heel oud). Kortom, een kledinghanger verbuigen en je bent binnen.

Het is echter wel een mooi slot, dus ik denk dat ik het laat zitten en er een goed slot bij zet ^_^ Maar nu dwaal ik af.

 

Maar waarschijnlijk hoef ik jou niks wijs te maken @Jimmy007, aan je onderschrift te lezen heb je al enige achtergrond ^_^

Link naar reactie
Delen op andere sites

over die TSA sloten -- het hoofddoel van die sloten is toch enkel om ervoor te zorgen dat de rits niet per ongeluk open gaat tijdens transport/handling? :)

meestal gebruik ik gewoon een gele zip-tie als alternatief voor die dingen. kan je meteen ook zien of die open is geweest of niet.

 

Qua vals gevoel van veiligheid - hoe vaak zie je geen tuinhuisjes afgesloten met dik molslot, waarvan de beugel van het slot met 2 standaard schroeven aan de buitenkant bevestigd is? :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

over die TSA sloten -- het hoofddoel van die sloten is toch enkel om ervoor te zorgen dat de rits niet per ongeluk open gaat tijdens transport/handling? :)

meestal gebruik ik gewoon een gele zip-tie als alternatief voor die dingen. kan je meteen ook zien of die open is geweest of niet.

 

Qua vals gevoel van veiligheid - hoe vaak zie je geen tuinhuisjes afgesloten met dik molslot, waarvan de beugel van het slot met 2 standaard schroeven aan de buitenkant bevestigd is? :)

 

Voor de Ollanders: een molslot is een hangslot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Nomad_404 dankjewel voor de uitgebreide uitleg van de lockpickingtools. Zeer interessant. :cool:

De filosofische beschouwingen omtrent de (schijn)veiligheid die men van een slot verwacht hebben mijn ogen geopend... dank daarvoor.

 

Lockpicking lijkt mij bovenal het oplossen van een puzzel. Elk slot is weer een nieuwe puzzel.

Complete volksstammen lossen elke dag opnieuw hun eigen puzzeltje op... kruiswoord, crypto, sudoku et cetera.

Ik kan me voorstellen dat een flink deel hiervan ook lockpicking erg leuk zal vinden. Het gaat toch weer een stapje verder dan een puzzel op papier... nu moet je naast je hersenen ook je handen (en gevoel/Fingerspitzengefühl) gebruiken.

 

Kortom, dit lijkt me een erg leuke bezigheid die in omstandigheden ook zeer nuttig kan zijn.

Dat er mensen zijn die alleen de negatieve kant hiervan kunnen/willen zien... so be it, die zijn er altijd.

Kritisch zijn is goed, maar verzand niet in doemdenken.

 

Ik ga zo even kijken wat een Sparrow-setje zoal kost. Maar je zei dat ik ook zelf mijn eerste lockpicks kan maken. Kan ik dat makkelijk online vinden?

Ik heb weleens gehoord dat je een hangslot ook kunt openen met een theedoek... door de doek met kracht/snelheid door de ring te trekken. Waar of niet waar :confused:

 

Dit kan weleens mijn nieuwe hobby worden. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...