Ga naar inhoud
GENEGEERD

Worteltaart recept


Tanfana

Aanbevolen berichten

Dit is het worteltaart recept van mijn moeder. Zij gebruikt altijd zo veel mogelijk biologische ingrediënten. De meeste konijnengrapjes ken ik al, maar kom maar op als je een originele grap hebt :D.

 

Worteltaart

 

200 gr rietsuiker

1 dl walnotenolie

1 pakje vanillesuiker

3 eieren

150 gr bloem of volkorenbrood

Snufje zout

3 theelepels kaneel

2 theelepels bakpoeder

 

Meng dit in een kom en klop het luchtig. Als er stroom is kan dat met een mixer.

 

250 gr wortels

50 gr walnoot

50 gr rozijnen

 

Rasp de wortels. Leg wat walnoten appart om te garneren. Hak de walnoten. En spatel die met dewortel en rozijnen door het beslag.

 

Doe de massa in een beboterde of met bakpapier beklede bakvorm. Bak de taart 40 minuten op 175 graden midden in de oven.

 

Garnering

200 gr verse roomkaas

100 gr ongezouten boter

150 gr poedersuiker

wat walnoot

 

Laat de roomkaas en boter op kamertemperatuur komen. Doe de poedersuiker er bij En mix het tot een gladde massa. Smeer dit op de taart als deze is afgekoeld. Strooi de walnoten er overheen.

 

Dit is een taart die goed vult dus snij de stukken niet te groot. Zonder garnering kan de taart worden ingevroren. Deze taart kan prima een dag van te voren gebakken worden.

 

@Vempain

@Alpacaatje

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Worteltaart

 

Op een dag komt een konijntje bij de bakker en vraagt vervolgens aan de bakker:"Heeft u worteltaart?" waarop de bakker antwoordt:"Nee dat heb ik niet, sorry."

Een dag later gaat het konijntje weer naar de bakker en vraagt weer:"Heeft u vandaag wel worteltaart?" waarop de bakker antwoordt:"Nee ik heb vandaag geen worteltaart."

Maar toen dacht de bakker bij zichzelf ik zal speciaal voor het konijntje worteltaart gaan maken.

De volgende dag komt het konijntje weer en vraagt weer:"Heeft u worteltaart??" "Ja zegt de bakker dat heb ik."zegt het konijntje:"Vies he?"

 

0123456789

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is het worteltaart recept van mijn moeder. Zij gebruikt altijd zo veel mogelijk biologische ingrediënten. De meeste konijnengrapjes ken ik al, maar kom maar op als je een originele grap hebt :D.

 

Worteltaart

 

200 gr rietsuiker

1 dl walnotenolie

1 pakje vanillesuiker

3 eieren

150 gr bloem of volkorenbrood

Snufje zout

3 theelepels kaneel

2 theelepels bakpoeder

 

Meng dit in een kom en klop het luchtig. Als er stroom is kan dat met een mixer.

 

250 gr wortels

50 gr walnoot

50 gr rozijnen

 

Rasp de wortels. Leg wat walnoten appart om te garneren. Hak de walnoten. En spatel die met dewortel en rozijnen door het beslag.

 

Doe de massa in een beboterde of met bakpapier beklede bakvorm. Bak de taart 40 minuten op 175 graden midden in de oven.

 

Garnering

200 gr verse roomkaas

100 gr ongezouten boter

150 gr poedersuiker

wat walnoot

 

Laat de roomkaas en boter op kamertemperatuur komen. Doe de poedersuiker er bij En mix het tot een gladde massa. Smeer dit op de taart als deze is afgekoeld. Strooi de walnoten er overheen.

 

Dit is een taart die goed vult dus snij de stukken niet te groot. Zonder garnering kan de taart worden ingevroren. Deze taart kan prima een dag van te voren gebakken worden.

 

@Vempain

@Alpacaatje

 

Wat lief dat je het recept hebt gedeeld, maar hoe wil je hier nu nog een workshop van gaan maken ? :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...