Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 32
    Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Apr 2013

Kwaliteitszaklamp zonder batterijen

Beste medepreppers,

Met zaklampen heb ik een haat-liefde verhouding. Superbelangrijk maar de batterijen zijn altijd leeg wanneer ik ze nodig heb. Geven ze licht dan denk ik " is dat straaltje alles".

Graag zou ik dan een moderne knijpkat willen. Zo'n zaklamp die je kunt opwinden maar dan wel een kwaliteitsitem en niet zo'n ding waarbij je hardop afvraagt wat het eerst begeeft, de zwengel of het kunstofradar werk in de lamp.

Ben benieuwd......

Alvast bedankt.

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Apr 2013
    ik draai het dopseltje steeds er een klein beetje af zodat de batterij langer mee gaat
    leve het vermogen om feiten te mogen vertellen

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Ik heb geen direct advies, de "opzwengelbare" lampen die ik zelf heb zijn ook allemaal van bedenkelijke kwaliteit en waren extreem goedkoop. Dus ben ook wel benieuwd welke aanbevelingen binnenkomen.

Tip die ik wel heb is om Lithium batterijen te kopen voor de lampen "die er toe doen". Lithium batterijen behouden hun lading beduidend langer en presteren (preserveren) beter bij temperatuur extremen. De zaklamp in mijn auto heeft bijvoorbeeld lithium batterijen om de winter temperaturen beter te doorstaan. Daarnaast presteren ze vaak beter (vooral bij koude) en zijn lichter van gewicht. Nadeel: ze zijn een stuk duurder dan alkaline batterijen.
    Andere tip is uiteraard om sowieso altijd voldoende (extra) batterijen in huis te hebben, of in de auto, op de fiets, in de boot, in je EDC, rugzak enz.
    Iedere persoon op deze aarde heeft evenveel recht op alles wat de aarde te bieden heeft als iedere andere persoon.
    Ongeacht etniciteit, ongeacht locatie, ongeacht grenzen, ongeacht cultuur, ongeacht politiek, ongeacht maatschappelijke positie.
    Forumregels

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Ik heb (uiteraard) meerder zaklampen, en in 1 zit (vergeten dat ik ik hem had) nu al meer dan 3 jaar Eneloop oplaadbare batterijen. De lichtopbrengst is nog prima. Voor de rest heb ik de gewoonte om in de winterperiode alle batterijen opnieuw te laden, waardoor het nooit een probleem is. Door te kiezen voor alle primaire batterijgevoede zaken op AA hoef ik slechts 1 reservesetje batterijen bij me te hebben, en kan ik ook nog eens wisselen tussen apparaten.

Ik had ook een zaklamp met zonnepaneeltje, maar na verloop van tijd werkte die alleen nog maar in de volle zon.....
    De zwengelmodellen die ik ooit aangeschaft had(3 stuks) hebben allemaal al de geest gegeven en werken nu alleen nog als een soort van knijpkat, dus alleen licht tijdens het zwengelen. Deze gebruik ik dus niet meer en liggen in de doos nutteloze zaken.
    Uit de top van de toren komt de stem van de klok die nu streng met z'n klepel slaat.
    En ook onze koekoek doet z'n kop om de deur en moppert: "Het is veel te laat!"

Moderator
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Investeer in een goede merkzaklamp met 18650 batterijen.
    Licht als een vuurtoren en batterijen die bij mij op een koele plek na een jaar nog genoeg licht geven.

Greener
    Et In Arcadia Ego

Get comfortable being uncomfortable!

Survivor
    Ingeschreven
    Mar 2014
    Een goede kwaliteit handmatig-oplaadbare zaklamp zou ik niet weten. Ik heb thuis wel enkele van die dingen van de Action:

Niet zwengelen/ op draaien maar in knijpen om de accu op te laden. Zien er niet erg stevig uit, maar houden het ondertussen al een paar jaar vol. En dat terwijl mijn dochter van 2 ze toch ook erg leuk vind om mee te spelen Natuurlijk gaan de accu's die in dit soort goedkope lampjes zitten niet heel lang mee. Na een aantal jaren is zo'n accu gewoon op en kun je knijpen wat je wilt maar opladen ho maar. Dan kun je hem nog wel als een ouderwetse knijpkat gebruiken, dus knijpen om licht te krijgen.

Wil je echt iets degelijks, dan zou ik zoeken naar een echte ouderwetse knijpkat. Die heeft dan misschien geen accu maar is wel heel stevig en nauwelijks kapot te krijgen. Ik ben alleen bang dat ze niet veel licht geven...

Persoonlijk zou ik liever voor een goede zaklamp gaan met oplaadbare batterijen. Ofwel in AA formaat met Eneloop batterijen, of zoals Greener al schreef in 18650 formaat. AA heeft het voordeel dat je makkelijker gewone (niet oplaadbare) batterijen vind, wat handig kan zijn in een SHTF situatie als je geen mogelijkheid hebt om je batterijen op te laden en je hebt er geen speciale oplader voor nodig zoals bij 18650. Van de andere kant is een zaklamp op 18650 vaak krachtiger en doet langer met 1 accu.

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Deze hele kleine lamp Rubytec kao, voor aan de sleutelbos bv, doet het erg goed, staat als goed bekend ook, en is ook met zonlicht op te laden.
    Voor zeven euro, daar kan je je ook geen bult aan vallen.

http://www.moosecampwebshop.nl/a-257...ar-flashlight/
    So Long, and Thanks for All the Fish

Survivor
    Ingeschreven
    Dec 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Greener Bekijk Berichten
    Investeer in een goede merkzaklamp met 18650 batterijen.
    Licht als een vuurtoren en batterijen die bij mij op een koele plek na een jaar nog genoeg licht geven.

Greener
    En voor de zekerheid nog een paar goede CR123A batterijen als back-up, die dingen behouden (indien niet aangesloten in apparaten) zeker 5 jaar hun lading.

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Apr 2013
    Dank allen.

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Jan 2013
    Voor heel iets meer budget dan het lampje van [MENTION=805]Stuudje[/MENTION] kan je ook een Waka Waka basic kopen (nog geen 30 euro). Steun je ook nog goed doel er mee. http://nl.waka-waka.com/
    Prepper informatie nodig? PDF bestanden over elk denkbaar onderwerp beschikbaar, PM voor meer info.

Vergelijkbare onderwerpen

1. Batterijen
    Door OBL-Rien in forum Survival uitrusting algemeen
    Reacties: 35
    Laatste Bericht: 26-07-15, 22:49
  2. Batterijen getest
    Door phtvs in forum Koffiecorner
    Reacties: 25
    Laatste Bericht: 30-09-14, 14:50
  3. usb apparaat opladen met batterijen
    Door phaelin in forum Vuur, verwarming en energie
    Reacties: 18
    Laatste Bericht: 04-06-14, 11:51
  4. ? batterijen laden via sigarettenaansteker.
    Door gebruikersnaam in forum Vuur, verwarming en energie
    Reacties: 3
    Laatste Bericht: 24-06-13, 20:30
  5. Koorts thermometer zonder batterijen
    Door Raycoupe in forum Gezondheid, medisch en verzorging
    Reacties: 42
    Laatste Bericht: 03-03-13, 19:42

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten