Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 14

Onderwerp: DIY Bee-wrap

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2012

DIY Bee-wrap

Voor wie niet weet wat het is, het is een herbruikbare vervanger voor bewaarpapier, zoals een kaaspapier.
    Ook te gebruiken voor het vervangen van broodzakken met was.

Bee-wraps zijn best duur, hier een link naar een website, met plaatjes, en uitleg hoe je zoiets zelf kan maken.

http://babyblog.nl/geen-plastic-zakj...sdoeken-maken/
    So Long, and Thanks for All the Fish

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Mar 2012
    Mooi en zinvolle tip! Thx

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stuudje Bekijk Berichten
    Voor wie niet weet wat het is, het is een herbruikbare vervanger voor bewaarpapier, zoals een kaaspapier.

Bee-wraps zijn best duur, hier een link naar een website, met plaatjes, en uitleg hoe je zoiets zelf kan maken.

In overleg met hogere entiteiten
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Dat ga ik eens proberen Dank [MENTION=805]Stuudje[/MENTION]
    keyserpreppersuze@gmail.com

Moderator
    Ingeschreven
    Dec 2012

Dit kende ik ook nog niet. +1

Wat is de functie eigenlijk van de jojoba olie? Dat lijkt me knap lastig te verkrijgen als de winkels dicht zijn, voor de rest behoorlijk SHTF bestendig recept, want ik vermoed dat het niet alleen met katoen werkt.
    Nieuw forum: preppers-shelter.nl (Bij aanmelden kijk voor de activatie mail in je spamfolder)

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Goed opgemerkt [MENTION=1609]Raycoupe[/MENTION].

Ik vond dit:
    "Na gebruik kan je de wrap makkelijk schoon maken door deze af te spoelen met koud water. Dit klikt wellicht onhygiŽnisch maar door de antibacteriŽle werking van de jojobaolie en bijenwas is dit geen enkel probleem. Belangrijk punt is dat je de wrap nooit schoonmaakt met warm water omdat dan de bijenwas smelt."

Omdat kokosolie ook antibacteriŽle werking heeft zou ik snel gaan testen of het ook met kokosolie goed werkt...eerst deze maken...later testen met kokosolie dus.

Moderator
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Goed opgemerkt @Raycoupe.

Ik vond dit:
    "Na gebruik kan je de wrap makkelijk schoon maken door deze af te spoelen met koud water. Dit klikt wellicht onhygiŽnisch maar door de antibacteriŽle werking van de jojobaolie en bijenwas is dit geen enkel probleem. Belangrijk punt is dat je de wrap nooit schoonmaakt met warm water omdat dan de bijenwas smelt."

Omdat kokosolie ook antibacteriŽle werking heeft zou ik snel gaan testen of het ook met kokosolie goed werkt...eerst deze maken...later testen met kokosolie dus.
    Ah, daar is het voor. Zou je dennenhars kunnen mengen/smelten met bijenwas?
    Ok, dat geeft wat smaak/geur, maar werkt ook antibacterieel en is niet exotisch/onverkrijgbaar als de winkels dicht zijn.
    (Ik ben nu eenmaal geen voorstander van al die exotische import produkten)
    Nieuw forum: preppers-shelter.nl (Bij aanmelden kijk voor de activatie mail in je spamfolder)

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raycoupe Bekijk Berichten
    Ah, daar is het voor. Zou je dennenhars kunnen mengen/smelten met bijenwas?
    Ok, dat geeft wat smaak/geur, maar werkt ook antibacterieel en is niet exotisch/onverkrijgbaar als de winkels dicht zijn.
    (Ik ben nu eenmaal geen voorstander van al die exotische import produkten)
    Ik heb een andere samenstelling gezien van de Bee wrap: "Bee's wrap is gemaakt van biologisch katoenen mouseline, bijenwas, jojobaolie en boomhars"
    Dus ik denk dat dennenhars ook goed zou kunnen...ben wel benieuwd naar dat resultaat...lokale producten gebruiken is beter, helemaal met je eens.

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Jun 2014
    [MENTION=805]Stuudje[/MENTION],
    Ik ga je onderwerp niet ondermijen maar ken je de "plastic" kaasbewaarzakjes van de Jumbo ?
    Je kan niet zeggen dat ze duur zijn want ze kosten niets, nada. Maar zijn wel goed voor het bewaren van levensmiddelen omdat de zakjes "ademen". Vandaar plastic tussen haakjes.
    Groet,

Wim
    www.petromax.nl

Heksenboot
    Guest
    Hmm, goeie tondel.

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Jan 2014
    Complimenten voor [MENTION=805]Stuudje[/MENTION]... nee zefls een knuffel! Want dit is een fantastische vondst!

Edit, ik wil je plussen maar het systeem laat dat niet toe. Dus bij deze hier een plus (+)
    Laatst gewijzigd door Range; 09-04-15 om 17:54.
    'Beroemd om zijn eindresultaat, berucht om de manier hoe'

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten