Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 14 van de 14

Onderwerp: DIY Bee-wrap

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Petroman Bekijk Berichten
    [MENTION=805]Stuudje[/MENTION],
    Ik ga je onderwerp niet ondermijnen maar ken je de "plastic" kaasbewaarzakjes van de Jumbo ?
    Je kan niet zeggen dat ze duur zijn want ze kosten niets, nada. Maar zijn wel goed voor het bewaren van levensmiddelen omdat de zakjes "ademen". Vandaar plastic tussen haakjes.
    Ik ken ze. Waarom ik voor de bee-wrap ben is dat het herbruikbaar is en gemaakt van natuurlijk spul.
    Geen afval veroorzaken, evt ook als tondel te gebruiken [MENTION=1124]Heksenboot[/MENTION]...maar zeker geen ademend of niet ademend plastic in het milieu terecht laten komen. Als de bee-wrap "op" is, versleten, kan je de hele procedure gewoon overdoen met bijenwas en olie/hars.
    Daarnaast, als er ooit een SHTF is en de Jumbo dicht is, of leeg is, wil ik ook graag mijn zelfgemaakte kaas en brood bewaren.
    So Long, and Thanks for All the Fish

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stuudje Bekijk Berichten
    Voor wie niet weet wat het is, het is een herbruikbare vervanger voor bewaarpapier, zoals een kaaspapier.
    Ook te gebruiken voor het vervangen van broodzakken met was.

Bee-wraps zijn best duur, hier een link naar een website, met plaatjes, en uitleg hoe je zoiets zelf kan maken.

http://babyblog.nl/geen-plastic-zakj...sdoeken-maken/
    Geinig zeg, het verbaasd me dat er iedere keer toch weer nieuwe DIY items opduiken. De stroom goederen die we zelf kunnen maken is schier eindeloos....
    We could have saved ourselves.
    But we didn't.
    Amazin'.... what state of mind were we in?

Pete Postlethwaite, The age of stupid.

Moderator
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stuudje Bekijk Berichten
    Ik heb een andere samenstelling gezien van de Bee wrap: "Bee's wrap is gemaakt van biologisch katoenen mouseline, bijenwas, jojobaolie en boomhars"
    Dus ik denk dat dennenhars ook goed zou kunnen...ben wel benieuwd naar dat resultaat...lokale producten gebruiken is beter, helemaal met je eens.
    Als men over boomhars spreekt heb je het over dennenhars. Loofbomen hebben namelijk geen noemenswaardige hars.
    [MENTION=1124]Heksenboot[/MENTION]: Idd, multifunctioneel, 't zal fikken als de tering!
    Nieuw forum: preppers-shelter.nl (Bij aanmelden kijk voor de activatie mail in je spamfolder)

Heksenboot
    Guest
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raycoupe Bekijk Berichten
    Als men over boomhars spreekt heb je het over dennenhars. Loofbomen hebben namelijk geen noemenswaardige hars.
    [MENTION=1124]Heksenboot[/MENTION]: Idd, multifunctioneel, 't zal fikken als de tering!
    Hehe, net als de broek van [MENTION=1694]Castaway[/MENTION] .

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten