Ga naar inhoud
GENEGEERD

DIY Bee-wrap


Stuudje

Aanbevolen berichten

Voor wie niet weet wat het is, het is een herbruikbare vervanger voor bewaarpapier, zoals een kaaspapier.

Ook te gebruiken voor het vervangen van broodzakken met was.

 

Bee-wraps zijn best duur, hier een link naar een website, met plaatjes, en uitleg hoe je zoiets zelf kan maken.

 

http://babyblog.nl/geen-plastic-zakjes-meer-zelf-bijenwasdoeken-maken/

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Mooi en zinvolle tip! Thx

 

Voor wie niet weet wat het is, het is een herbruikbare vervanger voor bewaarpapier, zoals een kaaspapier.

Ook te gebruiken voor het vervangen van broodzakken met was.

 

Bee-wraps zijn best duur, hier een link naar een website, met plaatjes, en uitleg hoe je zoiets zelf kan maken.

 

http://babyblog.nl/geen-plastic-zakjes-meer-zelf-bijenwasdoeken-maken/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor wie niet weet wat het is, het is een herbruikbare vervanger voor bewaarpapier, zoals een kaaspapier.

Ook te gebruiken voor het vervangen van broodzakken met was.

 

Bee-wraps zijn best duur, hier een link naar een website, met plaatjes, en uitleg hoe je zoiets zelf kan maken.

 

http://babyblog.nl/geen-plastic-zakjes-meer-zelf-bijenwasdoeken-maken/

 

Dit kende ik ook nog niet. +1

 

Wat is de functie eigenlijk van de jojoba olie? Dat lijkt me knap lastig te verkrijgen als de winkels dicht zijn, voor de rest behoorlijk SHTF bestendig recept, want ik vermoed dat het niet alleen met katoen werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed opgemerkt @Raycoupe.

 

Ik vond dit:

"Na gebruik kan je de wrap makkelijk schoon maken door deze af te spoelen met koud water. Dit klikt wellicht onhygiënisch maar door de antibacteriële werking van de jojobaolie en bijenwas is dit geen enkel probleem. Belangrijk punt is dat je de wrap nooit schoonmaakt met warm water omdat dan de bijenwas smelt."

 

Omdat kokosolie ook antibacteriële werking heeft zou ik snel gaan testen of het ook met kokosolie goed werkt...eerst deze maken...later testen met kokosolie dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed opgemerkt @Raycoupe.

 

Ik vond dit:

"Na gebruik kan je de wrap makkelijk schoon maken door deze af te spoelen met koud water. Dit klikt wellicht onhygiënisch maar door de antibacteriële werking van de jojobaolie en bijenwas is dit geen enkel probleem. Belangrijk punt is dat je de wrap nooit schoonmaakt met warm water omdat dan de bijenwas smelt."

 

Omdat kokosolie ook antibacteriële werking heeft zou ik snel gaan testen of het ook met kokosolie goed werkt...eerst deze maken...later testen met kokosolie dus.

 

Ah, daar is het voor. Zou je dennenhars kunnen mengen/smelten met bijenwas?

Ok, dat geeft wat smaak/geur, maar werkt ook antibacterieel en is niet exotisch/onverkrijgbaar als de winkels dicht zijn.

(Ik ben nu eenmaal geen voorstander van al die exotische import produkten)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah, daar is het voor. Zou je dennenhars kunnen mengen/smelten met bijenwas?

Ok, dat geeft wat smaak/geur, maar werkt ook antibacterieel en is niet exotisch/onverkrijgbaar als de winkels dicht zijn.

(Ik ben nu eenmaal geen voorstander van al die exotische import produkten)

Ik heb een andere samenstelling gezien van de Bee wrap: "Bee's wrap is gemaakt van biologisch katoenen mouseline, bijenwas, jojobaolie en boomhars"

Dus ik denk dat dennenhars ook goed zou kunnen...ben wel benieuwd naar dat resultaat...lokale producten gebruiken is beter, helemaal met je eens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Stuudje,

Ik ga je onderwerp niet ondermijen maar ken je de "plastic" kaasbewaarzakjes van de Jumbo ?

Je kan niet zeggen dat ze duur zijn want ze kosten niets, nada. Maar zijn wel goed voor het bewaren van levensmiddelen omdat de zakjes "ademen". Vandaar plastic tussen haakjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Stuudje,

Ik ga je onderwerp niet ondermijnen maar ken je de "plastic" kaasbewaarzakjes van de Jumbo ?

Je kan niet zeggen dat ze duur zijn want ze kosten niets, nada. Maar zijn wel goed voor het bewaren van levensmiddelen omdat de zakjes "ademen". Vandaar plastic tussen haakjes.

Ik ken ze. Waarom ik voor de bee-wrap ben is dat het herbruikbaar is en gemaakt van natuurlijk spul.

Geen afval veroorzaken, evt ook als tondel te gebruiken @Heksenboot...maar zeker geen ademend of niet ademend plastic in het milieu terecht laten komen. Als de bee-wrap "op" is, versleten, kan je de hele procedure gewoon overdoen met bijenwas en olie/hars.

Daarnaast, als er ooit een SHTF is en de Jumbo dicht is, of leeg is, wil ik ook graag mijn zelfgemaakte kaas en brood bewaren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor wie niet weet wat het is, het is een herbruikbare vervanger voor bewaarpapier, zoals een kaaspapier.

Ook te gebruiken voor het vervangen van broodzakken met was.

 

Bee-wraps zijn best duur, hier een link naar een website, met plaatjes, en uitleg hoe je zoiets zelf kan maken.

 

http://babyblog.nl/geen-plastic-zakjes-meer-zelf-bijenwasdoeken-maken/

 

Geinig zeg, het verbaasd me dat er iedere keer toch weer nieuwe DIY items opduiken. De stroom goederen die we zelf kunnen maken is schier eindeloos....:eek:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een andere samenstelling gezien van de Bee wrap: "Bee's wrap is gemaakt van biologisch katoenen mouseline, bijenwas, jojobaolie en boomhars"

Dus ik denk dat dennenhars ook goed zou kunnen...ben wel benieuwd naar dat resultaat...lokale producten gebruiken is beter, helemaal met je eens.

 

Als men over boomhars spreekt heb je het over dennenhars. Loofbomen hebben namelijk geen noemenswaardige hars. :cool:

@Heksenboot: Idd, multifunctioneel, 't zal fikken als de tering! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...