Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 14
    Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Nov 2012

US 'recovery' is een recessie

Er zijn nu cijfers en plaatjes verschenen die (keihard) bevestigen dat de VS toch ecnt aan een recessie zijn begonnen.
    Hoe diep gaat die recessie zijn?
    Hoe lang gaat e.e.a. duren?
    Was men al hersteld van de vorige recessie? (zie aantal uitkeringsgerechtigden c.q. aantal banen)

Zie http://www.zerohedge.com/news/2015-0...-economic-cont

In overleg met hogere entiteiten
    Ingeschreven
    Apr 2012
    En kennen jullie deze al al al al al al al

Naam:     meter.jpg
Bekeken:  274
Groote:   82,8 KB

Naam:     debt-added-under-obama.jpg
Bekeken:  270
Groote:   28,9 KB
    Laatst gewijzigd door Keyser Suze; 09-04-15 om 16:32.
    keyserpreppersuze@gmail.com

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Oct 2013
    Even een vraag je maar wat is een recessie?
    beter een lege portemonnee dan een lege maag
    -Rataplan

mijn youtube kanaal (engelse versie): https://www.youtube.com/channel/UCf_...qYZ5TkaJpO17KA

mijn youtube kanaal (nederlandse versie): https://www.youtube.com/channel/UCrV...vV2_4AlvDyYlTg

You only use a MRE until you have something to eat.

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Google is je beste vriend: http://nl.wikipedia.org/wiki/Recessie
    -=<>=-
    Wat een ramp lijkt, blijkt vaak een kans.
    (Lao-Tse - Chinees filosoof +/- 600 v.C.)
    -=<>=-
    September 2014 Nieuwste PodCast:

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Jul 2013
    Er komt zwaar weer aan, dat biedt dan weer enkele opportuniteiten. Binnenkort is er in de VS verhoging van de intresten, stilaan steekt de vrees voor inflatie de kop op. Om de te onderdrukken komt er een intreststijging. Die intreststijging komt er wellicht kort na de zomer of in de herfst. Als dat het geval is, dan zal de goudprijs mijn inziens fors stijgen.

Er zijn nog enkele andere factoren die beginnen te spelen :
    - De Grieken zien binnenkort wellicht een bail-in, dan zullen mensen bemerken dat spaargeld niet zo veilig is.
    - De Europese beurzen vieren hoogtij. Alleen groeien bomen niet tot in de hemel, dus komt er een forse correctie. Ik ben stilaan mijn posities aan het liquideren. 75% heb ik intussen van de hand gedaan of afgedekt met stop-loss of stop-limiet orders.
    Peace allemaal en fuck al de haters.
    _

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Apr 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lewieke Bekijk Berichten
    Er komt zwaar weer aan, dat biedt dan weer enkele opportuniteiten. Binnenkort is er in de VS verhoging van de intresten, stilaan steekt de vrees voor inflatie de kop op. Om de te onderdrukken komt er een intreststijging. Die intreststijging komt er wellicht kort na de zomer of in de herfst. Als dat het geval is, dan zal de goudprijs mijn inziens fors stijgen.

- De Grieken zien binnenkort wellicht een bail-in, dan zullen mensen bemerken dat spaargeld niet zo veilig is.
    - De Europese beurzen vieren hoogtij. Alleen groeien bomen niet tot in de hemel, dus komt er een forse correctie. Ik ben stilaan mijn posities aan het liquideren. 75% heb ik intussen van de hand gedaan of afgedekt met stop-loss of stop-limiet orders.
    Dat goud gaat stijgen door een op handen zijnde interest stijging zie ik niet. Maar goed dat ter zijde.

Dat geld dat vrijkomt vanuit de gesloten posities. Last je dat op de rekening staan? Dat bijt immers met jouw tweede punt. Dat spaargeld niet meer zo veilig is.

Ik wil zelf ook best wat aandelen verkopen maar vind spaargeld geen alternatief.
    Laatst gewijzigd door Jacob; 09-04-15 om 22:57.

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lewieke Bekijk Berichten

De FED heeft wel aangegeven de rente te willen verhogen maar bij een recessie gaan ze dat echt niet doen. 1% renteverhoging en de VS kan hun eigen rente op de staatsschuld niet eens meer betalen. Goud gaat dan knallen, dat is zeker maar er bouwt zich al een tijdje een bubbel op waardoor goud momenteel nog steeds te laag staat gewaardeerd.

Grieken hebben hun Euro's van de bank gehaald niet alleen omdat ze bang zijn dat de banken omvallen. Ze verwachten, er is een kans, dat ze uit de euro gaan. Dan hebben ze een Drachme die flink gaat devalueren. Dan kun je maar beter een stapeltje euro's hebben liggen.

Daarnaast betaalt bijna niemand meer belasting in Griekenland. Ook de mensen die het nog kunnen betalen bouwen een schuld op bij de belastingdienst. Rechters zetten mensen niet meer uit hun huizen. Dat betekent dat er weinig of niets binnenkomt en Griekenland echt100% afhankelijk is van de EU. Een schuld in een Drachme die keer op keer devalueert kun je straks met een stapeltje euro's inlossen.

Het is natuurlijk DE manier een regering om zeep te helpen. Als we hier allemaal ons geld van de bank afhalen en iedereen stopt per direct met het betalen van belastingen. Dan heb je binnen een paar weken een regering op de knieŽn.

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Op http://www.financeandeconomics.org/c...-unemployment/ meldt Alasdair Mcleod wat pakkende getallen over de arbeidssituatie in de VS behorend bij deze recessie.
    Zijn concluderende vraag:

Is this confirmation of an economy about to slide?
    Maybe, but unemployment statistics are too unreliable as an indicator and should never have been adopted as a policy tool.

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Nov 2013
    Dit is een stukje amerikaanse televisie over verborgen amerika: (Kwam het tegen bij zoeken naar zonnepanelen.....) Greep me best aan.

Your knife and mind: Both can cut through thick situations if sharpened correctly.

Hier doen wij wat we wťl kunnen doen voor onszelf ipv alleen te klagen. Toch?

Prepping: How to turn your life from boring to Epic!

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Aug 2013
    Is alweer door youtube verwijderd

Vergelijkbare onderwerpen

1. CBS: Nederland uit Recessie (zijn ze GEK?)
    Door Keyser Suze in forum Macro algemeen
    Reacties: 32
    Laatste Bericht: 10-01-14, 18:52
  2. Recessie loopt uit op werkloosheidsdrama
    Door Davena in forum Binnenland
    Reacties: 7
    Laatste Bericht: 18-01-13, 10:46
  3. Reacties: 26
    Laatste Bericht: 23-11-12, 09:36
  4. Preppers: hype of oplossing voor de recessie?
    Door Mr. Gold in forum Preppers in de Media
    Reacties: 1
    Laatste Bericht: 17-11-12, 20:33

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten