Pagina 4 van de 4 EersteEerste ... 234
Resultaten 31 tot 34 van de 34
    Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Feb 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wafels Bekijk Berichten
    [MENTION=1847]carismo[/MENTION] maakt u Micarta met soorten gekleurd linnen of katoen met epoxy hars , Kydex is inderdaad mooi spul om schedes mee te maken
    Het staal wat u zegt ken ik niet , maar zo te horen dus wel geschikt om grote messen mee te maken . Voor grote messen is een convex snede uitstekend
    trouwens de mesjes die ik gemaakt heb hadden ook altijd een convex snede , ik vind dit fijn werken en slijpen .
    gr will
    De staalsoort dat ik gebruik staat ook beter bekent als industrieel inox.

Zelf nog geen micarta gemaakt maar denk erover jeansstof te gebruiken als ook van die jutte zakken. Eerst nog persen bouwen. Voor de micarta en ook voor de kydex.
    If it looks stupid and it works, it ain't stupid.

Don't blame it on the tool while the user is a fool.

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    May 2013
    [MENTION=1847]carismo[/MENTION] voor een pers zou je gewoon twee (dikke ,want het mag niet doorbuigen ) stalen platen nemen met 6 of 8 bouten en moeren er doorheen
    waarbij je de twee platen op elkaar kunt persen dmv de bouten en moeren . je moet er wel van dat (vette) bakpapier tussen de micarta en de stalen platen doen
    om te voorkomen dat de epoxy aan het staal hecht (want dat hecht ) maar je kan ook een pers maken van een kleine auto krik in een vierkant O frame
    Ik dacht dat men Inox een warmte behandeling kon geven om te harden of is dit toch ander materiaal dan ??
    gr will
    Ignorance is bliss

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Feb 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wafels Bekijk Berichten
    [MENTION=1847]carismo[/MENTION] voor een pers zou je gewoon twee (dikke ,want het mag niet doorbuigen ) stalen platen nemen met 6 of 8 bouten en moeren er doorheen
    waarbij je de twee platen op elkaar kunt persen dmv de bouten en moeren . je moet er wel van dat (vette) bakpapier tussen de micarta en de stalen platen doen
    om te voorkomen dat de epoxy aan het staal hecht (want dat hecht ) maar je kan ook een pers maken van een kleine auto krik in een vierkant O frame
    Ik dacht dat men Inox een warmte behandeling kon geven om te harden of is dit toch ander materiaal dan ??
    gr will
    Ik ben nog aan het uitzoeken wat het beste kan werken, omdat ik micarta van minstens 15mm dikte wil maken is het belangrijk dat deze niet verschuivern dus had gedacht in een pers in een soort u-vorm. de pers voor kydex moet een soort foam opkomen
    If it looks stupid and it works, it ain't stupid.

Don't blame it on the tool while the user is a fool.

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    May 2013
    [MENTION=1847]carismo[/MENTION] een U vorm is dan wel prettig ,maar als je echt plm 15 mm dik micarta wilt maken dan moet je toch aardig wat druk erop kunnen
    zetten lijkt mij .het gebruik van een auto krik dan toch wel een goede optie ( zoiets https://www.youtube.com/watch?v=wqtdfb1dJ5I )
    gr will
    Ignorance is bliss

Vergelijkbare onderwerpen

1. Zelfgemaakte hobo stove en penny stove
    Door S.T.A.L.K.E.R. in forum Vuur, verwarming en energie
    Reacties: 22
    Laatste Bericht: 11-12-14, 17:32
  2. Zelfgemaakte cup-a-soup
    Door Stuudje in forum Recepten
    Reacties: 23
    Laatste Bericht: 31-10-14, 12:05
  3. Mijn eerste "zelfgemaakte" mes
    Door hurbie in forum Messen
    Reacties: 36
    Laatste Bericht: 14-10-14, 20:57
  4. Survival vissen (met zelfgemaakte haak)
    Door Tom in forum Survival uitrusting algemeen
    Reacties: 8
    Laatste Bericht: 10-06-13, 14:24
  5. Zelfgemaakte metaal detector
    Door samurai in forum Do it yourself (DIY)
    Reacties: 2
    Laatste Bericht: 11-03-13, 09:30

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten