Ga naar inhoud
GENEGEERD

Automatische drinkbak voor kippen


Communicator

Aanbevolen berichten

Niet zo heel lang geleden deed ik via facebook een oproep. Hier vroeg ik of iemand toevallig nog een stuk dakgoot over had die ik wilde gebruiken om een automatisch drinksysteem te maken voor mijn kippen.

Als gevolg heb ik hierdoor nu een kant en klaar drinksysteem mogen ontvangen van een goede vriend die deze nog had staan toevallig. Met wat geklus en geprul heb ik nu dus een mooi automatisch drinksysteem die regenwater opvangt.

Met een dusdanige aansluiting dat ik er ook een normale tuinslang op aan kan sluiten om de plantjes te bewateren.

 

attachment.php?attachmentid=17682&stc=1

 

Ik heb bewust voor een kleine ton gekozen om zo vervuild water enigszins tegen te gaan. Met deze opstelling schat ik dat ze zo'n 2 weken met een volle ton doen als hij niet wordt bijgevuld.

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Niet zo heel lang geleden deed ik via facebook een oproep. Hier vroeg ik of iemand toevallig nog een stuk dakgoot over had die ik wilde gebruiken om een automatisch drinksysteem te maken voor mijn kippen.

Als gevolg heb ik hierdoor nu een kant en klaar drinksysteem mogen ontvangen van een goede vriend die deze nog had staan toevallig. Met wat geklus en geprul heb ik nu dus een mooi automatisch drinksysteem die regenwater opvangt.

Met een dusdanige aansluiting dat ik er ook een normale tuinslang op aan kan sluiten om de plantjes te bewateren.

 

attachment.php?attachmentid=17682&stc=1

 

Ik heb bewust voor een kleine ton gekozen om zo vervuild water enigszins tegen te gaan. Met deze opstelling schat ik dat ze zo'n 2 weken met een volle ton doen als hij niet wordt bijgevuld.

 

Slim idee. Die van mij poepen vaak in dat randje waar ze ook uit moeten drinken. Slim zijn ze niet.....Ik zit te denken over een sifon systeem of bakje hoger zetten. Ik heb geen dakgoot, maar ik moet toch elke dag eieren rapen. Dus even water verschonen is dan ook zo gebeurd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vanaf dag één beide bakken altijd opgehangen. Zo blijven ze langer schoon. Maar toch bemerk ik dat vooral de drinkbak zich snel vult met zand wat van hun bekjes komt als ze drinken.

 

Wat ook wel grappig is om te vertellen... wij hebben een karatekip!

 

Als de voerbak niet voldoende doorloopt... dan voert één van de kippen de welbekende kraanvogel uit :) hij springt omhoog en geeft een welgemikte trap tegen de voerbak waardoor het eten weer zakt, en ze weer lustig verder eten.

Ik zal het eens proberen te filmen, want het is echt té grappig!

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet zo heel lang geleden deed ik via facebook een oproep. Hier vroeg ik of iemand toevallig nog een stuk dakgoot over had die ik wilde gebruiken om een automatisch drinksysteem te maken voor mijn kippen.

Als gevolg heb ik hierdoor nu een kant en klaar drinksysteem mogen ontvangen van een goede vriend die deze nog had staan toevallig. Met wat geklus en geprul heb ik nu dus een mooi automatisch drinksysteem die regenwater opvangt.

Met een dusdanige aansluiting dat ik er ook een normale tuinslang op aan kan sluiten om de plantjes te bewateren.

 

Leuk systeem Communicator. Hoe werkt het, met een vlotter of een druppelaar?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 jaren later...

Het is maar een idee, van @JJ&A

Misschien ook een goed idee oude zilveren munten in drinkwater bakken voor dieren doen, zo word het de hele tijd door gedesinfecteerd,

eventueel afdekken met een RVS rooster.

 

Uiteraard wel regelmatig de boel schoon maken en het water verversen.

Met een zelf ontworpen drinkwater systeem kan je de boel perfectioneren, zodat er zo min mogelijk rommel in komt.

 

Ook de rekken waar kippen misschien op zitten zou het goed kunnen zijn denk ik, als die verzilverd zouden zijn tegen bloedluis en andere bacteriën, schimmels en meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...
Op 15-4-2015 om 10:37, Keyser Suze zei:

 

Slim idee. Die van mij poepen vaak in dat randje waar ze ook uit moeten drinken. Slim zijn ze niet.....Ik zit te denken over een sifon systeem of bakje hoger zetten. Ik heb geen dakgoot, maar ik moet toch elke dag eieren rapen. Dus even water verschonen is dan ook zo gebeurd.

Volgens mijn zijn mijn kippen eenden… kunnen het niet laten volledig erin te kruipen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...