Ga naar inhoud
GENEGEERD

Dave Canterbury - zout water destilleren


AWOL

Aanbevolen berichten

Dit filmpje vandaag voor een opstelling waarmee je relatief eenvoudig zout water kunt destilleren naar drinkbaar water.

Voor een land als Nederland met relatief veel kust en als voorbereiding op een overstroming vanuit zee (waardoor zoet oppervlakte water brak kan worden) misschien best een interessant product / idee.

Ik begrijp dat het product nog in ontwikkeling is maar het concept lijkt mij duidelijk. Misschien ziet @Nickx er wel iets in om zijn skills op los te laten :)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

@AWOL Het is een mooie oplossing , en niets nieuws .Al die apparaten werken op dit principe ,hetzij met een koperen spiraal of net als deze met een tankje met koud water en naast zout eruit halen raak je ook dingen als zware metalen ed kwijt (chemische verontreinigingen )

hoe het zit met dingen als koolwaterstoffen ed , heb ik geen flauw idee wellicht dat @vheeswijk hier meer uitleg over kan geven

gr will

Link naar reactie
Delen op andere sites

@AWOL Het is een mooie oplossing , en niets nieuws .Al die apparaten werken op dit principe ,hetzij met een koperen spiraal of net als deze met een tankje met koud water en naast zout eruit halen raak je ook dingen als zware metalen ed kwijt (chemische verontreinigingen )

hoe het zit met dingen als koolwaterstoffen ed , heb ik geen flauw idee wellicht dat @vheeswijk hier meer uitleg over kan geven

gr will

 

Yep weet ik maar het aardige van dit systeem vind ik dat het robuuster is dan een setup met koperen spiraal, en roestvrij staal dus moet lang mee kunnen gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit filmpje vandaag voor een opstelling waarmee je relatief eenvoudig zout water kunt destilleren naar drinkbaar water.

Voor een land als Nederland met relatief veel kust en als voorbereiding op een overstroming vanuit zee (waardoor zoet oppervlakte water brak kan worden) misschien best een interessant product / idee.

Ik begrijp dat het product nog in ontwikkeling is maar het concept lijkt mij duidelijk. Misschien ziet @Nickx er wel iets in om zijn skills op los te laten :)

 

Wil ik wel... heb wel eens eerder zoiets gebouwd, eigenlijk is het een soort perculator met waterkoeling

Link naar reactie
Delen op andere sites

@AWOL Het is een mooie oplossing , en niets nieuws .Al die apparaten werken op dit principe ,hetzij met een koperen spiraal of net als deze met een tankje met koud water en naast zout eruit halen raak je ook dingen als zware metalen ed kwijt (chemische verontreinigingen )

hoe het zit met dingen als koolwaterstoffen ed , heb ik geen flauw idee wellicht dat @vheeswijk hier meer uitleg over kan geven

gr will

 

Alles wat vluchtig is komt helaas bij distillatie over en vervuilt nog steeds het gedestilleerde water. Als de vluchtige bestanddelen echter erg vluchtig zijn kun je de voorloop van de destillatie weggooien, waarna het zuivere water overkomt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles wat vluchtig is komt helaas bij distillatie over en vervuilt nog steeds het gedestilleerde water. Als de vluchtige bestanddelen echter erg vluchtig zijn kun je de voorloop van de destillatie weggooien, waarna het zuivere water overkomt.

Net zoals bij het stoken van een sterke drank dus ;:p :cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

@vheeswijk dan was mijn vermoeden juist ,maar je raakt wel de zware metalen ed kwijt , maar bij een overstroming is het natuurlijk moeilijk omdat je niet weet welke vervuiling

er in het water zal zitten (dat er rotzooi in zal zitten is denk ik ongetwijfeld wel het geval :( ) Zou een grof zand filter met / of een kool filter voor het distillatie proces kunnen helpen ?

@AWOL ja je hebt gelijk het is een eenvoudig en robuust systeem , enkel ik vraag me af gezien de grootte of het ook daadwerkelijk enige liters water kan leveren

als ik naar andere DIY systemen kijk , want die gebruiken allemaal '' grote '' (in ieder geval een grotere diameter ) pannen voor distillatie proces

gr will

Link naar reactie
Delen op andere sites

@AWOL ja je hebt gelijk het is een eenvoudig en robuust systeem , enkel ik vraag me af gezien de grootte of het ook daadwerkelijk enige liters water kan leveren

als ik naar andere DI systemen kijk , want die gebruiken allemaal '' grote '' (in ieder geval een grotere diameter ) pannen voor distillatie proces

gr will

 

Natuurlijk, het systeem kan wel 50 liter leveren, vraag is alleen hoe lang dat duurt en hoeveel brandstof dat kost :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Interessant apparaat.

De onderste kamer kan ietwat breder:

Dan staat het apparaatje stabieler en kan er over een grotere oppervlakte warmte opgenomen en water verdampt worden.

De totale inhoud van de kamer hoeft niet meteen groter te zijn.

 

Zou het de moeite waard zijn zelf zoiets te fabriceren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...