[ Advertentie ]
Nog geen waterfilter in huis? Je kan voordelig het populaire Sawyer Mini Waterfilter [SP128] kopen in de Prepshop.nl.
Als je via deze link koopt, ondersteun je tevens ons forum. Dank voor je support!

Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123
Resultaten 21 tot 23 van de 23

Onderwerp: Drinken uit de Maas

Moderator
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Winchester 1893 Bekijk Berichten
    Ik heb al wat mooie plasjes dichtbij huis gevonden . lijkt me zo schoon dat je het bijna zo drinken kan . Tuurlijk wel eerst ff koken van te voren

https://jossarisfoto.wordpress.com/tag/herfstwandeling/

Iedereen bedankt voor de reacties , ik dacht dat de rivier de Maas redelijk schoon water had maar dat is dus niet zo . Dan kan ik veel beter water uit de vijver gebruiken hier op de Brunsummerhei . Is ook nog eens op loopafstand van mij thuis .
    Gewoon een waterfilter aanschaffen, scheelt bakken met brandstof juist op het moment dat deze ook schaars is.
    Tegen de tijd dat er geen water meer uit de leidingen komt, is de kans zeer groot dat het gas het ook niet meer doet.
    Nieuw forum: preppers-shelter.nl (Bij aanmelden kijk voor de activatie mail in je spamfolder)

ghostwhiper
    Guest
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raycoupe Bekijk Berichten
    Gewoon een waterfilter aanschaffen, scheelt bakken met brandstof juist op het moment dat deze ook schaars is.
    Tegen de tijd dat er geen water meer uit de leidingen komt, is de kans zeer groot dat het gas het ook niet meer doet.
    Daarnaast smaakt het water dan ook beter dan gekookt water.

Moderator
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ghostwhiper Bekijk Berichten
    Daarnaast smaakt het water dan ook beter dan gekookt water.
    Inderdaad, de smaak van gekookt water kan me ook niet echt bekoren. Gewoon (schoon) leidingwater valt wel mee, maar water uit sloot/plas/rivier koken wordt echt minder lekker vooral als je het even laat staan.
    Bovendien slaan een hoop mineralen neer tijdens het koken en die hou je liever in het water.

Zoals met alles, blijft het gewoon het koppie gebruiken. Goede bron uitzoeken is stap ťťn.
    Als ik bv. weet dat ergens het Hanta virus voorkomt, zal ik meer maatregelen treffen dan alleen filteren door een keramisch of holle vezel filter.
    In verreweg de meeste gevallen (en al helemaal op deze breedtegraad) volstaat een waterfilter.

Zelf heb ik na een goedkoop keramisch filtertje al weer heel lang plezier van de Sawyer Squeeze (grote broer van de mini).
    Nieuw forum: preppers-shelter.nl (Bij aanmelden kijk voor de activatie mail in je spamfolder)

Vergelijkbare onderwerpen

1. Aanbiedingen van supermarkten (eten en drinken)
    Door Freddy in forum Eten en drinken
    Reacties: 893
    Laatste Bericht: 23-11-15, 22:17
  2. Geen eten of drinken, wťl belangrijk
    Door Roel in forum Eten en drinken
    Reacties: 14
    Laatste Bericht: 13-10-14, 13:39
  3. Water drinken zat??
    Door prepper053 in forum Eten en drinken
    Reacties: 26
    Laatste Bericht: 20-07-13, 22:58
  4. Giftig Niet Eten ! (drinken?)