Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 23
    Moderator
    Ingeschreven
    Dec 2012

Lightbulb Break The System een nieuw initiatief

Stom toevallig liep ik vandaag tegen een pamflet aan van "Break The System" een beweging ontstaan uit de succesvolle facebook pagina "Regeringswaanzin".

Ons doel is om de burger centraal te stellen en Nederland weer humaan en sociaal te krijgen, met als gevolg een gezonde economie!Dit kan alleen behaald worden, wanneer er ingrijpende veranderingen plaatsvinden in de politiek, de wet en onze samenleving
    Zie: http://www.breakthesystem.nl/

Deze beweging is niet verbonden aan vakbonden, politieke partijen, rijke particulieren of de media, maar komt voort uit ontevreden burgers waar er hier ook heel wat van rond lopen.

Ik begrijp prima dat niet iedereen het eens zal zijn met hun standpunten, betaalbare zorg en onderwijs, geen winstoogmerk voor publieke zaken (zorg, onderwijs, energie, water, openbaar vervoer en wonen) of een basisinkomen, maar ik vind een dergelijke initiatief weer een lichtpuntje in donkere tijden.
    Nieuw forum: preppers-shelter.nl (Bij aanmelden kijk voor de activatie mail in je spamfolder)

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Jan 2014
    Was dit laatst niet al een onderwerp op het forum? Misschien niet direct maar via via...

Staat me iets van bij..hmm
    'Beroemd om zijn eindresultaat, berucht om de manier hoe'

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Jul 2014
    Een blauw met groene planeet die steeds bruiner wordt
    Ik heb er inderdaad ook iets over geschreven toen ze een grote demonstratie op touw zetten.

Uiteindelijk zijn er veel minder mensen naartoe gegaan en deed de politie / ME vervelend.
    Veel kritiek van participanten dat ze zich teveel aan de regels hielden (bv door niet nasr het binnenhof te gaan).
    Was er zelf niet bij. Moest werken want het was op ern dinsdag.
    Maar het is een begin en sympathiek initiatief.

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Zowiezo is iets wat "break the system" heet al gedoemd om te falen.

Als 't nou "fix the system" of "replace the system" of zelfs "revolutie! nu!" zou zijn, dan biedt het nog een positieve kijk op de toekomst, maar alleen maar slopen is nog nooit iets beter op geworden.

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Tja Enki, ik ben bang dat je gelijk hebt... negatief zijn over iets doet het meestal niet zo goed, er kan beter iets opbouwend in zitten...

Moderator
    Ingeschreven
    Dec 2012
    [MENTION=4292]White Eagle[/MENTION]: Sorry, die heb ik gemist, het is inderdaad een probleem dat er zo weinig mensen in beweging zijn te krijgen.

Kennelijk is alleen al de naam van een beweging voldoende voor mensen om af te haken. (zie reacties [MENTION=812]Enki[/MENTION] en [MENTION=1167]Roel[/MENTION])
    Als dat al zo belangrijk is en niet de standpunten, dan zal het inderdaad nooit wat worden.

Misschien zijn we al zo individualistisch dat het onmogelijk blijkt om een grote groep mensen te mobiliseren.
    "Verdeel en Heers", 't werkt goed.
    Nieuw forum: preppers-shelter.nl (Bij aanmelden kijk voor de activatie mail in je spamfolder)

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Apr 2014
    Mijn idee is dat het nog steeds te goed gaat in Nederland. Natuurlijk is er een grote groep mensen die aan de rand van de afgrond bungelt of er zelfs al in zitten maar als ik zo op de weg kijk en zie wat er aan auto's rijdt en in de supermarkt naar de winkelwagentjes kijk die tot de rand toe vol zitten met A-merken dan gaat het op zijn minst niet slecht. Als ik een makelaar bel over een huid wat ik wil huren wordt ik 8 van de tien keer niet terug gebeld. Vergeet niet dat wij hier met een groep mensen bij elkaar komen die allemaal heel alert zijn op wat er speelt. Dat zijn echter een ruime 3500 personen. Alleen al op de Kop van Zuid woont meer dan het dubbele aantal mensen. Als je het in dat perspectief zet zijn we maar met een heel klein groepje.
    It is I, Gerbewoner! The man with a thousand faces - every one the same.

Moderator
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FKAGB Bekijk Berichten
    Mijn idee is dat het nog steeds te goed gaat in Nederland. Natuurlijk is er een grote groep mensen die aan de rand van de afgrond bungelt of er zelfs al in zitten maar als ik zo op de weg kijk en zie wat er aan auto's rijdt en in de supermarkt naar de winkelwagentjes kijk die tot de rand toe vol zitten met A-merken dan gaat het op zijn minst niet slecht. Als ik een makelaar bel over een huid wat ik wil huren wordt ik 8 van de tien keer niet terug gebeld. Vergeet niet dat wij hier met een groep mensen bij elkaar komen die allemaal heel alert zijn op wat er speelt. Dat zijn echter een ruime 3500 personen. Alleen al op de Kop van Zuid woont meer dan het dubbele aantal mensen. Als je het in dat perspectief zet zijn we maar met een heel klein groepje.
    Ben bang dat je helemaal gelijk hebt.

We zitten in een vliegtuig wat door de piloten op ramkoers met een berg wordt gestuurd, iedereen ziet het, maar niemand doet wat want ze hebben hun bordje eten nog niet op en denken allemaal de passagiers die voorin zitten het eerst te maken krijgen met de klap.

Bijsturen is toch echt een stuk plezieriger dan achteraf de brokken oprapen.

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Apr 2014
    Je hebt helemaal gelijk Ray. Helaas.
    It is I, Gerbewoner! The man with a thousand faces - every one the same.

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raycoupe Bekijk Berichten
    Ben bang dat je helemaal gelijk hebt.

We zitten in een vliegtuig wat door de piloten op ramkoers met een berg wordt gestuurd, iedereen ziet het, maar niemand doet wat want ze hebben hun bordje eten nog niet op en denken allemaal de passagiers die voorin zitten het eerst te maken krijgen met de klap.

Bijsturen is toch echt een stuk plezieriger dan achteraf de brokken oprapen.
    Mja, maar om dan een oproep te doen om de cockpit op te blazen ("break the system"), lijkt me niet echt een strak plan.

En dat is nou net waar bijna al deze initiatieven stuklopen. Een hoop geschreeuw over wat er allemaal fout is, maar niemand komt met daadwerkelijke oplossingen.

Slopen kunnen we allemaal, maar dat brengt geen verbetering. Dat komt daarna en voordat je gaat slopen moet je een plan hebben voor de her-opbouw.

Vergelijkbare onderwerpen

1. Mooi/Goed initiatief in San Fransisco SF72
    Door Lekker in forum Survival Algemeen
    Reacties: 0
    Laatste Bericht: 18-10-13, 17:15
  2. Duurzaam initiatief: Repair Cafť
    Door Nonkel Jones in forum Macro algemeen
    Reacties: 9
    Laatste Bericht: 02-03-13, 10:13

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten