Ga naar inhoud
GENEGEERD

Balpen vis,vuur, zendt noodsignalen


JJ&A

Aanbevolen berichten

Voor de kampeerder die zijn rugzak niet te zwaar wil maken en zich toch nog veilig wil voelen, werd een nieuw multifunctioneel gadget ontworpen. Het gaat over een balpen die noodsignalen kan afvuren, vis kan vangen en vuur kan maken. Nolan Brundige, een gezondheidswerker uit California, kwam op het idee toen hij na een zesdaagse trip met zijn vrouw besefte dat hij te veel verschillende gereedschappen meezeulde en daardoor te veel plaats verspilde. De pen werd tot Endure Survival Pen gedoopt.

 

Aan het ene uiteinde van de balpen hangt een opgerold touw van ongeveer een meter, dat dienst kan doen als vislijn of zelfs als hinderlaag voor andere dieren. Het andere uiteinde is verwijderdbaar en creëert zo de mogelijkheid om een noodpeil te installeren indien er gevaar dreigt. In het binnenste van de balpen tot slot, bevindt zich een metalen staaf die vonken tot stand kan brengen.

 

Brundige heeft een campagne gestart via Kickstarter, een van ‘s werelds grootste financieringsplatformen. Hij hoopt 25000 dollar te kunnen verzamelen. Eens dat doel bereikt is en de productie van start kan gaan, zal de pen ongeveer 100 dollar – of ongeveer 94 euro – kosten. Voorstanders hebben nog veertien dagen de tijd om hun steun te betuigen.

 

http://www.msn.com/nl-nl/reizen/nieuws/balpen-voor-kampeerders-maakt-vuur-vangt-vis-en-zendt-noodsignalen-uit/ar-AAbqDtr?ocid=mailsignoutmd

 

Ja beste preppers, zo verschijn er steeds weer iets leuks, maar wel prijzig.

 

Mvg,

J.J

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Inderdaad behoorlijk aan de prijs. Als je een firesteel neemt en wat vislijn met haakje en dergelijk ben je voor een paar euro klaar. De noodpijl zal in Nederland wel onder de wapenwet vallen en gezien de maat van de balpen kan het nooit een hele grote pijl zijn. Die kun je ook wel afschieten als je hem tussen twee takjes klemt.

Desalniettemin een leuk idee, maar het schiet zijn doel een beetje voorbij denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@JJ&A precies wat @FKAGB was gelijk mijn gedachte ;) en wat betreft dat vis gebeuren , 1 meter vislijn (over de haakjes wordt niet eens iets vermeld )

ik hoop dat je voor dat bedrag dan een garantie krijgt dat je er een vis mee kunt vangen ;) het lijkt mij eerder een 1 april grap want wie betaalt er nu

voor een fire steel met daarom heen 1 meter visdraad opgerold en waarschijnlijk een stevig spijker (als pijlpunt ) 100 euro :confused:

gr will

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Dreutel ik denk dat je gelijk hebt wat betreft die '' pijl'' , ik heb nog eens naar dat ''ding '' gekeken en zie nu inderdaad een soort afvuur mechanisme voor een flare

maar dan nog vind ik dit een duur ding want een pen om flares mee af te vuren zit rond de 50 a 60 euro en dan krijg je er extra flares

( http://www.marinewebstoreireland.com/distress-flares-pains-wessex/4551488157 )

bij plus hoe dan ook het geheel geeft me nu niet het idee van een veilig gevoel en ik zou hem nooit kopen :)

gr will

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad behoorlijk aan de prijs. Als je een firesteel neemt en wat vislijn met haakje en dergelijk ben je voor een paar euro klaar. De noodpijl zal in Nederland wel onder de wapenwet vallen en gezien de maat van de balpen kan het nooit een hele grote pijl zijn. Die kun je ook wel afschieten als je hem tussen twee takjes klemt.

Desalniettemin een leuk idee, maar het schiet zijn doel een beetje voorbij denk ik.

 

bovendien heb ik liever meer als één meter vislijn. en ik weet niet of je heel veel aan een vuurpijl hebt, zeker in de BeNeLux niet waar je weinig echt onherbergzame gebieden hebt. het is een leuk idee maar ik vind het meer iets van 35 euro ofzo. en het zou het helemaal afmaken als het een balpen was met waterproof inkt die op alle oppervlakken en ook bij lage temperaturen kan schrijven. maar aangezien er alleen over 'balpen' word gesproken denk ik dat dat niet het geval is. en een firesteel neemt neit eens zoveel plek in beslag, ik denk net de helft van een pen, en aangezien bij dit gadget de firesteel ín de pen zit is er ook minder ruimte voor inkt en is het geval eerder aan vervanging toe :rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

@konijn

 

Die balpen is er. De zogenaamde NASA space pen is ontwikkeld door Fisher. De refill, geschikt voor Parker pennen, kost 5 euro ofzo. Hoogop 10.

Schrijft op nat papier, op zijn kop, over vet, bloed en meer.

 

http://www.allwrite.com/Space-Pen-Refills.html

 

Haha de Amerikanen hebben toen een speciale pen voor in de ruimte uitgevonden, tewijl de Russen gewoon een potlood meenamen! :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha de Amerikanen hebben toen een speciale pen voor in de ruimte uitgevonden, tewijl de Russen gewoon een potlood meenamen! :p

 

Klopt. Die pen heeft miljoenen gekost om te ontwikkelen, maar hij werkt.

 

Toen ik nog inspecties in de haven deed, door weer en wind kon ik gewone balpennen afschrappen. De punt van een potlood trok het natte papier kapot.

Met die pen heb ik vele aantekeningen mogen maken. Hij heeft voor mij zijn nut bewezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha de Amerikanen hebben toen een speciale pen voor in de ruimte uitgevonden, tewijl de Russen gewoon een potlood meenamen! :p

 

maar hoe werkte die dan? een inkt met magnetische deeltjes? extra dikke inkt met een vacuüm systeem zodat het eruit getrokken word?

 

ach ja. amerikanen, geld verspillen, zijn ze goed in, bijna beter als de Grieken

 

overigens even off-topic, zou het niet slim zijn als de Griekse regering tijdelijk op non-actief gesteld word en alle schuldeisers in ruil voor de schuld tijdelijk gratis een stuk van Griekenland kunnen pachten, en dat totdat de schuld afbetaald is, kik bedoel Griekenland blijft een toeristische trekpleister en ik denk dat de burgers er ook behoorlijk blij mee zouden zijn als ze plotseling onder "new management" vallen waardoor de belasting weer een acceptabele kostenpost voor ze word, dat is beter als alle reserves weghalen als onderpand voor nieuwe problemen lijkt me :rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar hoe werkte die dan? een inkt met magnetische deeltjes? extra dikke inkt met een vacuüm systeem zodat het eruit getrokken word?

 

ach ja. amerikanen, geld verspillen, zijn ze goed in, bijna beter als de Grieken

 

 

De reclameleus was toen: "De pen met een hart"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt. Die pen heeft miljoenen gekost om te ontwikkelen, maar hij werkt.

 

Toen ik nog inspecties in de haven deed, door weer en wind kon ik gewone balpennen afschrappen. De punt van een potlood trok het natte papier kapot.

Met die pen heb ik vele aantekeningen mogen maken. Hij heeft voor mij zijn nut bewezen.

 

Daarom heb ik ook niet over de "balpen vis,vuur, zendt noodsignalen" gefilosofeerd k'heb het gewoon op het forum gezet als nieuw gevalletje, zonder mijn mening er over te geven, het kan niets zijn maar het kan ook een handig gevalletje zijn, de praktijk zal het uitwijzen maar kopen doen wij het zeker niet te prijzig en de werking onzeker, maar leuk dat er reactie's op zijn gekomen, dank jullie wel.

 

Groet,

J.J:cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

@konijn

 

grafiet is geleidend.. je wil niet dat een potloodpuntje afbreekt en een printplaatje kortsluit daarboven.

 

dan zou het nu een domme opmerking zijn om te zeggen dat ze dan beter de stift van echt lood hadden kunnen maken daar metaal ook elektriciteit geleid. en houtskool zou teveel stof geven denk ik. maar dat verklaart wel, alleen jammer dat er zo belachelijk veel geld in om moet gaan. bedankt voor de uitleg, wist niet dat grafiet ook geleid, weer iets geleerd :o

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarom heb ik ook niet over de "balpen vis,vuur, zendt noodsignalen" gefilosofeerd k'heb het gewoon op het forum gezet als nieuw gevalletje, zonder mijn mening er over te geven, het kan niets zijn maar het kan ook een handig gevalletje zijn, de praktijk zal het uitwijzen maar kopen doen wij het zeker niet te prijzig en de werking onzeker, maar leuk dat er reactie's op zijn gekomen, dank jullie wel.

 

Groet,

J.J:cool:

 

viel me inderdaad al op dat uw tekst verdacht veel leek op de tekst die op de site van die pen zelf stond :rolleyes:.

 

kan handig zijn natuurlijk maar ik blijf maar zitten met die één meter visdraad, je zou dan toch denken dat als je een ding koopt waarmee je moet kunnen overleven en waarop je moet kunnen vertrouwen wel meer in zijn mars heeft als één meter draad, maar ach, als het die man geld oplevert blijft het een geniale zet van hem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...