Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123
Resultaten 21 tot 23 van de 23
    Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rothbard Bekijk Berichten
    @Dr. Prepper:
    "De Fed heeft haar monopolie van de overheid, het bestuur is aangesteld door overheid en handelt in overeenstemming met de rest van het overheidsbeleid.".
    Dit is pertinente onzin, Rothbard. Ik ben geen econoom en ik pretendeer het ook niet te zijn. Maar als je de documentaire bekijkt die ik je eerder doorgaf, dan kun je niet anders concluderen dan dat private bankiers een zeer vuil spel spelen. De Amerikanen hebben decennia lang geprobeerd een Centrale Bank buiten hun grenzen te houden. Lincoln heeft de burgeroorlog gefinancierd met door de overheid gedrukt geld, de zogenaamde Greenbacks. Zonder rente! Het was waarschijnlijk zelfs de aanleiding van de Burgeroorlog.

En de Federal Reserve? Die vaart zijn eigen koers. Die laat zich niets gelegen aan een president.
    Andrew Jackson (1829-1837) is de enige president geweest die geen begrotingstekort had. Hij was het die de voorloper van de Fed, de Bank of America, de nek omdraaide. Het was zijn levenstaak om een federale bank uit Amerika te weren.

Nog een keer:
    Wie mag de dollar drukken?
    De Amerikaanse Grondwet stelt expliciet dat de overheid het geld munt, maar sinds 1913 is dit privilege overgeheveld naar de commerciŽle banken. Dollars worden sindsdien op veel plaatsen in de wereld gedrukt, maar formeel mag alleen de VS de dollar drukken. Om preciezer te zijn, sinds de Federal Reserve Act van 1913 mag alleen de Amerikaanse centrale bank, de Federal Reserve (Fed), dollars creŽren.

Nog even dit:
    Shell heeft over 2011 een winst geboekt van $ 28,6 miljard. Unilever heeft over 2011 een winst geboekt van € 4,6 miljard. Ahold heeft over 2011 een winst geboekt van € 1 miljard. ING heeft over 2011 een winst geboekt van € 3,6 miljard. Heineken heeft over 2011 een winst geboekt van € 1,4 miljard... Om er maar een paar te noemen.

De Nederlandse regering is gevallen tijdens een poging een bezuiniging te realiseren van € 14 miljard. De paar bedrijven die ik noem, zouden die bezuiniging met z'n allen zo kunnen neertellen. Dus waar gaat het nu eigenlijk over?

En nu hou ik erover op. Morgen ga ik nog eens lekker uitwaaien en uitregenen in de Ardennen voor het weekend.

Gegroet preppeople.
    Laatst gewijzigd door Charlie; 25-04-12 om 19:35.

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Ach, gezien het feit dat zowel Apple, Google als Microsoft een banklicentie hebben en meer kapitaal hebben dan alle Europese banken bij elkaar en de Amerikaanse staat, vermoed ik dat we binnen nu en 15 jaar geen gebruik meer maken van banken zoals we die nu kennen... Geld drukken lijkt me dezelfde kant op gaan als kranten drukken, iets van vroeger.

Of we daar nu zo blij mee moeten zijn laat ik even in het midden overigens...

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Feb 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Charlie Bekijk Berichten
    Maar als je de documentaire bekijkt die ik je eerder doorgaf, dan kun je niet anders concluderen dan dat private bankiers een zeer vuil spel spelen.
    Ongetwijfeld.
    Maar zelfs dan:
    Feit: De Fed is een monopolie beschermd tegen concurrentie door de overheid.
    Feit: Het bestuur van de Fed wordt benoemd door overheid. Niet door banken onder elkaar, niet door het bestuur van de Fed zelf, maar door de overheid. Dat het indirect wordt gekozen door bankiers zal best, maar het is overheid die de ultieme macht heeft.
    Feit: Schulden worden gemaakt om cadeautjes uit te delen aan het kiesvolk.
    Feit: De schuld die de overheid niet anderzijds kan krijgen wordt gefinancierd door de Fed. (De Fed handelt in overeenstemming met de rest van het overheidbeleid.)

De Amerikanen hebben decennia lang geprobeerd een Centrale Bank buiten hun grenzen te houden.
    Verander 'de Amerikanen' met 'sommige Amerikanen', en hier is niets tegenin te brengen.

Lincoln heeft de burgeroorlog gefinancierd met door de overheid gedrukt geld, de zogenaamde Greenbacks. Zonder rente! Het was waarschijnlijk zelfs de aanleiding van de Burgeroorlog.
    Ja, verschrikkelijk, nietwaar? Het monopolie op geld drukken van de Fed naar overheid verplaatsen, waarmee ik bedoel van overheid naar overheid, zal absoluut niets oplossen. Regeringen bestaan niet uit verlichtte engeltjes.

De Nederlandse regering is gevallen tijdens een poging een bezuiniging te realiseren van € 14 miljard. De paar bedrijven die ik noem, zouden die bezuiniging met z'n allen zo kunnen neertellen. Dus waar gaat het nu eigenlijk over?
    De overheid heeft een spendeer-probleem, geen inkomsten probleem. Toevallig vandaag dit filmpje binnen gekregen (in Nederland geldt hetzelfde). De uitgaven van overheid moeten naar beneden. Enerzijds is de belasting en/of inflatie een rem op de economie, en anderzijds zijn overheidsuitgaven een rem op de economie. Door ontelbare continue veranderende variabelen is het voor een centrale instantie onmogelijk om te weten waar schaarse middelen efficiŽnt besteed zijn. Ondertussen worden die schaarse middelen wel weggetrokken van plaatsen waar de samenleving er het meeste nut van bevind.

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten