Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 24
    Survivor
    Ingeschreven
    Apr 2015
    AFWEZIG [PM functie disabled wegens onveilige opslag forum, zie mijn profiel voor info]
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door prepass Bekijk Berichten
    Je bent hard opweg met dit soort ijzersterke posts, BP om @f150 te evenaren... dank hiervoor!
    Ik heb de eer gehad om @f150 persoonlijk te mogen hebben ontmoet. Ik kan slechts in zijn schaduw staan!
    (kleine lettertjes: behalve misschien als het gaat over bunkers, EMP, communicatie, privacytools of terrorisme, daar vullen we elkaar denk ik goed aan en op die gebieden kan ik erg goed meekomen. Al het andere: still learning! :-)

Survivor
    Ingeschreven
    Apr 2015
    AFWEZIG [PM functie disabled wegens onveilige opslag forum, zie mijn profiel voor info]
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fragalot Bekijk Berichten
    ja ik had het over de originele op google earth.

bij de uitgezoomde versie zie je op de plaatsen waar de "structuren" staan een blurrige vlek, alsof iemand de wisser gebruikt had :-)
    Ja, dom he? En die Radardingen staan er toch echt al sinds 2003, dus het kan ook niet een kwestie van 'oude luchtfoto' zijn.
    Ik ken nog wel een paar van dit soort anomalies waarbij de luchtfoto bewust is bewerkt om bepaalde objecten op de grond te maskeren.
    Met de huidige stand van de techniek en de veelheid van bronnen voor luchtfoto's is dit wel een heel gestuntelde uitvoering.

BP

Moderator
    Ingeschreven
    Apr 2012
    [MENTION=5031]Bunkerprepper[/MENTION],

Mooie post.
    Ik schrok wel even want als je op mijn moestuin inzoomt veranderen de jaargetijden.
    Dacht even dat de NSA wat aan het verbergen was.

Maar om heel eerlijk te zijn, het is toch eigenlijk logisch dat je niet alle kaarten op tafel legt?

(Ontslaat photoshopper...)

Greener
    Et In Arcadia Ego

Get comfortable being uncomfortable!

Survivor
    Ingeschreven
    Apr 2015
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Greener Bekijk Berichten
    @Bunkerprepper,

Mooie post.
    Ik schrok wel even want als je op mijn moestuin inzoomt veranderen de jaargetijden.
    Dacht even dat de NSA wat aan het verbergen was.

Maar om heel eerlijk te zijn, het is toch eigenlijk logisch dat je niet alle kaarten op tafel legt?

(Ontslaat photoshopper...)

Greener
    Kijk, als het alleen om verschillende foto's zou gaan (van jaargetijden, andere vlieghoogte, andere resolutie, al dan niet andere hoek) dan zou ik het nog kunnen begrijpen.
    Wat je hier echter merkt is dat partijen die stellen slechts informatie door te geven (zoals Google) er kennelijk voor kiezen om niet alleen op basis van een officieel verzoek te blurren, maar ook fototechnisch in te grijpen.
    Blurren op basis van één of ander 'gevoelig' object kan ik helemaal achter staan, mits dat op basis van een transparantie procedure en transparante criteria geldt.
    Het bewust op foto verwijderen van opjecten of met 'cloning' delen van een foto vervangen door andere delen waarop niets te zien is, dat is volgens mij niet transparant.

BP

Moderator
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bunkerprepper Bekijk Berichten
    Kijk, als het alleen om verschillende foto's zou gaan (van jaargetijden, andere vlieghoogte, andere resolutie, al dan niet andere hoek) dan zou ik het nog kunnen begrijpen.
    Wat je hier echter merkt is dat partijen die stellen slechts informatie door te geven (zoals Google) er kennelijk voor kiezen om niet alleen op basis van een officieel verzoek te blurren, maar ook fototechnisch in te grijpen.
    Blurren op basis van één of ander 'gevoelig' object kan ik helemaal achter staan, mits dat op basis van een transparantie procedure en transparante criteria geldt.
    Het bewust op foto verwijderen van opjecten of met 'cloning' delen van een foto vervangen door andere delen waarop niets te zien is, dat is volgens mij niet transparant.

BP
    Ik neem altijd voor het gemak aan dat het met de "staatsveiligheid" te maken heeft.
    Een woord wat hier velen een vieze smaak in de mond geeft maar a la.

Ik neem even Rusland als voorbeeld.
    Rusland doet uiteraard hetzelfde puur uit tactisch punt.
    Is het dan zo raar dat Duitsland hetzelfde doet?
    Is het dan raar dat Google hier aan meewerkt?
    In mijn optiek niet.

Greener
    Et In Arcadia Ego

Get comfortable being uncomfortable!

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Ik ben altijd erg geïnteresseerd in dit soort bepaalde soort antennes of installatie trekt toch altijd snel me aandacht.

The NSA Field Station Berlin Teufelsberg was one of the premier listening posts of the cold war. Situated on top of the highest elevation in West Berlin - the Teufelsberg, the station had unobstructed reception of signals from all directions.

Kan alleen maar dromen van wat ze hier gehoord hebben in de jaren 80 en 90

Naam:     teufelsberg.jpg
Bekeken:  140
Groote:   190,0 KB
    http://dasalte.ccc.de/teufelsberg/

Survivor
    Ingeschreven
    Apr 2015
    [MENTION=735]JD81[/MENTION], Inderdaad heeft dit complex zoals dat zo mooi heet een 'rijke historie'.

Via deze site kun je een presentatie zien van die een ex-medewerker die op de betreffende locatie heeft gewerkt. Erg leuk om de details te horen.

Overigens is de site nu eigenlijk wel zo'n beetje een toeristische hype aan het worden. Google heeft er zelfs 3D views van a la streetview. Klik hier.

Wel mooi hoe een paar barakken uit kunnen groeien tot zo'n groot complex.

1963

1968

1970

1975

1977

1989

BP
    Laatst gewijzigd door Bunkerprepper; 04-05-15 om 16:16.

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Hm, niet om het één of ander, maar waar doet dat linker gebouw mij nu aan denken?
    Is dat een vorm van Koude Oorlog humor?

(Sorry, schot voor open doel).
    "Kennis geeft je macht over je omstandigheden". "Bij het overleven kun je niet zonder humor ". Mijn Moeder: "Heb je je verstand bij je?"
    "Of de wereld zoals wij die kennen nu wel of niet vergaat, kennis en genieten van overleven, geeft verdieping aan het 'gewone' leven".
    Arabisch spreekwoord: "Woorden zijn als water. Eenmaal in het zand, krijg je het niet snel terug".

*Disclaimer : Neem niets zomaar van mij aan. Zoek het ook zelf uit.*

Survivor
    Ingeschreven
    Apr 2015
    Wel of geen openbaarmaking van de lijst van 40.000 zoektermen/selectors die in het NSA/BND schandaal gebruikt zijn, dat lijkt nu de inzet te worden van partijleider Gabriel.Hij valt Merkel publiekelijk natuurlijk niet af, maar heeft zich inmiddels wel in openbaarmaking (al dan niet aan de parlementaire commissie 'stiekem') vastgebeten. (bron)

Het is 100% zeker dat Merkel niet op deze eis in kan gaan, omdat dan duidelijk is dat ze het Duitse parlement heeft voorgelogen.

Verwacht daarom de eerstkomende dagen allerlei zalvende en verzachtende woorden van Merkel in een poging om de zaak te downplayen.

BP

UPDATE:
    Daar zijn de zalvende woorden al:
    "Bespioneren van vrienden mag helemaal niet. Het is duidelijk dat dat niet mag gebeuren” (bron)
    als je een paar alinea's verder leest, dan weet je dat alles bij het oude blijft:
    "Het is altijd noodzakelijk een goede balans te vinden tussen de bescherming van de privésfeer en het belang dat de burger heeft bij het voorkomen van terreuraanslagen.(bron)
    Voor de publieke opinie komen de afgelopen drie terreurdreigingen in Duitsland en de potentiële aanslag in Amerika (Wilders) voor Merkel als geroepen.

BP

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Aug 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bunkerprepper Bekijk Berichten

1975

Vergelijkbare onderwerpen

1. Geheime plekjes
    Door phaelin in forum Huisvesting
    Reacties: 7
    Laatste Bericht: 19-06-14, 09:41
  2. Maandelijkse sirene weigert dienst
    Door Tom in forum Binnenland
    Reacties: 9
    Laatste Bericht: 07-04-14, 20:59
  3. Wie wordt geholpen igv een pandemie (shtf)
    Door Kans in forum Binnenland
    Reacties: 38
    Laatste Bericht: 14-12-12, 17:22
  4. Reacties: 3
    Laatste Bericht: 19-09-12, 23:03
  5. Geheime Duitse voedselvoorraden
    Door Tom in forum Europa
    Reacties: 39
    Laatste Bericht: 16-07-12, 19:08

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten